Anđeo modne piste

29. 11. 2007. u 00:00

Prava “ikona” iz sveta mode, koja je ostavila trajan pe?at i osobenim stilom osvojila svet, bila je legendarna manekenka Tvigi. Neobi?na mršavica, krupnih o?iju i an?eoskog lika, bila je prvi svetski supermodel i apsolutna senzacija, šezdesetih godina pro

Piše: Bratislav MIHAILOVIĆ

PRAVA “ikona” iz sveta mode, koja je ostavila trajan pečat i osobenim stilom osvojila svet, bila je legendarna manekenka Tvigi. Neobična mršavica, krupnih očiju i anđeoskog lika, bila je prvi svetski supermodel i apsolutna senzacija, šezdesetih godina prošlog veka.
Tvigi je rođena 19. septembra 1949. godine, u predgrađu Londona. Njeno pravo ime je Lesli Hornbi i bila je najmlađe dete Helen i Vilijama, koji su pored nje imali još dve ćerke. Njen otac je bio stolar, a majka prodavačica, koja se pored toga bavila i šivenjem. Još od ranog detinjstva, zainteresovana za modu, Lesli je uz majku, veoma rano naučila da šije i bila veoma dobra u tome. Već u tinejdžerskom dobu, prateći trendove, ali i svoj lični stil, sama je kreirala i šila garderobu koju je kasnije nosila. Listajući modne magazine, sanjarila je o tome da postane model.
Prelomni trenutak, dogodio se kada je 1965. godine upoznala Najdžela Dejvisa, koji je, zajedno sa bratom Tonijem, bio vlasnik londonskog, trendi frizerskog salona. Očaran njenom neobičnom pojavom, Najdžel joj predlaže izvesne vizuelne promene. Zbog izraženog odsustva oblina i prilično sitne konstitucije, zajedno s bratom, daje joj nadimak Tvigi (Grančica), što će se kasnije pokazati kao izuzetno dobar potez. Iako su u početku bili samo prijatelji, zajednička interesovanja i planovi su produbili njihov odnos. Sa iskustvom, ali i izvesnim kontaktima u svetu modnog biznisa, Najdžel ubrzo uspeva da joj obezbedi i prvi modni ugovor.
Tim stručnjaka, sa izuzetno cenjenim modnim frizerom Leonardom na čelu, započinje kompletnu stilizaciju njenog imidža. Nova, prepoznatljiva i ubrzo planetarno kopirana dečačka frizura, bila je rezultat sedmočasovnog šišanja, farbanja i raznih drugih eksperimenata. Šminka upotpunjena gustim, veštačkim trepavicama, činila je njen pogled još izražajnijim i dramatičnijim. Tvigi je uživala u transformacijama, potpuno se pronalazeći u neobičnom i pomalo mističnom izgledu. Beri Lategan, jedan od najboljih modnih fotografa tog doba, bio je potpuno zatečen njenom sjajnom transformacijom, idealno proporcionalnim i nadasve fotogeničnim licem, ali i neverovatnom opuštenošću. Iako je tada prvi put stala pred objektiv kamere, bilo je jasno da je rođena da bude model. Gotove fotografije Lategan je prosledio kod Leonarda u salon, a on ih je izložio, kao i mnogo puta do tada, kada bi se desilo da mu se slike, kao i model na njima izuzetno dopadnu. Novinarka “Dejli ekspresa” Dijadra Mekšari, prilikom uobičajenog friziranja, primetila je slike i zainteresovano upitala: “Ko je ta devojka?” Ubrzo, zakazala je intervju sa Tvigi, a članak koji je objavljen, pratile su pomenute fotografije, koje su je predstavljale kao “novo lice”! Bila je to 1966. godina, a Tvigi je, bukvalno preko noći, s nepunih 17 godina, postala modna “ikona” i fenomen o kome se govori!
Visoka 168 cm i teška svega 41 kg, Tvigi je svojom, “tankom”, gotovo dečačkom figurom, prezentovala potpuno novu viziju ženstvenosti. Obučena po poslednjoj modi, izražajnih očiju i kratke plave kose, bila je apsolutna senzacija i vodeća modna ličnost, čije se lice smešilo s naslovnih stana prestižnih modnih magazina. Svojim stilom je poručivala ženama da se oslobode konzervativizma, naglašavajući njihovu nezavisnost i slobodu koje su im donele šezdesete. Svoj nesumnjivi uspeh, Tvigi ubrzo nadograđuje tako što na tržište izbacuje i svoju liniju odeće. Garderoba pod nazivom “Twiggy dresses”, bila je namenjena tinejdžerkama i postigla je izuzetnu prodaju.
Bila je stidljiva ili, pak, ishitrena u reakcijama, a na pitanja novinara je odgovarala kratko ili ih upućivala na svog menadžera. Ali, zahvaljujući nesumnjivoj harizmatičnosti koju je posedovala, Tvigi je uspela da osvoji nepodeljene simpatije i za vrlo kratko vreme sebe svrsta među ličnosti čiji se uspeh posmatrao fenomenološki.
(Nastaviće se)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije