KINA PRIVLAČI NAPREDNOM EKONOMIJOM I BOGATOM KULTUROM: U radionici Instituta za pojas i put u Novom Sadu 60 studenata iz Srbije i regiona

J. SIMIĆ

10. 02. 2023. u 17:30

KINESKA ekonomija nezaobilazan je činilac u savremenom svetu i zato nijedna vlast u bilo kojoj državi na svetu, ako želi dobrobit svom narodu, neće izostaviti Kinu iz ekonomske saradnje jer kinesko tržište veće je i snažnije i od američkog.

КИНА ПРИВЛАЧИ НАПРЕДНОМ ЕКОНОМИЈОМ И БОГАТОМ КУЛТУРОМ: У радионици Института за појас и пут у Новом Саду 60 студената из Србије и региона

Foto: J. S.

U maniru mladog čoveka sa već racionalnom spoznajom o zakonomernostima globalne ekonomije, student Ekonomskog fakulteta Darko Medić, na peronu Železničke stanice u Novom Sadu u iščekivanju da se vrata brzog voza "Soko“ otvore za putnike za Beograd, objašnjava nam svoju želju da, osim ekonomije, upozna i kinesku istoriju i kulturu.

Darko je jedan od šezdesetoro studenata iz Srbije, Banjaluke, Istočnog Sarajeva i Kosovske Mitrovice koji su na poziv Instituta Pojas i put u Novom Sadu nekoliko dana a učestvovali u radionici kako bi se detaljnije upoznali sa projektima koje kompanije iz Kine realizuju u našoj zemlji. U sklopu radionice bila je i vožnja do Beograda i natrag brzom prugom koju je gradila kineska kompanija.

Po rečima Branislava Bogojevića iz nacionalnog Instituta za pojas i put, smisao radionica je da se mladim i ambicioznim ljudima približi poslovna politika NR Kine te da se razmatraju mogućnosti saradnje u sklopu kineske Inicijative „Pojas i put.“

Da su studenti veoma zainteresovani za kinesku privredu, istoriju i kulturu potvrđuje Aleksandra Nikolić iz organizacionog tima zadužena za komunikacije:

Foto: J. S.

- Juče smo bili gosti Korporacije „Čajna rejlvej“.Predstavili su nam svoja gradilišta u Srbiji, upoznali nas sa savremenim tehnologijama i otkrili nam izazove u izgradnji brzih pruga.Učestvovali smo i u simulaciji upravljanjem brzim vozom.Zaista su nas lepo ugostili - nabraja Aleksandra lepe utiske u trenutku kada se vrata Sokola otvaraju za novu grupu putnika.Po o planu radionice,vreme je za polučasovno putovanje do Beograda.

Foto: J. S.

Vidno impresioniran lepim enterijerom vagona David Rao ,student druge godine primenjenog softverskog inženjerstva na FTN u Novom Sadu, kaže da su ga njegovi kineski koreni podstakli da steke temeljniju spoznaju o Kini,domovini svog oca, u kojoj je nekoliko puta boravio kao turista.

Foto: J. S.

Budući inženjer arhitekture na FTN-u u Novom Sadu Joanis Dimitrijadis,zadovoljan je jer je za samo nekoliko dana imao priliku da nauči puno o istorijatu ali i o položaju i značaju ove mnogoljudne države danas u svetu.Kaže:

- Voleo bih da posetim Kinu, možda da se i zaposlim tamo jer Kinezi ,po mom mišljenju, imaju veoma savremen tip života.

Foto: J. S.

Slične planove ima i njegov kolega Aleksandar Kanjevac iz Kraljeva, student građevine koji je već na praksi u jednoj kineskoj kompaniji u našoj zemlji.Nije mi prvi put da putuje Sokolom.Oduševljen je i vozom i brzom prugom Beograd - Novi Sad,a plan da se ona izgradi do granice sa Mađarskom za ovog mladog čoveka je fascinantan. Želja mu je da doktorske studije upiše u jednom od univerzitetskih centara u Kini.

Foto: J. S.

Mogućnost studiranja u Kini privlačna je i za Jovanu Opačić,studentkinju softverskog inženjerstva i dizajna, za njenu sugrađanku iz Novog Sada ,buduću ekonomistkinju Isidoru Kovačević, baš kao i za Milicu Bukara sa Univerziteta u Banjaluci,studentkinju Sinologije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

SA NJIM JE NEMOGUĆE BITI PRIJATELJ, ALI NISMO NI NEPRIJATELJI: Đoković šokirao svet pričom o Rafi Nadalu