Daleko od sebe

Vesna Pantelić

15. 08. 2009. u 00:00

 Ja sam agresivna žena koja ima sasvim pristojan glas, peva uzbudljive pesme, obla?i šta želi, govori ono što ho?e i ima veliki gluma?ki potencijal. Seks simbolom su me verovatno proglasili zato što imam pohotno telo

 JA sam agresivna žena koja ima sasvim pristojan glas, peva uzbudljive pesme, oblači šta želi, govori ono što hoće i ima veliki glumački potencijal. Seks simbolom su me verovatno proglasili zato što imam pohotno telo, zato što način mog odevanja ističe ženstvenost i zato što mnogo toga što radim izražava seksualnu želju. Moguće je da me popularnom čine iskrenost i hrabrost. Ipak, moj imidž je 20 koraka daleko od mene same.”
Ovim rečima je hiperambiciozna kraljica popa Madona objasnila zašto je smatraju jedinom autentičnom pop ikonom. Iako je u početku nisu shvatali ozbiljno i govorili da je netalentovana, dokazala je da greše već 1984. sa drugim albumom “Like A Virgin”, koji je postao njen prvi broj jedan na “Bilbordovoj” 200. listi. Prodat je u 19 miliona primeraka.
Baš u to vreme na kioscima su se u isto vreme pojavili magazini “Plejboj” i “Penthaus” sa Madoninim “ranim radovima” - crno belim razgolićenim fotografijama za čije je poziranje dobijala između 35 i 50 dolara na sat. “Plejboj” je bio štampan u 5,9 miliona primeraka, a “Penthaus” u 5,2 miliona. Madona je tužila oba magazina i od svakog dobila po sto hiljada dolara. Zauzvrat, “Penthaus” je broj sa Madoninim slikama poslao Šonu Penu, sa kojim je počela da se zabavlja a vreme snimanja spota “Material Girl”, i za koga se udala na svoj 27. rođendan.
Ne kajem se zbog toga što sam uradila. Kada su fotografije rađene, nije bilo predviđeno da budu objavljene ni u kakvom magazinu. To je umetnost. Ne vidim nikakvu pornografiju kod Mikelanđela - izjavila je kasnije.
Kada se Madona 13. jula 1985. pojavila na “Lajv ejd” koncertu u Filadelfiji, 90.000 ljudi na stadionu “DžFK” počelo je da joj skandira “Skini se, skini se!” Zbunjena pevačica, upravo verena za Šona Pena, zgrabila je mikrofon i viknula: “Danas ne skidam nijedno sranje! Neću da to posle 10 godina upotrebite protiv mene!” Publika se utišala, a Madona je prvi put postala svesna svoje moći i uticaja.
Sledeća dva Madonina albuma “True Blue” (1986) i “Like A Prayer” (1989), ključne su ploče u njenoj karijeri. Između njih je stigla da odradi svoju drugu turneju “Ko je ta devojka”, da glumi u nekoliko filmova i razvede se od Šona Pena.
- Bio je potpuno opsednut mojom karijerom i nije bio spreman na velikodušnost u bilo kojem smislu - bio je Madonin komentar na razvod.
Od razlaska sa Penom, pa sve do rođenja ćerke Lurds, ljudi oko Madone, pa i ona sama, tvrdili su da imamo posla sa jednom od najusamljenijih osoba na planeti. U to vreme Madona je imala potpisan ugovor sa kompanijom “Pepsi”, koja je želela reklamu u kojoj se čuje pesma “Like A Prayer”. Madona je dobila pet miliona dolara za reklamu, ali su se stvari iskomplikovale zbog kontroverznog spota.
Skandal i osudu Vatikana izazvali su verski simboli kojima spot obiluje, poput svetogrdnog crnog Isusa sa kojim se pevačica ljubi i polja zapaljenih krstova, što je po mnogima bio otvoreni napad na crkvu, iako su oni bili jasna aluzija na Kju-Kluks-Klan. Zbog toga je “Pepsi” raskinuo ugovor, a dvominutna reklama prikazana je samo jednom na televiziji. Ipak, ovaj spot će kasnije biti izglasan kao “najrevolucionarniji spot svih vremena” na MTV.

KRST NA LOMAČI
MNOGI su mislili da je spot “Like A Prayer” blasfemičan. Zamerali su mi zbog zapaljenih krstova. A to može imati različita značenja, od rasizma, Kju-Kluks-Klana i toga da su oni uvek spaljivali krstove, mog besa prema negativnim konotacijama katolicizma i religije uopšte, pa do strasti i božje ljubavi ili topline, vreline koju vatra donosi. To, dakle, može značiti milion stvari, ali sigurno nije blasfemično - ispričaće Madona o raskidu ugovora sa “Pepsijem”, kojem se kasnije zahvalila na stvaranju takve kontroverze.
(Nastaviće se)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije