NAJVAŽNIJE ĐACIMA ULITI SIGURNOST: U školi "Vladislav Ribnikar" stručni timovi rade na psihološkoj stabilnosti traumatizovane dece

Lj. Begenišić

12. 05. 2023. u 10:51

TIMOVI psihologa, psihijatara i psihoterapeuta sa đacima u OŠ "Vladislav Ribnikar", u kojoj se dogodio masakr, rade na njihovim emocijama i ulivaju im sigurnost da su bezbedni u svom okruženju. Osim rada sa decom, neophodno je raditi i sa roditeljima jer su oni, takođe, istraumirani, a treba da budu glavni oslonac deci.

НАЈВАЖНИЈЕ ЂАЦИМА УЛИТИ СИГУРНОСТ: У школи Владислав Рибникар стручни тимови раде на психолошкој стабилности трауматизоване деце

D.Matović

Ispunjenje zahteva

GOVOREĆI o sedam zahteva roditelja odeljenja VII/2 u kojem je Kosta Kecmanović izvršio zločin, Igor Đorđević kaže da su zahtevi koji su se ticali škole odmah ispunjeni - zatvoren je ulaz na kome su se dogodila ubistva i pružena podrška roditelja nastavnom kadru.

- Ono što se tiče drugih organa još nije, ali imamo informacije da se radi na tome - kaže naš sagovornik.

Zahtevi su:

1. Rekonstrukcija događaja, objašnjenje kako se to dogodilo, kako teče istraga i u kojoj je fazi

2. Da se roditeljima stručno objasni šta će biti sa dečakom i u kom statusu su njegovi roditelji

3. Da tim psihologa i psihijatara redovno radi sa učenicima odeljenja VII/2 bez učešća školskog pedagoga i psihologa, i da roditelji o tome budu upoznati pismeno 

4. Da VII/2 ne ulazi u školu na veliki ulaz i da nastavu imaju u nekoj od učionica na malom izlazu

5. Kompletno renoviranje škole od 1. septembra.

6. Podrška Saveta roditelja kompletnom nastavnom kadru

7. Da se utvrdi puna odgovornost ljudi koji su izneli u javnost spisak sa imenima iz VII/2 odeljenja, koji je obišao svet.

Ovako psiholozi i psihoterapeuti pojašnjavju rad stručnih timova koji danonoćno rade sa đacima, nastavnicima i roditeljima u školi u koj je Kosta Kecmanović ubio osmoro đaka i čuvara. Terapije se odvijaju grupno i individualno, interesovanje dece je veliko, a rezultati razgovora sa stručnjacima - vidljivi. Tako tvrde psiholozi.

- Sa decom se razgovara o tome kako se osećaju, utvrđuje se koji ih strahovi muče, razgovara se o njihovom odnosu prema situaciji koja ih je zadesila, daje im se podrška da mogu da budu sigurni u tom okruženju među svojim drugarima - kaže za naš list klinički psiholog i psihoterapeut Ljiljana Bankovački.

Ona naglašava da je vrlo važno raditi i sa njihovim roditeljima koji su, takođe, istraumirani, a deca su najviše na njih upućena.

Naša sagovornica pojašnjava da je sa malom decom radi kroz tzv. projektne tehnike, a to znači da ona crtaju, igraju se i kroz to se otkriva šta osećaju. Sa adolescentima je nešto drugačije, jer se oni kroz priču otvore.

Da je reč o novoj vrsti traume sa kakvom se naše društvo nije dosad susrelo, naglašava psiholog Ivana Ćirić.

- Deca će na tragediju različito reagovati, neka će sve okrenuti na šalu, neka će negirati da se to dogodilo, njihove emocije još su vrlo jake - ističe ona.

Naša sagovornica upozorava da je trauma koju su đaci doživeli ogromna i da se ubuduće mogu očekivati različite sutuacije, a kod njih će se razvijati različiti mehanizmi odbrane. I ova psihološkinja navodi da je i roditeljima pomoć neophodna jer deca su u traumi što su bila na mestu zločina, a roditelji su u trami zbog straha šta će se dogoditi u perspektivi.

Prema onome što smo čuli iz škole, učenici polako prevazilaze traumu. Oni su se juče u školu vratili u velikom broju, pa ih je bilo više nego dan pre.

- Deca su mnogo hrabrija od roditelja, pa neki od njih žele da u školu uđu na ulaz na kome je izvršen masakr, a koji je sada zatvoren - kaže nam Igor Đorđević, predsednik Saveta roditelja u ovoj školi. - Neki traže i da prolaze hodnikom u kome su ubijene dve devojčice i čuvar, a koji je, takođe, nedostupan za učenike. Đaci pokazuju veliku hrabrost, a sa istinom su se suočili još onog istog dana kada je masakr izvršen i kada su uveče došli pred školu da upale sveće.

Ni juče klasične nastave nije bilo, mlađa deca su vreme provodila sa učiteljicama, i oni su juče došli u školu u većem broju nego u sredu.

O normalizaciji nastave još se ne govori, a časovi od 45 minuta i predavanje gradiva biće vraćeni kada nastavnici i psiholozi vide da su deca spremna za to. Ne razmišlja se ni o onlajn časovima, jer je stav stručnih timova da ta vrsta nastave ne bi bila dobra, kažu da je deci potrebno druženje i povratak u školu.

Od tragedije je prošlo nešto više od nedelju dana, što je premalo vremena za vraćanje u normalan život, ali kraj školske godine se bliži, a sa njim i mala matura za đake osmog razreda. Kako će maturski ispit izgledati za osmake iz "Ribnikara" i da li će za njih biti nekih izmena ili olakšica - još se ne zna.

- To je tema o kojoj se razmišlja i koja se razmatra, ali još nema nikakvih konkretnih odluka - kaže Igor Đorđević.

- Sada je fokus na pružanju psihološke pomoći, a deca na razgovore dolaze kako ona žele, u grupama ili pojedinačno. Dosta njih se obraća stručnim timovima i rezultati tih razgovora su dobri - kaže nam Đorđević.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

NEVEROVATNI POPUSTI DO KRAJA MESECA! Ne propustite priliku za veliku uštedu