Svakom gostu pun krevet

Ivan Lazarević

26. 07. 2011. u 20:38

Putniku namerniku nuđene usluge supruge, ćerke ili neke druge ženske osobe

LjUBAV prema ženi i to ona erotska, nalazi se u osnovi islama. Sam Muhamed imao je nekoliko žena i uživao je u blagodetima seksualnog života. Uostalom, prema Kuranu, seksualna veza muškarca i žene smatra se Božjom željom i njegovim stvaralačkim činom. Sama priča o stvaranju kazuje da je čovek nastao od praha, zemlje, kapi sperme i zgrušane krvi koje je Bog posedovao. A gde je sperma tu je i seks. A gde su sperma i seks tu je i orgazam kao blagosloveni fenomen. Pa kad je već tako, neka svima bude lepo, ali uz određena ograničenja, jer islam nije odobravao razuzdani seks svakog sa svakim.

Radi se o potrebi da se muž i žena posvete jedno drugom. U tom smislu, prostituciji nije trebalo da bude mesta u praksi verujućih muslimana, bar prema teoriji.

OD DODIRA DO UŽIVANjA POSTOJALA je u islamskom svetu literatura koja mnogo objašnjava. Od opšteg razmatranja ljubavi muškarca i žene, preko priča o tehnikama dodira i ljubavnog uživanja, muškarcima i ženama vrednim pažnje ili prezira, karakteristikama polnih organa muškarca i žene, polnoj nemoći, ženskim spletkarenjima, prevarama i lukavstvima, pa do načina povećanja penisa ili sredstvima za uklanjanje neprijatnih mirisa oko genitalija.

KrstaŠki ratovi i trgovina sa Bliskim istokom za Evropljane nisu značili samo razamenu grubog sukna za fine tkanine arapskih majstora ili uvođenje novih običaja u ishranu, nego i nove običaje u krevetu koje su Evropljani doneli posle iskustava sa rafiniranim arapskim prostitutkama.

Seksualni običaji su se ipak dugo održali, neki čak do srednjeg veka. Jedan od takvih običaja je podavanje hodočasnicima, kao oblik religioznog promiskuiteta. A postojao je i benigni oblik prostitucije pri kome su se gostu namerniku nudile usluge žene, ćerke ili neke druge ženske osobe koja bi se tu zatekla.

Posle ručka i večere, skoro da je bilo normalno da se gostu ponude žene da mu ulepšaju noć. Seksualno gostoprimstvo dugo se zadržalo u arapskom, beduinskom svetu. Ovaj običaj nije bio nepoznat i drugim civilizacijama i reklo bi se da je imao planetarnu popularnost uključujući i Severni pol i Eskime. Ali, koreni ovakve prakse su duboko religiozni, vezani za obred plodnosti i definitivno predstavljaju oblik religiozne prostitucije u kojoj ne cirkuliše novac, nego je prisutna jedna druga vrsta komercijalnog odnosa.

Posebna priča u arapskom Egiptu su takozvane gavaze, pripadnice jedne posebne populacije. Muškarci te grupe i najčešće muževi gavaza zvali su se gazi i bili su njihovi podvodači. E, te gavaze bavile su se javnim izvođenjem lascivnih plesova, ali i prostitucijom. Putopisci opisuju da se nisu libile da skoro gole igraju pred muškarcima, a detalje odnosa između njih i posmatrača, prosto nisu mogli da opišu, jer je to izgleda bilo previše za njihov ukus. Opisivane su kao zgodne žene, čistog tena, lepih, krupnih tamnih crnih očiju, nešto su niže od ostalih žena, ali sa čulnim držanjem.

Ova etnička zajednica nije se mešala sa ostalim stanovništvom. Uglavnom su se venčavali između sebe, a zbog prirode posla muškarci su zavisili od svojih žena. Dešavalo se, ipak da se lepa gavaza uda za seoskog poglavicu. Tada bi prestajala sa svojim poslom i postajala verna i smerna žena, pa se ne pamti da je neka gavaza prekršila bračni zavet dat na venčanju.

Gavaze su čak pratile karavane onih koji su odlazili na hadžiluk u Meku, a kad su već bile na putu, posao su nalazile u logorima, ali i na proslavama i raznim svečanostima na kojima su bile velika i tražena atrakcija.

Pored gavaza postojalo je još jedno manje brojno pleme po imenu Helebija, čije pripadnice su se uglavnom bavile prostitucijom, ali pod kontrolom vlasti. Prihod od njihove delatnosti bio je značajna stavka budžeta grada Kaira.

Ali, kad je kasnije Egipat postao zemlja u koju su počeli da dolaze brojni stranci, prostitutke su zbog verskog čistunstva i zahteva da muslimanske žene ne prikazuju nevernicima, bile proterane iz Kaira.

U Čisto islamskim sredinama kao što je Saudijska Arabija u kojoj se nalazi Meka, prostitutke su morale da budu pokrivene, odnosno da izgledaju kao i sve ostale, što im je u stvari samo olakšavalo posao.

Kao što je poznato, muslimani mogu da imaju četiri žene, a neograničen broj konkubina odnosno žena sa regulisanim statusom (konkubinat je u islamu jedini dozvoljeni vanbračni odnos). Prema Kuranu, brak je veza muškarca i žene ispunjena ljubavlju, milošću i žrtvovanjem jedno za drugog. Prevara partnera odnosno seks sa nekim trećim kida i upropašćava tu vezu. To je zlo opasno po čoveka. Zato su i kazne vrlo ozbiljne - kamenovanje oba učesnika, što se i danas događa u nekim islamskim zemljama.

Odlazak prostitutki je takođe oblik prevare. Međutim, iako se prostitucija po Kuranu kažnjava kao prekršaj religiozne discipline, ona se u praksi tolerisala i praktikovala vekovima.

Mada je Kuran koji reguliše život i religioznu praksu muslimana izričito protiv homoseksualnosti, ona je oduvek postojala, pa i u onom komercijalnom smislu. Prostitucija i homoseksualnost u islamu su dobar primer sukoba verovanja, religiozne poslušnosti i životne prakse koja je išla nekim svojim putem.

Islam smatra homoseksualnost smrtnim grehom i širenjem zla na zemlji za koje se predviđa smrtna kazna. Sa druge strane, izgleda da prirodne sklonosti nije baš lako uklopiti u religiozne zabrane, tako da je homoseksualnosti bilo i te kako, pa i u formi muške prostitucije.

Čini se da nije problem bila samo homoseksualnost kao pojava po sebi, nego njeno javno ispoljavanje. U osnovi, običaji su tolerisali homoseksualnost, ali ne baš i javno orgijanje.



(Nastaviće se)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

miki

27.07.2011. 12:19

Blago muslimanima!! Sto to mi nemamo ovde kod nas??Samo, gde to kod Srba?Svi muskarci to zaele, samo niko javno da prizna!

voja

27.07.2011. 14:38

Vrlo je zanimljivo da autor skoro niti jednu tvrdnju ne potkrepljuje nekim dokazom, primerom, nego prica i prica i prica ... gomila nejasnih iskaza "postojala je literatura ..." bez da se navede neki primer, citat, slika, knjiga i sl. Tema zanimljiva, vrlo osetljiva, posebno ako se pokusa povezati sa religijom, kao sto je ovde slucaj. Rezime, ne bi trebalo dopustiti svakom samostalnom pripovedacu da objavljuje svoje pripovetke u iole znacajnijim novinama.