ŽELEZNIČKA STANICA ZASIJALA POSLE ŠEST DECENIJA: Do kraja februara biće završeni dopunski radovi na deonici brze pruge Beograd – Novi Sad
NATPISI „Dobro došli na Železničku stanicu“ i „ Novi Sad, evropska prestonica kulture“ od pre nekoliko dana krase čeonu stranu glavne Železničke stanice u Novom Sadu koja je puštena u saobraćaj 1964. godine i tek ovih dana prvi put se detaljno rekonstruiše u sklopu radova na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad.
Foto N. Karlić
Prošle nedelje brzi Štadlerov voz u kojem je bio predsednik Aleksandar Vučić sa saradnicima, promo - brzinom od 200 km na čas stigao je u Petrovaradin. Preostaje još kratka deonica do Novog Sada. Na obnovljenom koloseku u modernizovanu železničku stanicu voz će pristići 15. marta.
S tim ciljem 140 radnika iz Kine i 180 iz Srbije zajedničkim umećem užurbano privode kraju ovu tzv. novosadsku fazu radova, a terenski menadžer kineskog izvođača Bai Sai Sjang kaže nam da sve teče po planu:nastrešnice su već završene, zidovi kroz koje je još samo pre dve nedelje duvala promaja, montirani su i zatvoreni.
- Treba nam još 4 dana da završimo sve radove. Obnavljamo 16 kancelarija u stanici, veći deo je već završen i na redu je montaža potrebne tehničke opreme. Preostaje nam sređivanje još dveju kancelarija,čekaonice i staničnog restorana, a montaža dva lifta namenjena osobama sa otežanim kretanjem upravo je započela – objašnjava za „Novosti“ Baj Sai Sjang.
Foto N. Karlić
Veoma važna tačka na ovom delu brze pruge je i podvožnjak u Kisačkoj ulici dugačak 41 metar. Radovi su ovde krenuli oktobra prošle godine na mestu starog podvožnjaka koji je srušen jer nije odgovarao standardima savremene brze pruge. Njegova izgradnja omogućiće ujedno i kvalitetniji drumski saobraćaj u ovom delu Novog Sada.
Na podvožnjaku su upravo spojeni koloseci, u toku su varovi postavljenih šina, a 3. marta započeće testiranje koje će trajati sedam do 10 dana. Pouzdanost novoizgrađenog podvožnjaka proveriće lokomotiva sa kompozicijom natovarenih vagona kako ne bi bilo dileme da li podvožnjak, odnosno „most“ kako ga radnici radije zovu, u potpunosti zadovoljava standarde predviđene za kretanje vozova velikim brzinama.
Kada za 18 dana bude potpuno uspostavljen železnički saobraćaj na ovoj deonici, od Beograda do Novog Sada i natrag putovaće se svega pola sata.
Uslediće potom treća faza radova na deonici od Novog Sada do Subotice
UGOVOR O MODERNIZACIJI
UGOVOR o modernizaciji železničke veze za deonicu Novi Sad - Subotica - državna granica kod Kelebije potpisali su Infrastruktura železnice Srbije i konzorcijum kineskih kompanija "Čajna rejlvej internešenel - Čajna komjunikejšn konstrakšn kompani". Ovaj projekat biće finansiran iz kredita koji je dala kineska Eksim banka.
TRI DEONICE
TRASA brze pruge od Beograda do državne granice sa Mađarskom, duga ukupno 183 kilometra, podeljena je na tri deonice: Beograd - Stara Pazova, Stara Pazova – Novi Sad i Novi Sad – Subotica - Kelebija. Radovi na njoj počeli su u avgustu 2017. godine izgradnjom najvećih infrastrukturnih objekata na delu između Stare Pazove i Novog Sada - tunela i vijadukta „Čortanovci“.
Preporučujemo
EKSKLUZIVNO - URANIJUM I TEŠKI METALI OTKRIVENI U TKIVU GENERALA PAVKOVIĆA: Iz italijanske laboratorije stigli rezultati analiza (FOTO)
U TUMORSKOM tkivu generala Nebojše Pavkovića, koje je 15. septembra poslato na analize u specijalizovanu laboratoriju u Italiji, pronađeni su uranijum i teški metali u ekstremno visokim koncentracijama!
29. 11. 2025. u 08:00
OTAC PADAO U NESVEST, HITNA INTERVENISALA NEKOLIKO PUTA Mučne scene na sahrani Ane Radović - Iz porodične kuće je ispratili na večni počinak
DANAS je na Zlatiborskom groblju sahranjena Ana Radović iz Čajetine, koja je poginula u teškoj sabraćajnoj nesreći na magistralnom putu kod Čačka.
28. 11. 2025. u 14:45
JOVANIN NOVI DEČKO: Sportista, biznismen, sin jugoslovenskog rekordera (FOTO)
VODITELjKA Jovana Jeremić već neko vreme uživa u ljubavi sa bokserom Milošem Stojanovićem Tigrom, sinom jugoslovenskog kikboksera Gidre koji je postavio svetski rekorder.
04. 12. 2025. u 12:31
Komentari (2)