OD 1. januara 2022. automobili će se prilikom registracije oporezivati prema godini proizvodnje, umesto po kubikaži, najavio je u Skupštini Srbije ministar finansija Siniša Mali.
Apsolutno pogresan pristup.
Dovesce do toga da se voze jos stariji automobili koji jos vise zagadjuju vazduh a cija ce cena biti nerealno visoka zbog potraznje.
Jednom recju katastrofa.
Vozaci koji voze automobile stare 20 godina od recimo 3.000 kubika ili 200 konja treba da budu stimulisani normalnom registracijom posto su vec oporezovani sa tim sto dosta trose benzina i dizela i svakako im drzava uzima veliki novac.
@Rodja - Osiguranje mora da bude prema trzisnoj ceni, ne moze hjundai star 10g da ima isto osigiranje ko novi audi, sto staroji auto to manje Osiguranje
Требало би увести плаћање таблица регистрације да се одреди цена за 4-5 године иста ако не и дуже.Рецимо .50€ за колаза и ВАН (комби и мањи камиончић).За камионе 80€ што би било реално.А не сваке године другачије повећавати цену што нема смисла.
Ne valja ni jedno ni drugo. Trebalo bi da se gleda i godina proizvodnje i kubikaže motora. Ako je auto nov recimo Dacia Logann i npr. Volkswagen Passat ne može porez da bude isti!
Svako ima svoju logiku. I jedni i drugi bi voleli da bude jeftinija registracija. Bolje nista ne dirati, i resen problem. Ovako obe strane su nezadovoljne.
Porez mora da bude srazmeran vrednosti auta i tu je kraj. Taksa za ekologiju mora biti srazmerna koliko auto zagadjuje. Koliko auto zagadjuje je tesko izracunati i jedan deo takse treba da je fiksni kroz registaciju u odnosu da li je motor EURO 1, 2, 3... Oni koji nemaju izracunato koliko zagadjuje treba ceniti po kubikazi i godistu. Tu se postavlja pitanje ko vise zagadjuje, da li EURO 1 koji godisnje predje 1.000km ili EURO 5 koji godisnje predje 100.000km. Zbog toga treba da postoji drugi deo ekoloske takse koji ce se naplacivati kroz svaki kupljeni litar goriva. Naravno ne da se zato poveca cena goriva vec prvo da se smanje akcize.
Samo u drzavi Srbiji se prilikom prodaje polovnjaka placa porez 2.5 % i tako u nedogled koliko god vozilo promeni vlasnika ?!! Ove gluposti treba konacno ukinuti i da se kao u svim normalnim evropskim drzavama prenos vozila zavrsi kod notara za 15 minuta i za par stotina dinara !
Stvar je relativno jednostavna. Postoji kataloska vrednost vozila po kojoj moze i da se razreze porez + korekcija po Euro normama zbog zagadjenja. Ima i tu problema jer se desava da neka mlada polovna vozila imaju nerealno visoko procenjenu katalosku vrednost.
Da smo pametni iz saobraćaja bi bili isključeni zauvek automobili cija registracija prelazi tržišnu vrednost! Ali u ovoj zemlji je sve naopako,pa i ovo!
Prvo oko kubikaze,treba ukinuti porez na luksuz koji je cista otimacina!!! Po toj logici ako vozim elektricni auto koji ima recimo 400kw treba da platim 'luksuz' vise nego samu registraciju,a pri tom 0 % izduvnih gasova,tipicna otimacina! Drugo,osiguranje,tj. zakonom treba obavezati osiguravajuce.kuce sta osiguranje mora da pokriva,trenutno osiguravajuce kuce ne pokrivaju nista,polisa predstavlja samo list papira koji nista ne znaci! Svuda u svetu je osiguranje skupo,ali i ima funkciju,jedino u Srbiji ono ne znaci nista!
ELEKTRODISTRIBUCIJA Srbije (EDS) od 1. juna će brojila očitavati jednom u tri meseca jer počinje sa primenom člana 197a Zakona o energetici o obračunskom periodu, koji je u skladu sa evropskom praksom.
POTPREDSEDNICA Evropske komisije Tereza Ribera izjavila je danas da Evropska unija neće popustiti pred "ucenom“ američkog predsednika Donalda Trampa, koji je rekao da će uvesti carine od 50 odsto za EU počev od 1. juna.
gorans
28.10.2021. 21:04
Apsolutno pogresan pristup. Dovesce do toga da se voze jos stariji automobili koji jos vise zagadjuju vazduh a cija ce cena biti nerealno visoka zbog potraznje. Jednom recju katastrofa.
Nenad
29.10.2021. 18:20
@gorans - Apsolutno tačno. Vozni park Srbije je i ovako star a sa ovim "rešenjem" biće još stariji.
Losmi
28.10.2021. 21:31
Vozaci koji voze automobile stare 20 godina od recimo 3.000 kubika ili 200 konja treba da budu stimulisani normalnom registracijom posto su vec oporezovani sa tim sto dosta trose benzina i dizela i svakako im drzava uzima veliki novac.
Pera
28.10.2021. 23:35
Kupiš nov mali auto koji je evro6 i plaćaš više nego dizel evro 3 star 25 god.
Rodja
28.10.2021. 23:36
Logicno bi bilo da osiguranje novijih automobila bude jeftinije a starih skuplje.
Niko
29.10.2021. 05:17
@Rodja - Osiguranje mora da bude prema trzisnoj ceni, ne moze hjundai star 10g da ima isto osigiranje ko novi audi, sto staroji auto to manje Osiguranje
Mile
29.10.2021. 05:37
Требало би увести плаћање таблица регистрације да се одреди цена за 4-5 године иста ако не и дуже.Рецимо .50€ за колаза и ВАН (комби и мањи камиончић).За камионе 80€ што би било реално.А не сваке године другачије повећавати цену што нема смисла.
Vladimir
29.10.2021. 08:24
Ne valja ni jedno ni drugo. Trebalo bi da se gleda i godina proizvodnje i kubikaže motora. Ako je auto nov recimo Dacia Logann i npr. Volkswagen Passat ne može porez da bude isti!
Miki
29.10.2021. 08:51
Svako ima svoju logiku. I jedni i drugi bi voleli da bude jeftinija registracija. Bolje nista ne dirati, i resen problem. Ovako obe strane su nezadovoljne.
Replay
29.10.2021. 09:31
Istina je da kubikaza i konjaza ne treba da bude uslov za skupu registraciju.
Darko
29.10.2021. 11:24
I kad se podvuce refa....koji je limit godista???? Kako ce se tarifirati 1998, 2000, 2002, 2010, 2019....godiste????
Lepi
29.10.2021. 11:56
Logično je kada imaš stariji auto manje platiš registraciju jer da imaš para kupio bi noviji a samim tim imaš para i za registraciju.
vlado
29.10.2021. 12:07
Porez mora da bude srazmeran vrednosti auta i tu je kraj. Taksa za ekologiju mora biti srazmerna koliko auto zagadjuje. Koliko auto zagadjuje je tesko izracunati i jedan deo takse treba da je fiksni kroz registaciju u odnosu da li je motor EURO 1, 2, 3... Oni koji nemaju izracunato koliko zagadjuje treba ceniti po kubikazi i godistu. Tu se postavlja pitanje ko vise zagadjuje, da li EURO 1 koji godisnje predje 1.000km ili EURO 5 koji godisnje predje 100.000km. Zbog toga treba da postoji drugi deo ekoloske takse koji ce se naplacivati kroz svaki kupljeni litar goriva. Naravno ne da se zato poveca cena goriva vec prvo da se smanje akcize.
Neverovatne stvari
29.10.2021. 19:52
Samo u drzavi Srbiji se prilikom prodaje polovnjaka placa porez 2.5 % i tako u nedogled koliko god vozilo promeni vlasnika ?!! Ove gluposti treba konacno ukinuti i da se kao u svim normalnim evropskim drzavama prenos vozila zavrsi kod notara za 15 minuta i za par stotina dinara !
Puz
29.10.2021. 22:23
Stvar je relativno jednostavna. Postoji kataloska vrednost vozila po kojoj moze i da se razreze porez + korekcija po Euro normama zbog zagadjenja. Ima i tu problema jer se desava da neka mlada polovna vozila imaju nerealno visoko procenjenu katalosku vrednost.
Jaca
30.10.2021. 06:40
Da smo pametni iz saobraćaja bi bili isključeni zauvek automobili cija registracija prelazi tržišnu vrednost! Ali u ovoj zemlji je sve naopako,pa i ovo!
Td
31.10.2021. 02:10
Prvo oko kubikaze,treba ukinuti porez na luksuz koji je cista otimacina!!! Po toj logici ako vozim elektricni auto koji ima recimo 400kw treba da platim 'luksuz' vise nego samu registraciju,a pri tom 0 % izduvnih gasova,tipicna otimacina! Drugo,osiguranje,tj. zakonom treba obavezati osiguravajuce.kuce sta osiguranje mora da pokriva,trenutno osiguravajuce kuce ne pokrivaju nista,polisa predstavlja samo list papira koji nista ne znaci! Svuda u svetu je osiguranje skupo,ali i ima funkciju,jedino u Srbiji ono ne znaci nista!