BRŽI PUT DO TRPEZE: Novi zakon o uređenju tržišta poljoprivrednih proizvoda uskoro pred poslanicima

J. Su.

08. 06. 2021. u 12:28

PREDLOG zakona o uređenju tržišta poljoprivrednih proizvoda, koji je usvojen na Vladi Srbije, omogući će državi da reaguje u slučaju poremećaja cena određenih proizvoda. Time će se zaštititi poljoprivredi proizvođači.

БРЖИ ПУТ ДО ТРПЕЗЕ: Нови закон о уређењу тржишта пољопривредних производа ускоро пред посланицима

Foto Tanjug

Ovim zakonskim okvirom biće omogućeno da se trgovina između proizvođača i otkupljivača reguliše ugovorima i da se na taj način izbegnu zloupotrebe i šteta za same proizvođače.

- Svima će u lancu, od proizvođača do prerađivača, biti pronađeno mesto u sistemu na zakonom regulisan način - kazao je Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede. - Nikad nismo imali Zakon o regulisanju tržišta poljoprivrednih proizvoda, već je do sada to bilo regulisano u oblasti celokupne trgovine. Prvi put ćemo regulisati tržište između poljoprivrednih proizvođača, otkupljivača, prerađivača i da svakom nađemo mesto u sistemu na jedan zakonom regulisan način. Dobićemo alate da na tržištu regulišemo ekstreme, sa najnižim i visokim cenama, što se na primer sada dešava sa žitaricama, pa imamo problem u stočarstvu.

Novim zakonom posebno se stavlja akcenat na povećanje sposobnosti poljoprivrednih gazdinstava za uključivanje u velike tržišne lance putem međusobnog povezivanja i uspostavljanja tržišnih standarda, jačanje motivacije proizvođača za razne oblike udruživanja, kao i povećanje vidljivosti i prepoznatljivosti domaćih proizvoda na tržištu.

Kako je rekao Nedimović, Uprava za agrarna plaćanja će imati posebno telo koje će se baviti praćenjem cena, utvrđivanjem proizvođačkih cena, regulisanjem kad dođe do iskakanja.

MESO I MLEKO ĆE "EKSPLODIRATI"

OČEKUJEM da tržište mleka i mesa sada "eksplodira" i da će krenuti i to dobro. Prošle godine smo imali rast poljoprivrede od pet odsto, treba da se potrudimo da očuvamo taj rast - naglašava ministar. - Problem sa prehrambenom industrijom bila je korona, jer je tražnja bila mnogo manja - kazao je Nedimović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: Deca iz SOS Dečjeg sela Srbija osvojili javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.