Kruna umesto glume

03. 12. 2007. u 00:00

Još jedna glumica vrlo prefinjenog stila i gotovo delikatne pojave, koja je svojom gracioznoš?u o?arala svet, ali i jednog princa, zamenivši tako svoj holivudski tron kraljevskim, bila je nezaboravna Grejs Keli

Piše: Bratislav MIHAILOVIĆ

JOŠ jedna glumica vrlo prefinjenog stila i gotovo delikatne pojave, koja je svojom gracioznošću očarala svet, ali i jednog princa, zamenivši tako svoj holivudski tron kraljevskim, bila je nezaboravna Grejs Keli.
Grejs Patricija Keli, rođena je u Pensilvaniji, 12. novembra 1929. godine, u bogatoj i uglednoj porodici. Bila je treće od četvoro dece Margaret i Džeka Kelija, koji je već tada bio lokalni heroj, kao trostruki osvajač zlatne olimpijske medalje u veslanju. Majka, fakultetski obrazovana, bila je prva žena dekan Univerziteta u Pensilvaniji, koja je, takođe insistirala na zdravom i sportskom životu. Nasuprot tome, Grejs je bila bledunjavog izgleda i krhke građe, koji se nikako nisu uklapali u porodičnu, spartansku viziju zdravog sveta. Bila je izrazito umetnički tip i sanjala je o tome da postane glumica. Posle srednje škole, odlučuje da ode u Njojork, gde upisuje prestižnu Akademiju dramskih umetnosti.
Svoj pozorišni debi imala je na Brodveju 1949. godine, u komadu "Otac", Augusta Strindberga, posle čega je usledilo još nekoliko pozorišnih uloga. Po završetku studija, seli se u južnu Kaliforniju, kako bi bila što bliže Holivudu i svetu filma koji je intenzivno privlačio. Svoju prvu ulogu ostvarila je 1951. godine u filmu "14 sati". Bilo je to malo i ne naročito značajno ostvarenje, ali zahvaljujući kome su počele da stižu nove ponude.
Prava zvezda će postati, tek pošto je izabrana za glavnu ulogu u filmu čuvenog Alfreda Hičkoka "Pozovi M radi ubistva". Kelijeva i Hičkok, sarađivali su na još dva vrlo uspešna ostvarenja: "Prozor u dvorište", koji se smatra jednim od Hičkokovih remek-dela i "Uhvati lopova". Upravo sa snimanja filma "Uhvati lopova", datira anegdota, koja je, možda na neki način bila i sudbonosna... Naime, kako je film sniman na francuskoj rivijeri, kao scenografija se, u pozadini pojavljuje i Kneževina Monako. Fascinirana prizorom, ali i prelepim ružičnjakom koji je videla, Grejs je u pauzi upitala scenaristu: "Čije su to bašte?". "Princa Grimaldija", odgovorio je čovek.
Grejs Keli je imala vrlo definisan stav prema modi i ličnom stilu. Karakterisale su je elegantne haljine, modernih, ali jednostavnih linija, napravljene od prvoklasnih materijala sa akcentom na toplim, pastelnim bojama, kao i kompleti od tvida. Detalji, u vidu belih rukavica, svilenih marama, ili šeširi sa ukrasnim velom, dodatno su upotpunjavali tu sliku. Vrlo je vodila računa o frizuri koja je uvek bila besprekorno doterana, dok je šminkom samo naglašavala, ionako prirodno lepe crte lice. Takođe je volela nakit i savršeno znala da prepozna kvalitetne komade, ali se uglavnom odlučivala za diskretnije kombinacije. Ipak, mnogo više od same garderobe, Grejs je zračila vedrinom i sofisticiranim ponašanjem, blistavim osmehom i toplim, magičnim pogledom. Bila je dama, u pravom smislu te reči - jednostavna, prirodna, ali vrlo šik i vrlo otmena. Nije želela da bude samo lepo lice ili jeftin seks simbol, čime se već u startu razlikovala od većine filmskih zvezda tog doba.
U aprilu 1955. godine, Grejs Keli je bila pozvana da predvodi američku delegaciju u Kan, na filmski festival. Verovatno tada nije ni slutila da će se upravo tamo dogoditi sudbonosni susret sa princem Renijeom, vladarom Monaka. Već prilikom prvog susreta, razvila se obostrana simpatija, a princ, opčinjen šarmom holivudske zvezde, dodatno se trudio da se priča ne završi samo na protokolarnom poznanstvu.
(Nastaviće se)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije