U vreme albuma „Erotika“ Madona je bila osu?ivana u medijima da gura granice seksualnosti predaleko, tako da se to više nije smatralo normalnim, ve? vulgarnim i neprili?nim
U VREME albuma „Erotika“ Madona je bila osuđivana u medijima da gura granice seksualnosti predaleko, tako da se to više nije smatralo normalnim, već vulgarnim i nepriličnim. Iako je postala stručnjak za „isprobavanje“ nečeg novog, to bi često bilo negativno dočekano ili pogrešno shvaćeno. Madona je oduvek izražavala svoju seksualnost kroz muziku i spotove, ali nikada tako eksplicitno kao u „Erotika“ periodu, koji je osim albuma, pratila i knjiga „Seks“ sa Madoninim fotografijama kako simulira seks i sado-mazo scenama, kao i film „Telo kao dokaz“, u kojem potpuno gola opet simulira seks.
- Mislim da me je društvo kaznilo zbog toga što sam objavila album „Erotika“ i knjigu „Seks“ - ispričala je kraljica pop muzike. - Kažnjena sam jer sam bila sama, neudata, jer imam moć, jer sam bogata, jer sam seksualno biće ništa drugačije od bilo kog drugog. Da sam muško, ne bih imala nijedan od tih problema. Niko ne priča o seksualnom životu Princa, ni o ženama sa kojima je spavao. Svi znamo da je „pop“ skraćenica od popularno, a da biste ostali popularni najbolje je da ništa ne pričate. Čak je poželjno da nemate svoj način razmišljanja. Sigurna sam da u ovo vreme Dženis Džoplin ne bi bila nimalo popularna. Šta mislite, zašto Maraja Keri prodaje više ploča od Krisi Hajnd? Reći ću vam zašto: zato što Maraja Keri, Vitni Hjuston i žene slične njima nemaju nikakav, ni najmanji, svoj ugao razmišljanja.
Madoni je trebalo samo tri godine posle izjave po završetku prethodne turneje kako „nikada više neće ići na turneju“, da 1993. krene na još jednu, „Girlie Shonj“, nazvanu po istoimenoj slici Edvarda Hopera. Glavna tema koncerta bio je „seks cirkus“, mešavina koncerta, karnevala, kabarea i burleske, za kostime se pobrinula modna kuća „Dolče i Gabana“, a uvodni deo izavao je burne reakcije. Na koncertu u Portoriku pevačica je zastavom domaćina trljala svoje međunožje, dok su protiv koncerta u Izraelu protestovali ortodoksni Jevreji. Uprkos lošoj reputaciji albuma „Erotica“, turneja je imala veliki uspeh i jedina je do sada na kojoj je Madona nastupala u Australiji i Južnoj Americi.
Iste godine gostovala je u tok šouu kod Dejvida Letermena i sablaznila američki TV auditorijum izgovorivši čak 13 puta reč „je....“. Posle svih ovih provokacija Madona je morala da se suoči sa izrazito negativnom reakcijom publike i kritičara koji su bili jednoglasni da je otišla predaleko i predviđali joj kraj karijere. Shvativši gde je dospela, Madona je pokušala da promeni negativnu sliku o sebi. Bilo je jasno da njena muzička karijera mora da krene drugim putem, pa je objavila šesti studijski album „Bedtime Stories“, pun toplih zvukova.
- Mnogo ljudi mi je reklo da je ovaj album romantičan - reći će Madona kasnije - jer se ne bavi mnogo seksom. Kada sam uzela seks kao osnovnu temu, niko me nije razumeo, t.j. svi su me razumeli pogrešno. Pokušala sam da prenesem svoj stav o tome kako je dobro i lepo osećati se okej u svojoj koži i istraživati svoju seksualnost, a ljudi su od svega toga shvatili samo da treba ići okolo bez gaćica i imati seks sa prvim koji naiđe.
U to vreme Madona je počela vezu sa svojim ličnim trenerom fitnesa, Kubancem Karlosom Leonom, a iduće godine snimila je svoj najuspešniji film „Evita“, u kojem je glumila glavnu ulogu Eve Peron. Za tu ulogu osvojila je „Zlatni globus“ kao „najbolja glumica u mjuziklu ili komediji“ ali je ostala bez nominacije za nagradu Akademije.
- Evita je moja sudbina - seća se danas Madona. - Tu ulogu sam odavno želela i borila se za nju godinama. Studio je želeo druge glumce, veoma dugo u igri bila je Mišel Fajfer. Ne znam da li se Bog umešao ili se desilo nešto drugo, ali Mišel je na kraju odustala. Nisam portretisala Evu Peron kao jednodimenzionalnu, ambicioznu kučku, gladnu moći. Uticala je na previše ljudi da biste je tako prikazali. Mislim da sam joj dala humanost.
(Nastaviće se)