DOBAR DAN, VEĆ ZNAMO ŠTA BISTE DA KUPITE! Budućnost maloprodaje - Trgovinski lanci za „Preduzetnik"
KLjUČNA reč i garancija uspeha u postkovid periodu biće ulaganje u ljude, modernizaciju poslovnih procesa i komunikacije sa dobavljačima- partnerima i kupcima.
Jedan od ključnih alata u tome jeste digitalizacija i primena veštačke inteligencije u ritejl sektoru.
Količina podataka u maloprodaji je ogromna, naročito u maloprodajnim objektima, gde se iz minuta u minut smenjuju potrošači. Njihovo ponašanje, tragovi koje ostavljaju na internetu (digital footprint) prepoznaju posebne platforme zasnovane na veštačkoj inteligenciji koje funkcionišu po principu „osluškivanja“ wi-fi signala sa uređaja koji se nalaze u maloprodajnim objektima.
U realnom vremenu podaci se obrađuju i koristi se tzv. prediktivna analitika, koja predviđa potrebe potrošača. Kompanije mogu da utvrde koliko dugo je kupac proveo vremena u objektu, gde se sve zadržavao i koliko često ga posećuje. Poređenjem sa realnom prodajom, kompanije tako mere komercijalni uticaj marketinških kampanja sa realnom prodajom u objektu.
Veliki međunarodni trgovinski lanci donose u Srbiju iskustva korisna za razvoj lokalne trgovine. Direktori najvećih trgovinskih lanaca u zemlji planiraju značajne investicije u modernizaciju poslovanja.
Tri teme će definisati ritejl industriju u narednom periodu: upotreba „big data“ podataka, kako živeti zdravije, i održivo poslovanje.
Jan Vilem Dokhejr, generalni direktor kompanije "Delez Srbija" kaže da je želja za digitalizacijom prisutna u svakom uglu Srbije.
- Mi ćemo definitivno raditi na digitalizaciji i pronalaženju najboljeg, najlakšeg, i bržeg načina kupovine za potrošače u Srbiji - istakao je Dokhejr na panelu „Stvarano u Srbiji – liderstvo je važno“ na kojem su učestvovali vodeći ljudi ritejl industrije u zemlji.
Lojaliti programi moći će da predvide šta kupac želi iz meseca u mesec. Tehnologija i digitalni alati to omogućavaju, kaže Dokhejr. Sledi veliki razvoj u ovom sektoru. Ovog leta kompanija će testirati novu prodajnu platformu pod brendom „Maksi“.
Istraživanje Centra za digitalnu transformaciju PKS, pokazuje da više od 70 odsto anketiranih kompanija planira da investira u digitalne tehnologije kako bi unapredili odnose sa kupcima. Trgovina prehrambenim proizvodima jedan je od sektora koji je prošle godine uprkos krizi beležio rast prometa. Onlajn prodaja tome je značajno doprinela. Novi digitalni alati pogurali su trgovinu domaćim proizvodima. Potražnja konstantno raste i za Čuvarkućama.
- E-trgovina će se razvijati na našem tržištu. Ima mnogo izazova ali će se vremenom prevazilaziti“, kaže Nikola Cvijanović, izvšni direktor kompanije Univereksport.
Menjaju se navike potrošača ali neke ostaju iste. Potražnjanja za svežim i kvalitetnim proizvodima će uvek postojati. Onlajn naručivanje je trend koji će se nastaviti, radimo na novim digitalnim alatima, ali ljudski kontakt ostaje jako važan - kaže Andre Rinensland, generalni direktor METRO Cash & Carry Srbija.
ZUMERI POSTAJU KLjUČNI KUPCI
Trgovinski lanci znaju i da će im usvajanje modela cirkularne ekonomije i odgovorno poslovanje pomoći da se povežu sa kupcima koji brinu o životnoj sredini i privuku nove potrošače.
Prema studiji McKinsey, 53 odsto pripadnika „generacije Z“, ili „zumeri“ kako ih često nazivaju, postaju ključna demografska kategorija. Radije naručuju eko-frendli, zdrave proizvode. Čak 66 odsto pripadnika ove ciljne grupe spremno je da plati više za kupovinu brendova koji održavaju brigu o okruženju.
SLEDI PERIOD VELIKIH INVESTICIJA U MALOPRODAJI
U sektoru trgovine u Srbiji očekuju se snažan period modernizacije i digitalizacije maloprodaje, značajne investicije i uvođenje inovacija u poslovanje, najavio je Marko Čadež, predsednik
Privredne komore Srbije, na panelu „Stvarano u Srbiji – liderstvo
je važno“
Preporučujemo
VALERIJ ZALUŽNI DAO PROGNOZU: Evo kada će ruska vojska da probije ukrajinski front
NOVI tehnološki napredak tokom ratnog vremena sprečiće ozbiljnije probijanje fronta duž ukrajinsko-ruske granice do oko 2027. godine, izjavio je Valerij Zalužni, bivši vrhovni komandant Ukrajine i sadašnji ambasador u Ujedinjenom Kraljevstvu, za „Ukrajinsku pravdu“ u intervjuu objavljenom 23. novembra.
23. 11. 2024. u 18:55
BRITANCI OBJAVILI ZASTRAŠUJUĆU MAPU: "Orešnik" može da stigne do bilo kog evropskog grada za manje od 20 minuta (MAPA)
BRITANSKI list "Dejli mejl" ocenio je da bi balistička raketa "orešnik" mogla da stigne do bilo kog evropskog grada za manje od 20 minuta.
23. 11. 2024. u 15:58
POTPREDSEDNIK SAD UMRO TOKOM ODNOSA: Bio sa 50 godina mlađom ljubavnicom, Bela kuća nije znala kako da saopšti vest o smrti
BIO JE to 27. januar 1979. godine. U 1 ujutro, portparol porodice Nelsona Rokfelera objavio je zvaničnu izjavu za štampu. Bivši potpredsednik preminuo je U 71 godini života ranije te večeri.
22. 11. 2024. u 18:36
Komentari (0)