Jedan od prvih uspeha, Koko Šanel bili su komotni džemperi sa pojasom, kombinovani sa suknjom, koji nailaze na sveopšte odobravanje. Zaintrigirana muškom modom, bila je prva osoba koja je poželela da obu?e ženu u nešto nalik muškom odelu.
JEDAN od prvih uspeha, Koko Šanel bili su komotni džemperi sa pojasom, kombinovani sa suknjom, koji nailaze na sveopšte odobravanje. Zaintrigirana muškom modom, bila je prva osoba koja je poželela da obuče ženu u nešto nalik muškom odelu. Tako nastaju skoro dečački dizajnirana odela, koja uključuju i pantalone za žene, što je do tada bilo gotovo nezamislivo. Vešto kombinujući elemente muške i ženske mode, vremenom je stvorila i čuveni Šanel kostim, po kome će ostati upamćena i prepoznatljiva. Elegantni komplet koji karkteriše suknja do kolena i kratak, strukiran sako, tradicionalno izrađen od vune i ukrašen dugmićima boje zlata, postao je trajno obeležje stila i omiljen odevni predmet žena, naročito pripadnica viših slojeva. Njene ideje se nisu završavale samo na kreiranju modela. Koko se vrlo samouvereno upustila i u kompletnu stilizaciju svojih kreacija, osmišljavajući aksesoare koji su njene modele činili jedinstvenim. Tako su sastavni delovi Šanel stila postale ručne torbice sa drškama od zlatnih obruča spojenih u lanac, šik detalji u vidu velikog cveta na reveru ili biserne, višeslojne ogrlice, ali i ravne cipele, koje su samo doprinosile njenoj ideji o plasiranju udobnog i jednostavnog izgleda.
Ipak, apsolutni hit i obeležje dizajnerske ingenioznosti, bilo je otkriće “male crne haljine”, koju je 1926. godine, kreirala upravo Koko Šanel! Tajna uspeha ove kreacije, leži u njenoj jednostavnosti koja odiše besprekornom elegancijom i sofisticiranošću, ali i širokom primenom.
Krajem 30-ih godina prošlog veka, rejting Koko Šanel počinje da opada. Presudnu ulogu u gubitku stečenih pozicija, odigralo je njeno simpatizerstvo i druženje sa nacionalsocijalstima, koje nije nailazilo na odobravanje. Situacija se naglo pogoršavala narednih godina, kada su je njeni bliski kontakti, kao i ljubavne afere sa visokim nemačkim oficirima, pre svih Hansom Ginterom von Dinklagom, doveli do propasti. Kako bi izbegla veće gubitke, ali i neprijatnosti, Koko odlučuje da se povuče sa modne scene. Vreme zatišja provodi u Švajcarskoj. Tek 1954. godine, Koko Šanel odlučuje da se vrati u Pariz, sa novom kolekcijom, u velikom stilu. Ipak, dočekali su je popreki pogledi i nesmanjena osuda. Smatrali su je izdajicom francuske nacije i pretili joj smrću, ukoliko ne napusti Pariz.
Čak ni modna industrija nije bila spremna da joj ukaže poverenje... Ipak, Koko je bila spremna da istrpi sve udarce. Posle mnogo upornosti, uspela je da prezentuje novu kolekciju, inspirisanu naci uniformama. Kolekcija je doživela veliki uspeh u celom svetu, a naročito u Americi u kojoj je Šanel dobila status ikone. Njena popularnost je bila tolika, da je 1969. godine na Brodveju postavljena i predstava koja se bavila njenim životom, gde je ulogu Koko, igrala legendarna Ketrin Hepbern.Vođena neiscrpnom energijom i idejama, Koko Šanel je aktivno radila sve do svoje smrti. Spremajući svoju oproštajnu reviju, umrla je u Parizu, 1971. u svojoj 87. godini, u apartmanu luksuznog hotela Ric, u kome je provela najveći deo svog života.
MIRISNA NOTA
Da nije samo nesvakidašnji modni dizajner, već sposobna i nadasve uspešna poslovna žena, Koko je dokazala 1923. godine, lansiravši na tržište parfem, pod nazivom ”Šanel 5”. Bio je to prvi parfem u istoriji, prezentovan pod imenom osobe koja ga je kreirala. Mirisna nota, spakovana u elegantnu bočicu u Art deko stilu, doprinela je njenoj popularnosti i svetskom uspehu. Mnoge filmske zvezde, pre svih Merilin Monro, javno su isticale svoju opčinjenost ovim perfemom, što je značajno uvećavalo njegovu potražnju.
(Nastaviće se)