CRNO NA BELO IZ ZAGREBA: Telekom Srbija caruje regionom (FOTO)

Biljana Ristivojević

09. 08. 2024. u 13:08

APSOLUTNA dominacija Telekoma Srbija među operaterima na prostoru bivše Jugoslavije - najuspešnija srpska kompanija ostvarila je za preko 500 miliona evra veće prihode u odnosu na drugoplasirani Hrvatski telekom, a čitavih pet puta nadmašuje SBB iz sastava Junajted Grupe.

ЦРНО НА БЕЛО ИЗ ЗАГРЕБА: Телеком Србија царује регионом (ФОТО)

Foto promo

Srpski nacionalni operater ubedljivo je potukao sve ostale u regionu i prema ostvarenoj dobiti, koja je za 125 miliona evra veća nego kod najjačeg hrvatskog operatera, a astronomskih osam puta veća nego dobit SBB!

Ovo su zaključci analize koju je danas objavio hrvatski Medija dejli (Media Daily) pod više nego jasnim naslovom “Telekom Srbija caruje regijom”.

Ovaj ugledni ekspertski portal iz Zagreba za vesti iz sektora telekomunikacija već sedmu godinu zaredom objavljuje podatke o prihodima, dobiti i broju zaposlenih 20 najvećih operatera u regionu eks-Ju, od Slovenije, preko Hrvatske, BiH, Srbije, Crne Gore do Severne Makedonije, pa su u ovoj ekskluzivnoj analizi stigli na red podaci za 2023. godinu.

- Telekom Srbija neprikosnoveni je telekom car regiona i nakon što je 2022. godine po prvi put imao prihode veće od jedne milijarde evra, u 2023. godini to je još značajnije povećao na vrtoglavih 1.424.208.256 eura. Čak 541 milion evra ima Telekom Srbija veće prihode od drugoplasiranog Hrvatskog telekoma, do 2020. godine najvećeg telekoma u regionu, a koji je u vlasništvu moćnog Dojče telekoma - navodi se u analizi hrvatskog portala.

S druge stane, glavni konkurent Telekoma Srbija na domaćem tržištu televizije i interneta SBB u 2023. imao je prihode od svega 271,6 miliona evra.

A evo kakva je situacija kada je reč o poslovnoj dobiti koju su prošle godine napravili operateri u regionu: Telekom Srbija i tu apsolutno dominira!

- Daleko najveću dobit ima Telekom Srbija čija ukupna dobit daleko premašuje brojeve svih ostalih 19 operatera - ističe se u analizi ekspertskog portala iz Zagreba.
Kako se navodi, ozbiljnu dobit imali su i Hrvatski telekom, Yettel i A1 Hrvatska.
Samo dva operatera poslovala su sa minusom - A1 Slovenija i Telemah Hrvatska, još jedan gubitnik iz sastava Junajted Grupe!

Što se tiče ostalih operatera u vlasništvu ove tajkunske grupacije, u našoj zemlji najpoznatije po televizijama N1 i Nova S, svi oni su daleko iza Telekoma Srbija: dobit SBB je osam puta manja nego dobit TS.

Inače, Telekom Srbija je i najveći poslodavac u regionu sa 8.367 zaposlenih, a svi operateri ukupno zapošljavaju 33.390 ljudi, navodi se u analizi hrvatskog portala Medija dejli.

Kako se precizira, izvori podataka su bonitetske kuće “Dun & Bradstreet”, “Company Wall” i zvanični finansijski izveštaji svake kompanije.

 
Vladimir Lučić odgovorio na napade Junajted Grupe!

Mediji u vlasništvu tajkunske Junajted Grupe u našoj zemlji ovih dana su nastavili kampanju “crne propagande” protiv konkurentskog Telekoma Srbija, koju praktično bez prestanka vode punih šest godina.

Generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić danas je u izjavi za Tanjug upozorio da Junajted Grupa još jednom pokušava da se tržišnom konkurentu zabrani ono što sama uveliko radi.

- Ogromni medijski napadi Junajted Grupe na Telekom Srbija više govore da sama UG ima veliki problem u svom poslovanju sa konstantnim gubitkom i skandalima koje ih prate u više zemalja. Prema starom običaju Junajted Grupa želi da poruči da ono što je za nju dobar biznis model, da u vlasništvu ima više digitalnih portala (N1, NovaS, Danas), za Telekom Srbija treba da bude zabranjeno. Frustracija im je još veća jer, i pored desetina miliona evra uloženih u portale, oni nisu ni približno cilju da budu najčitaniji u Srbiji. Telekom Srbija se, s druge strane, odlučio na strategiju da bude partner medijima i portalima koji već imaju višegodišnju odličnu praksu u Srbiji. Mi nismo nikada krili ambiciju da budemo glavni regionalni proizvođač sadržaja, koji prodajemo i u regionu i u dijaspori. Važno je napomenuti da mi nikada nismo, niti ćemo, te kanale komunikacije koristili za napade na našu biznis konkurenciju, jer mi našu strategiju sprovodimo isključivo na tržišnom terenu. Najbolji dokaz da radimo pravu stvar jeste nagli i ubedljivi rast broja naših korisnika u Srbiji i širom regiona i sveta - poručio je Vladimir Lučić.

Podsetimo, Junajted Grupa od 2018, koliko traje projekat velike transformacije Telekoma Srbija, najbrutalnijom zloupotrebom medija u svom vlasništvu vodi prljavu kampanju protiv najvećeg tržišnog konkurenta.

Prošle godine su, a suprotno zakonskim rešenjima mnogih zemalja EU, čak pokušali da Telekomu u našoj zemlji bude zabranjeno vlasništvo u medijima, dok UG u svom sastavu ima operatera SBB i još bar tri medijske kuće.

BONUS VIDEO: VLADIMIR LUČIĆ: Telekom i Amazon prave zajedničku seriju | Nije samo naslov

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

EVO KAKO DO KARATA ZA VEČITI DERBI: Crvena zvezda poslala obeveštenje pred meč sa Partizanom