PLJUŠTE ŽALBE ZBOG KARTICA: Za prvih devet meseci upućeno 1.398 prigovora na rad finansijskih institucija

B. Ca.

08. 11. 2022. u 06:55

OD početka godine, do 30. septembra, Narodna banka Srbije je rešila 1.398 pritužbi korisnika na rad finansijskih usluga.

ПЉУШТЕ ЖАЛБЕ ЗБОГ КАРТИЦА: За првих девет месеци упућено 1.398 приговора на рад финансијских институција

Foto Z. Jovanović

Najveći broj žalbi odnosio se na postupanje banaka. Čak 809 slučajeva, a uglavnom u vezi sa platnim uslugama, bilo da su u vezi platnih računa ili platnih kartica.

Na rad ostalih davalaca finansijskih usluga odnosilo se 589 pritužbi. Najviše, 581 kada je reč o postupanju društava za osiguranje, tri pritužbe na postupanje platnih institucija, po dve pritužbe na postupanje društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima i institucije elektronskog novca i jedna pritužba na postupanje davaoca finansijskog lizinga.

Kako u Narodnoj banci kažu, podaci do septembra su preliminarni, ali prema zvanično obrađenoj statistici do kraja juna, rešena je 561 pritužba, a za četiri banke je utvrđeno da nisu postupale u skladu sa pojedinim odredbama zakona kojima se uređuje oblast zaštite korisnika finansijskih usluga.

I u ovom periodu, najveći broj pritužbi na postupanje banaka odnosio se na platne usluge - ukupno 61 odsto. Od toga na platne račune 38 procenata i platne kartice 23 odsto, kao i na kredite 34 procenata. Među prigovorima, 1,8 odsto se odnosio na deviznu štednju, na situacije sa gotovinskim kreditima bilo je 99 žalbi, a na pozajmice ukupno 189.

Nezadovoljstvo postupanjem banaka kada su kartice u pitanju prigovoreno je 129 slučajeva.

Od ukupno 561 žalbe, utvrđeno je da su 197 osnovane.

Kako u NBS kažu, klijent se prvo žali finansijskoj ustanovi, a davalac finansijskih usluga je dužan da razmotri prigovor i korisniku dostavi jasan i razumljiv odgovor u pismenoj formi u roku od 15 dana. Samo u posebnim slučajevima, rok može biti produžen za još 15 dana.

VRAĆENO 310 MILIONA DINARA

ZA tri godine, u nedavno objavljenom izveštaju NBS, stoji da je rešeno 3.421 pritužba, da je u 900 slučajeva nepravilnost otklonjena u toku postupka po pritužbi. Doneta su 33 rešenja i 75 nalaza, a sprovedena 21 kontrola, napisano devet pismenih opomena i sedam novčanih kazni. U korist klijenata vraćeno je 310 miliona dinara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

MVP by Mozzart Sport: Veliki izbor najboljih sportista Srbije!