PREDLAŽU 30 GODINA ZA SAOBRAĆAJKU SA SMRTNIM ISHODOM: Skupljaju se potpisi za peticiju "Andrein predlog"

V.C.S.

19. 04. 2021. u 17:13

UDRUŽENjE "Andreina inicijativa“ počelo je sa sakupljanjem potpisa za peticiju koju su nazvali „Andrein predlog“, a odnosi se na Inicijativu za promenu odredbi Zakona o bezbednosti saobraćaja i Krivičnog zakonika Srbije. Njome se, između ostalog, predlaže, uvođenje 30 godina zatvora za nasilničku vožnju sa smrtnim ishodom, kao i kaznu trajne zabrane upravljanja motornim vozilom.

ПРЕДЛАЖУ 30 ГОДИНА ЗА САОБРАЋАЈКУ СА СМРТНИМ ИСХОДОМ: Скупљају се потписи за петицију Андреин предлог

Foto Depositphotos

Inicijativu za zakonsku izmenu sastavili su advokati Danko Cvejić i Nenad Janković, novinar Filip Mladenović i Andrein otac Savo Bojanić. Kako navode u obrazloženju, statistike pokazuju da se po broju poginulih u saobraćajnim nesrećama, s obzirom na broj stanovnika, Srbija, uz Rumuniju i Bugarsku, nalazi među najnebezbednijim državama u Evropi. Takođe, u našoj zemlji je opšti trend da se za krivična dela protiv bezbednosti saobraćaja izriču paradoksalno blage kazne. Više od 67 odsto svih kazni za ovo delo su uslovne osude, slede novčane, a samo u 10 odsto slučajeva se izriče zatvor. Dosuđene zatvorske kazne često su ispod propisanog minimuma.

- Pošto se desio tragičan događaj u Nišu, 4. januara 2021, kada su smrtno stradali pešaci: dvanaestogodišnji Andrej Prekljušaj i četrdesetosmogodišnji Dejan Ilić, otac troje dece, među građanima osetilo se veliko nespokojstvo i nezadovoljstvo povodom blage kaznene politike. To je nametnulo potrebu da se izvrši promena određenih članova Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i Krivičnog zakonika Srbije – obrazlažu predlagači.

Oni u Zakonu o bezbednosti saobraćaja predlažu da opšte ograničenje brzine u naseljenim mestima bude 30 km/h umesto dosadašnjih 50 km/h, a na auto-putevima 100 km/h umesto 130 km/h.

- Koliki je značaj poštovanja ograničenja brzine u naseljenim mestima vidi se već iz same činjenice da se sa svakim kilometrom prekoračenja drastično povećava put kočenja, pri čemu se višestruko smanjuje šansa pešaka da preživi nalet vozila. Najosetljiviji učesnici u saobraćaju jesu biciklisti, pešaci i posebno deca. Gradovi Oslo i Helsinki već su uveli smanjenje brzine na 30 km/h i u ta dva grada za godinu dana nijedan biciklista ili pešak nije smrtno stradao – obrazlažu inicijatori peticije.

Takođe predlažu da vozači budu kažnjavani i zatvorskom i novčanom kaznom, a ne kao do sada ili jednom ili drugom.

Što se tiče Krivičnog zakonika predlažu strožniju kaznu za delo u kom je nastupila smrt jednog ili više lica, umesto dosadašnjih 2-12 godina zatvora, podizanje na 5-15 godina, kao za ubistvo.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (2)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti