SVE VIŠE KOMPANIJA KONKURIŠE ZA ŽIG KOJI DOKAZUJE POREKLO: "Čuvarkuća" - adut domaće ekonomije
AKCIJA Privredne komore Srbije "Stvarano u Srbiji" traje nešto više od mesec dana, a sve više kompanija svojim proizvodima konkuriše za dobijanje žiga "Čuvarkuća".
Ova oznaka znači potvrdu da je proizvod stvoren u Srbiji od domaćih resursa, našom energijom i kreativnošću, i ono što je najbitnije, da se radi o proizvodu visokog kvaliteta.
RAZVOJ SVESTI O DOMAĆEM
Saša Veljković, redovni profesor Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu objašnjava da je projekat “Stvarano u Srbiji” od strateškog značaja, jer će njegovo sprovođenje omogućiti višestruko pozitivne efekte na ekonomiju Srbije, počev od povećanja zaposlenosti i investicija, preko podizanja konkurentnosti i jačanja imidža domaćih brendova i Srbije kao zemlje uspešnih kompanija i dobrih proizvoda, do unapređenja spoljnotrgovinskog bilansa. Profesor je ubeđen da visokokvalitetnih domaćih proizvoda na našem tržištu ima, kao i da proizvođači imaju prostora da još u većoj meri koriste sirovine iz Srbije. To im omogućava da ispune uslove za dobijanje žiga "Čuvarkuća", koji će biti vodilja potrošačima prilikom izbora i kupovine domaćih kvalitetnih proizvoda, čime se novac zadržava u Srbiji.
Do sada je prijavljeno više od 90 ovakvih proizvoda iz različitih oblasti, od hemijske i farmaceutske do prehrambene industrije, što govori o velikoj zainteresovanosti kompanija. Akcija "Stvarano u Srbiji" i žig "čuvarkuća" imaju cilj da podrže domaće proizvode i proizvođače, uz istovremeno jačanje svesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda.
- Podizanjem svesti kod potrošača o važnosti kupovine kvalitetnih i konkurentnih proizvoda stvorenih u Srbiji podstiče se i razvoj domaće ekonomije - rekao je Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS. - Strani brendovi mogu da budu čuvarkuće, poreklo vlasništva kompanije nije ograničavajući faktor, bitno je samo da proizvod ispunjava uslove u pogledu kvaliteta i porekla resursa. To znači da su takvi proizvodi deo lokalne zajednice jer koriste materijale, sirovine, rad, znanje i kreativnost iz Srbije.
Radojka Nikolić, glavna i odgovorna urednica "Ekonometra" i "Biznis magazina" ukazuje na mnogobrojne prednosti za proizvod koji nosi žig "čuvarkuća", pa samim tim i za kompaniju koja ga proizvodi.
VAŽNA PODRŠKA
U kompaniji "Esensa" ističu da su sa zadovoljstvom prihvatili novi koncept Privredne komore Srbije koji afirmiše kvalitet domaće proizvodnje.
- Važno je dati priliku i podršku proizvodima stvaranim u Srbiji na bazi domaćeg znanja i resursa, entuzijazma, truda, zalaganja i odvažnosti domaćih privrednika da, u složenim uslovima, izloženi inokonkurenciji i svim tekovinama globalizacije, kreiraju dovoljno kvalitetan proizvod koji svojim performansama ravnopravno može konkurisati bilo kom svetskom brendu - objašnjava Aleksandar Cvijović iz kompanije "Esensa".
- Svaki proizvođač u Srbiji, domaći ili strani, velika kompanija ili preduzetnik, koji je uložio znanje i energiju, pa se posvetio poslu koji je izabrao, postigao je uspeh - kaže Radojka Nikolić. - Znam za stotine i stotine takvih ljudi, naročito u malom biznisu u Srbiji. To su zadivljujuće, istinite priče koje vraćaju veru u ljude i nadu u život. U Srbiji ima i domaćih sirovina i značajnih resursa, za razne oblasti proizvodnje. Svi resursi i dalje čekaju da budu upotrebljeni i da dobiju dodatnu vrednost kao finalni proizvod. Oznaka "Čuvarkuća" omogućava da proizvodi budu prepoznatljivi po dobrom kvalitetu".- Akcija "Stvarano u Srbiji" dolazi u pravi čas - smatra Milica Jelić iz Mlekare "Šabac". - Podrška proizvođačima u promociji kvalitetnih proizvoda nastalih u Srbiji doneće jednu novu vrednost svima u lancu, od proizvođača do krajnjeg potrošača. Nadamo se da će Mlekara "Šabac" sa tradicijom dugom 90 godina biti među prvim dobitnicima žiga "Čuvarkuća", koji dolazi kao potvrda naše posvećenosti proizvodnji mlečnih proizvoda vrhunskog kvaliteta. Svi naši proizvodi nastaju upravo od domaćih sirovina, visokokvalitetnog mleka koje otkupljujemo od 700 proizvođača u Srbiji, a u našem timu rade već generacije ljudi najčešće iz istih familija.
KAKO DO "ČUVARKUĆE"
PRIVREDNICI koji proizvode u Srbiji imaju kvalitetne proizvode domaćeg porekla mogu aplicirati za dobijanje žiga. To mogu biti kako proizvodi kompanija u domaćem vlasništvu, tako i proizvodi stranih kompanija, bitno je samo da proizvod ispunjava kriterijume za dobijenje žiga, odnosno mora da bude stvoren od najmanje 80 odsto domaćih resursa - rada i materijala. Ceo postupak dobijanja žiga traje 45 dana. Pravo korišćenje žiga "čuvarkuća" dobija se na tri godine, sa mogućnošću resertifikacije. Detaljne informacije dostupne su na sajtu projekta www.stvaranousrbiji.rs.
Nova akcija Privredne komore Srbije "Stvarano u Srbiji" daje šansu da brže i kvalitetnije dopru do potrošača, da im uspešno predstave proizvode, ali i da smanje zavisnost od uvoza. To ističe osnivač i vlasnik "Srpske kuće piva" Neven Erić. Sa ovom ocenom slaže se i Milutin Krstajić, vlasnik preduzeća "Sil 3 Žitište" koje se bavi tradicionalnom proizvodnjom rakije "dobra volja" od dunje, kajsije, šljive i kruške po recepturi staroj čitav vek. Kako ističe, žig "čuvarkuća", ako ga rakija dobije, potvrdiće njihov kvalitet i učiniti ih vidljivijim na tržištu.
DIGNUTI NATO AVIONI POSLE NAPADA NA UKRAJINU: Hitno se oglasio Zelenski, imao poruku za Putina (FOTO/VIDEO)
RUSIJA je pokrenula masovni vazdušni napad na Ukrajinu na božićno jutro po gregorijanskom kalendaru.
25. 12. 2024. u 11:16
PRVI SNIMCI UKRAJINSKOG NAPADA NA RILSK: Najmanje šest mrtvih i desetine povređenih, gore automobili (VIDEO)
ŠEST osoba, među kojima i jedno dete, ubijeno je u Rilsku, u oblasti Kursk, kao rezultat raketnog udara ukrajinskih oružanih snaga, saopštio je vršilac dužnosti guvernera Kurske oblasti Aleksandar Hinštajn.
20. 12. 2024. u 17:07
PLANETI PRETI SCENARIO IZ 1815. Posle događaja na planini koja je promenila svet usledile tragedije: "Pitanje nije da li će, nego KADA!"
„EFEKTI bi mogli biti još gori nego što smo videli 1815."
25. 12. 2024. u 15:54
Komentari (1)