ŠOLAK DUŽAN 4,7 MILIJARDE EVRA OTKRIVAMO - Šta stoji iza najnovije kampanje protiv Telekoma?

Новости онлајн

03. 07. 2022. u 12:38

JUNAJTED grupa, kompanija u vlasništvu Dragana Šolaka i u okviru koje su između ostalih operater SBB i medijske kuće N1 i Nova S, u poslednjih tri meseca je povećala svoju zaduženost za 1,1 milijardu evra i sada je ukupno dužna 4,75 milijarde evra! Ovo se navodi u izveštaju o poslovanju Junajted grupe za prvi kvartal tekuće godine u koji smo ekskluzivno imali uvid.

ШОЛАК ДУЖАН 4,7 МИЛИЈАРДЕ ЕВРА ОТКРИВАМО - Шта стоји иза најновије кампање против Телекома?

Arhiva

Dragan Šolak ovih dana je pokrenuo novu brutalnu kampanju protiv svog najvećeg poslovnog konkurenta u Srbiji, srpskog Telekoma. Po običaju, za to koristi medije čiji je vlasnik N1, Nova i Danas, kao i jedne te iste opozicione političare i “eksperte”.

U nameri da po svaku cenu oblate najuspešniju veliku kompaniju u domaćem vlasništvu Telekom Srbija, oni paušalno tumače javno dostupne poslovne podatke svog konkurenta, koji je pritom iako u većinskom vlasništvu države akcionarsko društvo i jedan dinar ne prima iz budžeta, već se finansira isključivo iz svojih prihoda, koji su nikada veći.

Naime, Telekom će ove godine, kada obeležava 25 godina postojanja, prvi put u Srbiji imati prihod od 1.5 milijardi evra, a na svim tržištima gde posluje. 

Napominjemo da je Telekom za razliku od Junajted grupe prošle godine imao profit od 13,1 milijardi dinara, ako ovo uporedimo sa 2019. kada je on iznosio 3.5 milijardi, jasno je da je povećanje profita za skoro 10 milijardi dinara i više nego odličan rezultat. Telekom će u ovoj godini svojim akcionarima isplatiti više od 6.7 milijardi dinara na osnovu dividendi, gde će veći deo tog novca pripasti državi Srbiji.

Razlozi za Šolakov bes su potpuno jasni: dok Telekom nezaustavljivo napreduje, njegova Junajted grupa iz dana ostvaruje sve gore rezultate. 

Šolakova sportska televizija ostala je bez utakmica Premijer lige i fudbalske reprezentacije Srbije, odnosno bez ikakvih atraktivnih sportskih sadržaja, njegove televizije i portali N1, Nova S i Danas dobili su konkurenciju u profesionalnim i objektivnim medijima kao što su Euronjuz, Blumberg i TV K1, a SBB ove godine beleži manje prihode nego prošle i pretprošle.

Evo kako “crno na belo” stoji Šolakova poslovna imperija, na osnovu izveštaja o poslovanju u prva tri meseca 2022, sa poređenjima sa prethodnim godinama.

Ukupan dug Junajted grupe astronomskih 4,75 milijardi evra

Ukupan dug Junajted grupe sada je astronomskih 4,75 milijardi evra, što je za 1,1 milijardu više nego prošle godine, a za 1,7 milijardu više nego pretprošle. U isto vreme, ukupan kapital Junajted grupe je za samo jedan kvartal smanjen za 48,3 miliona evra. Neto rezultat poslovanja ove korporacije je minus 50,6 miliona evra i za 40,5 miliona lošiji nego prošle godine.

Ali, to nije sve. Prihodi SBB u prvom kvartalu ove godine iznose samo 59 miliona evra, što je nastavak pada prihoda iz prethodnih par godina i poklapa se sa rastom kablovske mreže Telekoma. U isto vreme je nastavljen trend smanjenja broja korisnika kablovske televizije preko SBB-a.

Takođe, Šolakova kompanija u Grčkoj ove godine ima za tri miliona evra manje prihode nego prošle, a zaustavljen je rast kompanije u Sloveniji. Na sve to, kamate na osnovu dugovanja Junajted grupe skočile su za duplo i iznose 63 miliona evra samo za prvi kvartal ove godine.

Dalje smanjenje prihoda neminovno

Junajted medija - kompanija pod čijim su kišobranom N1, Nova S, Danas i Sport klub, ali i mediji širom regiona - u prvom kvartalu ove godine ima prihod od 70 miliona evra, što je za čitavih 15 miliona evra manje nego u istom periodu prošle godine. S obzirom na to da je ovog leta Sport klub ostao bez Premijer lige, koju će u čitavom regionu da prenose Telekomovi kanali Arena Sport, dalje smanjenje prihoda je neminovno. Šolakovi mediji, pogotovo u Srbiji, osuđeni su na propast.


Junajted grupa gubitnik na svim poljima

Telekom Srbija je 2021. prvi put u istoriji postao najveći operator po broju korisnika u sva četiri segmenta poslovanja – fiksna i mobilna telefonija, internet i multimedija, izjavio je nedavno generalni direktor ove kompanije Vladimir Lučić.

U poslednje četiri godine, kada je počeo novi investicioni ciklus Telekoma, broj korisnika interneta povećan je za 47 odsto, a udeo kompanije na tržištu interneta dostigao je 55 odsto. Paralelno, broj korisnika televizije povećan je 2,5 puta, dok je u multmediji veći za 146 odsto. 

Telekom ujedno beleži značajan rast svih ključnih finansijskih pokazatelja, na primer u poslednje tri godine operativna dobit uvećana je za 82 odsto, a neto dobit za čak četiri puta. 

- Još važnije, trend rasta se ubrzava i razlika u odnosu na konkurenciju postaje sve veća u našu korist - istakao je Lučić.

Dug Telekoma ispod evropskog proseka

Iako je Telekom Srbija investirao više od 1,2 milijarde evra, kompanija nema nikakav problem sa servisiranjem obaveza i primedbe nekih kritičara nemaju realno uporište. 

- Prezaduženima se smatraju kompanije kod kojih je odnos neto duga i dobiti pre poreza, kamata i amortizacije (EBITDA) veći od 5, a kod Telekoma je taj pokazatelj manji od 3,5, daleko od “opasne zone”, dok je kod Junajted grupe čak 5,3. Takođe, Telekom je bolji od proseka za 15 velikih kompanija iz Evrope i SAD koje se bave istom delatnošću. To znači da imamo još prostora za investicije, a da se ne ugrozi zaduženost - objasnio je prvi čovek Telekoma Vladimir Lučić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (10)

PIKSI JE MORAO DA SE OGLASI OVIM POVODOM: Stojković imao posebnu poruku za TSC i Borac