Kola su ušla u jedan, zatim u drugi tunel, usledio je žestok udarac u betonski stub. Dodi Fajad i Henri Pol su na mestu bili mrtvi, a Dajana je, pokaza?e autopsija, bila klini?ki mrtva
Ris-Džons kaže da se on nije slagao sa promenom plana. On nije vezao pojas u kolima, što je normalna praksa u gradu, jer telohranitelji moraju da budu slobodni kako bi mogli brzo da reaguju. Kola su brzo vožena ulicom Kambon i skrenula su desno u ulicu Rivoli koja vodi na trg "Konkord", gde su se kratko zaustavila na semaforu. Paparaci fotograf, Romald Ret na motociklu, vozio je uz njih do tada, ali kaže da je Henri Pol krenuo na crveno i pošao prema dvosmernom kolovozu pored Sene, zvanom Kur L`Rein. Kola su zaronila u jedan tunel, zatim se ponovo pojavila na površini, pa skoro odmah ponovo ušla u jedan kratak tunel na mestu Pont d L`Alma.
OVDE su kola izgubila kontrolu i udarila u 13 časova stub u centru tunela, koji je poduprt duž ivica betonskim stubovima i nema bankine. Henri Pol i Dodi Fajad su umrli na mestu. Prema izveštaju sa autopsije, Dajana je bila klinički mrtva u roku od 20 minuta posle sudara, a to je bilo mnogo pre nego što je stigla do bolnice. Trevor Ris-Džons je preživeo sudar jer je u tom trenutku nosio sigurnosni pojas, dok Dajana i Dodi nisu bili vezani. To bi mogao da bude veoma značajan podatak. Ris-Džons nije bio vezan kada su napustili hotel "Ric", u skladu sa uobičajenom praksom telohranitelja, a kada je Romald Ret snimio fotografiju na semaforu kod trga "Konkord", Ris-Džons još uvek nije bio vezan sigurnosnim pojasom.
Ali malo više od minut kasnije, kada su kola udarila u betonski stub, on je bio vezan. Zašto? Ako je zakopčao pojas jer je iz nekog razloga osetio opasnost, zašto nije doviknuo Dajani i Dodiju da urade isto? Na kraju krajeva, potrebno je samo par trenutaka da se to uradi, a razlog iz koga je on uopšte bio prisutan u kolima bio je da ih zaštiti. Ris-Džons ima da odgovori na neka ozbiljna pitanja, a on ne daje baš nikakve odgovore. Neki telohranitelji stavljaju pojaseve kada se kola nalaze u brzoj traci, ali Ris-Džons ne kaže da je to bio njegov razlog. On tvrdi da ne zna zašto je odjednom vezao pojas. A, ako su išli u Dodijev apartman, vozili bi u brzoj traci možda samo minut.
Sve što Ris-Džons kaže je da se seća da su ih pratila dva automobila, od kojih je jedan bio beo i motocikl, što je u skladu sa pričom koja služi kao dimna zavesa da se sakrije šta se stvarno desilo. Ali svi novinski izveštaji, članci u časopisima, televizijski dokumentarci i diskusije koje sam ja video, propustili su jednu jednostavnu činjenicu, koju je zapazilo samo par samostalnih istraživača. Svi se slažu da je par vožen nazad u Dodijev apartman, koji se nalazi blizu Trijumfalne kapije, kada se sudar dogodio. Pa, postoji jedan očigledan problem u vezi toga:
Tunel, Pont de L`Alma, se ne nalazi na putu za Dodijev apartman. Naprotiv, on vas odvodi u suprotnom pravcu od te oblasti.
BIO sam u Parizu i prošao peške istom rutom kojom je išao i automobil, zapravo šetao sam se po celoj toj oblasti, pa mogu da kažem da je put do Dodijevog apartmana onaj kojim su došli do hotela "Ric". Zaokružite do polovine trga "Konkord", zatim skrenete desno na Šanzelize i idete pravo do Dodijevog apartmana. U to doba noći, za takav put potrebno je samo nekoliko minuta. Ali Henri Pol nije tako uradio. On je provezao auto pored skretanja za Šanzelize,
prošao na crveno svetlo i pojurio na put za tunel Pont de L`Alma. To ih je odvelo na drugu stranu od Dodijevog apartmana.
Čuo sam da je rečeno da je Pol vozio okolo, dužim putem, da bi tako izbegao fotografe i saobraćajnu gužvu, ali fotografi bi ionako čekali ispred apartmana do vremena kada bi oni tamo stigli. Kola su udarila u stub tunela pri brzini između 60 i 80 milja na sat. Henri Pol nije pokazivao nikakve znake da ima nameru da skrene ka Dodijevom apartmanu, a kada izađete iz tunela put vas vodi još dalje od mesta na koje su se oni uputili. Ono što je najbitnije ovde naglasiti je to da je put koji je izabrao Henri Pol nije bio najdirektniji put do apartmana, ali ih je zato sigurno vodio kroz tunel Pont de L`Alma, čiji je značaj neverovatan, kao što ćete u nastavku videti.
(Nastaviće se)