TURISTI OSTAVILI 1,2 MILIJARDE EVRA: U prvih deset meseci 2021. godine značajan devizni priliv ostvaren od boravka stranih gostiju u Srbiji

J. Subin

05. 01. 2022. u 11:19

SRBIJA je za prvih deset meseci prošle godine imala devizni priliv od milijardu i 275 miliona evra. Oporavak, jedne od najteže pogođenih grana privrede u pandemiji, ide dobro, ali je i dalje rekordna 2019. nedostižna. Naročito kada je reč o stranim turistima i "oživljavalju" gradova.

ТУРИСТИ ОСТАВИЛИ 1,2 МИЛИЈАРДЕ ЕВРА: У првих десет месеци 2021. године значајан девизни прилив остварен од боравка страних гостију у Србији

Foto Tanjug

Zasada, najbolje prolaze planinski centri, koji su i u jeku pandemije bili puni. Kako su nam rekli, na planinama, ovih dana, ali i tokom novogodišnjih praznika, tražilo se mesto više, jer su hotelski kapaciteti bili gotovo popunjeni.

Deviznim prilivom, ovih dana, može da se pohvali i Beograd. Kako je rekao zamenik gradonačelnika Goran Vesić, samo tokom praznika, srpska prestonica je od turista zaradila 100 miliona evra. Stranih gostiju u decembru bilo je mnogo više, naročito što se dobar deo Evrope zatvorio, korona-mera ima i u regionu, pa su mnogi stranci došli u Srbiju i Beograd da se opuste.

Nedavno je i ministarka turizma Tatjana Matić izjavila da su ovo podsticajni rezultati, koji pokazuju da naša zemlja postaje sve atraktivnija destinacija u svetu. Kao i da turističko-ugostiteljski sektor na jedinstven način kreira imidž svojih lokalnih turističkih proizvoda.

- Važno nam je što vidimo da se turizam oporavlja, naročito kada su inostrani turisti u pitanju - ispričala je za "Novosti" Marija Labović, direktor Turističke organizacije Srbije. - Nije još nivo iz 2019. ali ide u pravcu oporavka. Ipak, u odnosu na ukupan promet 33 odsto čine strani turisti, ostalao su domaći. Najviše stranih gostiju prošle godine bilo je iz Bosne i Hercegovine, Turske, Rusije, Crne Gore, Severne Makedonije, Rumunije, Nemačke i Hrvatske. Oni su uvek bili u "top 10" država.

Kako kaže Labović, nadležni bi voleli da se otvore i ova dalja tržišta, ali od toga nema ništa, bar u prvoj polovini godine, zbog pandemije. Turistička organizacija Srbije baviće se ove godine rebrendiranjem naše zemlje kao destinacije.

- Nastavljamo sa našim promotivnim aktivnostima, da budemo prisutni na svim značajnim tržištima, a fokus će i dalje biti na aktivnom odmoru, boravku u prirodi, gastronomiji i kulturno-istorijskom nasleđu - naglasila je Labovićeva. - Stranci najviše vole Beograd. Više od 50 odsto svih inostranih gostiju poseti srpsku prestonicu.

I dok se Beograd polako "hladi" od vrele noći, planinski centri u Srbiji - Kopaonik, Zlatibor, Divčibare, Stara planina su se "usijali". Prema rečima Labović, popunjenost je za novogodišnje praznike bila 90 odsto, a tako će biti i dok traje zimski raspust.

- Osim na planinama turista ima i u banjama - kazala nam je Labovićeva. - Nadamo se da će epidemiološka situacija dozvoliti da sezona traje što duže.

DODELA VAUČERA

NA šalterima pošta u Srbiji u utorak je do 14.35 podneto 27.915 prijava za vaučere za odmor u Srbiji. Podnošenje prijava počelo je 1. januara, a u ovom ciklusu građanima je ponuđeno 100.000 vaučera vrednih po 5.000 dinara za odmor u Srbiji ove godine. Za vaučere mogu da se prijave penzioneri, studenti, nezaposleni i zaposleni čija su primanja manja od 70.000 dinara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: deca iz SOS Dečijeg sela Srbija osvojili su javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.