Brzinom meteora Hepbernova zasijala na holivudskom nebu. Svojim nesvakidašnjim šarmom, neposrednoš?u, ali i talentom, osvojila je sve, uklju?uju?i i reditelja Vilija Vajlera, koji je videvši Hepbernovu, odbio da ispuni zahtev producenata i ulogu dodeli Eli
FILMSKA industrija je iznedrila najveći broj modnih ikona i žena od stila. U zavisnosti od modnih tendencija koje su obeležile određenu dekadu, smenjivale su se dive koje su svojim ulogama, ali i nezaboravnim pojavama, obezbedile sebi ulazak među besmrtne. Jedna od takvih je svakako Odri Hepbern - glumica čiji specifičan stil i svevremenska elegancija, ni danas ne prestaju da inspirišu najpoznatije modne kreatore.
Život Odri Hepbern se od početka razlikovao od većine filmskih zvezda, koje su sijale na holivudskom nebu. Za razliku od njihovih biografija, koje su govorile o traumama i siromaštvu u kome su odrasle, biografija Hepbernove je bila prilično drugačija. Rođena je kao Odri Ketlin Raston, 4. maja 1929. godine u Briselu, u imućnoj porodici. Prezime Hepbern, po kome je postala poznata, naknadno je dodato porodičnom i bilo je prezime njene bake po ocu. Njen otac Džozef Entoni Raston, poreklom Irac, bio je ugledni bankar, a majka Ela von Hemstra, pripadnica holandske aristokratije, koja je s ponosom nosila titulu baronice. Zbog očevog posla, porodica je često putovala, živeći na relaciji Belgija - Engleska - Holandija. Međutim, takav život je potrajao do 1935. godine, kada njeni roditelji iznenada odlučuju da se razvedu.
Njen otac napušta porodicu, a Odri ostaje da živi sa majkom i dva polubrata. Iste godine upisuje se u privatnu školu u Kentu, gde paralelno sa nastavom pohađa i časove baleta. Početkom rata se iz bezbedonosnih razloga sa majkom seli u Holandiju, gde nastavlja svoje školovanje, već tada želeći da postane profesionalna balerina. Ipak, kako bi sebe, ali i porodicu, zaštitila od mogućih neprijatnosti zbog svog “engleskog imena”, Odri uz pomoć majke lažira dokumenta i ratne godine provodi pod imenom Eda von Hemstra. Živeći u ratnoj atmosferi, već sa 14 godina oseća potrebu da i ona da svoj doprinos u borbi protiv okupatora.
Tako počinje tajno da nastupa, izvodeći svoje baletske tačke, kako bi prikupila novac za Pokret otpora. Ionako krhke konstitucije, Odri zbog neuhranjenosti ozbiljno oboleva od anemije i bolesti raspiratornih organa, ali, na sreću, uspeva da preživi. Kada se situacija malo poboljšala, njena majka odlučuje da napravi novi korak i zajedno sa Odri, seli se u London. Dok je Odri išla na časove baleta, njena majka je bila primorana da radi više poslova, kako bi im obezbedila normalan život. Suočena sa tim, ali i sa činjenicom da zbog svoje visine od 167 cm, verovatno nikada neće moći da postane prima balerina, Hepbernova odlučuje da zapostavi snove o baletskoj karijeri i pronađe nešto unosnije.
S obzirom na to da je celog života bila usmeravana prema umetnosti i sceni, Odri se posvećuje modelingu, a, pre svega, glumi. Nakon mnogobrojnih audicija, kao i epizodnih ostvarenja, svoju prvu veliku ulogu, Hepbernova ostvaruje 1951. godine, na Brodveju, u pozorišnom komadu “Žiži”. Za svoj pozorišni debi, osvojila je i značajno priznananje “Theatre World Award”, nakon čega je njena karijera nezadrživo krenula uzlaznom linijom.
Najznačajniji događaj koji će joj otvoriti velika vrata Holivuda, ali i vinuti je među zvezde, dogodio se već 1953. godine, kada Odri Hepbern snima legenderni film “Praznik u Rimu”. Svojim nesvakidašnjim šarmom, neposrednošću, ali i talentom, osvojila je sve, uključujući i reditelja Vilija Vajlera, koji je videvši Hepbernovu, odbio da ispuni zahtev producenata i ulogu dodeli Elizabeti Tejlor! Kada je snimanje bilo završeno, Gregori Pek, njen direktni partner u ovom ostvarenju, toliko je bio opčinjen njenom glumom, da joj je predvideo i “Oskara”.
Naime, posle mnogobrojnih pozitivnih kritika, za ulogu u filmu “Praznik u Rimu”, Odri osvaja “Zlatni globus”, a ubrzo i “Oskara”! Hepbernova je gotovo preko noći postala zvezda, a njeno lice se našlo i na naslovnoj strani prestižnog magazina “Time”.
(Nastaviće se)