Ranih osamdesetih godina postao je dominantna figura u muzici i prvi afroameri?ki zabavlja? koji je stekao jak publicitet na MTV. Ali, ne?e ostati upam?en samo po svojim hitovima i plesa?kim tehnikama
KADA je umro Elvis Prisli, svi su rekli: umro je kralj. Kada je umro Majkl Džekson, rekli su: umro je car. Ovako je iznenadnu smrt Majkla Džeksona prokomentarisao cenjeni rok novinar i kritičar Petar Popović. I, zaista, uz Elvisa i „Bitlse“, bio je najveća pop senzacija svih vremena.
Ranih osamdesetih godina prošlog veka postao je dominantna figura u muzici i prvi afroamerički zabavljač koji je stekao jak publicitet na MTV. Ali, Ćaknuti Džeko, kako su ga zvali, neće ostati upamćen samo po svojim vanserijskim hitovima i plesačkim tehnikama, već i po svom, u najmanju ruku, čudnom životu. S godinama je postao hirovit i ekscentričan. Bio je čovek-dete, koža mu je bila sve belja, nos sve uži, a glas kao u devojčice. Promena njegove pojave i ponašanja izazvala je mnoge kontroverze koje su mu narušile javni imidž.
Sunovrat je počeo kada ga je Džordan Čendler, tada trinaestogodišnjak, optužio za seksualno uznemiravanje. Tvrdio je da ga je pevač na ranču „Nedođija“ primoravao na masturbaciju, ljubljenje i oralni seks. Policija je istražila imanje, ali su deca koju su tamo zatekli i članovi pevačeve porodice, bili kategorični - Majkl nije pedofil. Džekson je pristao na svlačenje dogovoreno na ranču, radi poređenja tela sa opisom koji je dečak dao. Doktori su izjavili da postoje velike sličnosti između opisanog i viđenog, ali da to ne može biti definitivno. Džekson je davao emocionalne izjave, govorio da je nevin, kritikovao sve kroz šta je prošao:
- Čitav život proveo sam pomažući milionima dece širom sveta. Nikada ne bih naškodio detetu. Ti ljudi su hteli da iskoriste moju brigu za decu, preteći da unište ono u šta verujem. Ja sam idealna, ranjiva meta za one koji žele novac!
Da bi prebrodio stres u toku istrage, Džekson je počeo da uzima lekove za smirenje i u toku jeseni 1993. postao je zavisan od droge. Prestao je da se hrani, a zdravstveno stanje bilo mu je toliko narušeno da je odložio svetsku turneju i otišao na višemesečno odvikavanje od droge. Prvog januara 1994. sastao se sa porodicom Čendler i van suda isplatio joj 22 miliona dolara. Država je zatvorila slučaj usled nedostatka dokaza, jer je zlostavljani dečak odbio da sarađuje dalje sa kriminalnom policijom. Mediji su optužili Džeksona da novcem krije svoja dela, dajući velike svote.
- Samo zato što ste to pročitali u časopisu ili videli na TV ekranu, ne znači da je istina - uzvraćao je Džekson tabloidima. - Ljudi misle da me poznaju, ali to nije istina. U stvari, ja sam jedno od najusamljenijih bića na ovoj planeti. Plačem ponekad, zato što me to boli. Da budem iskren, pretpostavljam da biste mogli da kažete da je bolno biti Majkl Džekson.
Od tada će njegov privatni i profesionalni život pratiti burne afere. Iste godine oženio se Lizom Meri Prisli, ćerkom Elvisa Prislija. Vezao se za nju zbog podrške koju mu je pružala kada su optužbe za seksualno uznemiravanje deteta postale javne. Ona je govorila da ne veruje da je bilo šta loše uradio i da želi da ga spase. Zaprosio ju je telefonski pitanjem: „Ako bih te pitao da se udaš za mene, da li bi pristala?“ Venčali su se u tajnosti u Dominikanskoj Republici, a brak je potrajao 19 meseci.
ANTISEMITIZAM
SVOJ gnev na optužbe za seksualno zlostavljanje maloletnika Džekson je izrazio 1995. na duplom albumu „History: Past, Present, Future“, prodatog u 20 miliona kopija. U međuvremenu je ujedinio svoj katalog „Northern Songs“ sa jednom „Sonijevom“ potkompanijom, zaradivši tako još 95 miliona dolara. Sa albuma se izdvojilo nekoliko hitova, a zbog pesme „They Don’t Care About Us“ optužen je za antisemitizam.
- Ja nisam antisemitista, jer nisam rasista. Volim sve rase. Pesma govori o bolu koji predrasuda i mržnja nanose. Ona je način da se obrati pažnja na socijalne i političke probleme. Ja sam glas optuženog i napadnutog. Ja sam glas svakog. Ja sam skinhed, ja sam Jevrejin, ja sam crnac, ja sam belac. Ja nisam onaj koji je napadao. Radi se o nepravdi prema mladim ljudima i kako ih sistem može optužiti - ljutio se Džekson što je pogrešno interpretiran.
(Nastaviće se)