ZDRAVA HRANA U SRBIJI NAJBRŽE RASTUĆI BIZNIS: Trideset puta više proizvođači domaće organske hrane su startap srpske poljoprivrede
VREDNOST izvoza organske hrane iz Srbije skočila je čak 30 puta, sa dva miliona evra u 2012. godini na 60 miliona evra u pandemijskoj 2021.
Kada bi se ceo sektor organske proizvodnje Srbije uporedio sa funkcionisanjem preduzeća, bez preterivanja bi se moglo reći da je domaća organska proizvodnja uspešna startap kompanija srpskog agrara i da po brzini rasta može da se uporedi sa IT sektorom, ističe Dimitrije Ivanović, rukovodilac Službe za organsku proizvodnju Privredne komore Srbije.
„Organska proizvodanja u Srbiji raste neverovatnom brzinom. Od 2012. godine kada je bilo dva miliona evra izvoza, sledi eksponencijalni rast na 60 miliona u 2021. godini, a uskoro očekujemo i najnovije rezultate za prošlu godinu“, kaže Ivanović.
Interesovanje za srpske organske proizvode u svetu raste. O tome svedoči i oko 400 unapred zakazanih poslovnih sastanaka domaćih proizvođača sa potencijalnim ino-partnerima na predstojećem Međunarodnom specijalizovanom sajmu organske hrane BIOFACH 2023, koji će se održati u nemačkom gradu Nirnbergu od 14. do 17. februara. Na njemu će učestvovati 12 srpskih kompanija u organizaciji PKS i Razvojne agencije Srbije, a u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom za organsku proizvodnju „Serbia organica“.
Uspeh i prepoznatljivost srpskih proizvođača organske hrane dolazi iz činjenice da pre svakog nastupa PKS organizuje stručne seminare kako bi ih upoznala sa najnovijim tendencijama u svetu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja.
Brzina kojom se danas dešavaju promene u svetu ne ostavlja ni u sektoru organske proizvodnje i prodaje mnogo vremena za gubljenje pa se sastanci i prezentacije proizvoda dešavaju unutar svega nekoliko minuta.
Naučite da „pičujete“
„Kompanije koje prodaju svoje proizvode na tržištu proteklih 20-30 godina, počeli su u vreme kada je tržište bilo u povoju i nije bilo mnogo konkurencije. Ali, tri decenije kasnije, konkurencija dolazi iz ‘svake garaže’ i svakog grada“, kaže Peter Bruner, stručnjak za marketing i prodaju SIPPO-a.
Napominje da nema više starih tehnika prodaje, poput dugačkih pisama i i-mejlova, poziva ili prodaje „od vrata do vrata“ jer niko više nema vremena za duge sastanke i analize i zato je važno naučiti privrednike kako kreirati kratke poruke za potencijalne klijente.
„Pičing (pitch - predstavljanje) mora biti kratak, od dve sekunde do najduže pet minuta. Čak i video od jednog minuta je već predug“, objašnjava Bruner.
Nužno je, ukazuje, adaptirati se savremenim trendovima i podseća na propast velikih kompanija, poput Kodaka, koji nisu pratili i prihvatili moderna dostignuća tog vremena.
„Svetska, a domaća“ malina iz Drenovca
Preduzeće „Drenovac“ iz Arilja je pre 13 godina pokrenulo proizvodnju liofilizovanog voća, znatno pre brojnih firmi iz Evrope i sveta koje se sada bave tim poslom. Danas je ariljska firma uspešna porodična kompanija koja proizvodi oko 100 tona liofilizovanog voća godišnje, od malina do kajsija, kao i drugo duboko smrznuto voće. Na sajmu organske hrane u Dizeldorfu nastupiće peti put, kaže Aleksandar Obradović, menadžer marketinga i prodaje u „Drenovcu“. Navodi da su uz podršku PKS, preduzeća učesnice ovog sajma u Nemačkoj došle od 500.000 evra dogovorenih poslova pre pet godina, do pet miliona evra ugovorenih izvoznih poslova koliko je bilo na prošlogodišnjoj manifestaciji u Nirnbergu.
Preporučujemo
PRIVREDNA KOMORA SRBIJE I RAZVOJNA AGENCIJA: Srpski privrednici na sajmu u Dubaiju
17. 02. 2023. u 11:05
I ASFALT IDE NA RECIKLAŽU: Putarske firme će morati da prilagode poslovanje
01. 02. 2023. u 16:09
ŠALTER ZA PREDUZETNIKE U TEMERINU: Na jednom mestu sve informacije za početak posla
31. 01. 2023. u 14:54
NOVE SVETSKE SILE UKLjUČILE SE U SUKOB U UKRAJINI: "Dve na strani Putina, dve žestoko protiv Rusa"
SUMNjE u podršku SAD Ukrajini u slučaju pobede Donalda Trampa na predsedničkim izborima mučile su sve one kojima je cilj da se Kijev obrani od ruske agresije. Tramp je pobedio i tek treba videti u kom će smeru krenuti njegova politika, ali sva ta dešavanja zasenila su drugi važan odnos u tom, ionako komplikovanom, odnosu.
22. 11. 2024. u 09:14
RUSIJA POSTALA GLAVNI "IGRAČ" U EVROPI: Ovo se desilo prvi put od proleća 2022. godine
RUSIJA je u septembru prvi put od proleća 2022. postala glavni snabdevač gasom Evropske unije, prenosi RIA Novosti, pozivajući se na podatke Evrostata.
21. 11. 2024. u 11:32
POTPREDSEDNIK SAD UMRO TOKOM ODNOSA: Bio sa 50 godina mlađom ljubavnicom, Bela kuća nije znala kako da saopšti vest o smrti
BIO JE to 27. januar 1979. godine. U 1 ujutro, portparol porodice Nelsona Rokfelera objavio je zvaničnu izjavu za štampu. Bivši potpredsednik preminuo je U 71 godini života ranije te večeri.
22. 11. 2024. u 18:36
Komentari (0)