VAŽNO ZA VOZAČE U SRBIJI: Šta se dešava sa tehničkim pregledima

S. B.

15. 06. 2023. u 17:15

VOZAČI U Srbiji, čiji četvrotočkaši nisu baš u besprekornom stanju, mogu, ponovo, da odahnu. Stroža pravila po pitanju kočnica i izduvnih gasova odlažu se za još dve godine. Tehnički pregledi su ovu meru tražili jer u praksi najbolje znaju koliko bi autombila "palo" na kanalu. Čekalo se da presudi Radna grupa Ministarstva saobraćaja.

ВАЖНО ЗА ВОЗАЧЕ У СРБИЈИ: Шта се дешава са техничким прегледима

Foto D. Milovanović

Primena propisa Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila bila je "zamrznuta" dve godine. Ovog 5. jula propis je trebalo da zaživi, ali su kriterijumi za izduvne gasove i ovalnost kočionih diskova takvi da veliki broj vozila ne bi uspeo da ih ispuni.

Za prečišćavanje emisija izduvnih gasova ključni su katalizatori ili DPF filteri. Međutim, ti delovi su često skidani, jer prave problem u vožnji ako se zapuše ili su dotrajali i oštećeni. Dešava se da sami vlasnici preprave svoje vozilo na ovaj način, ili su kupili takav "polovnjak", ili im je taj deo ukraden. Ukoliko bi se primenile nove odredbe bez izmena, takvi automobili ne bi mogli da se registruju. S druge strane, vozila koja su napravljena bez katalizatora, ne treba da ga imaju i njihovi vlasnici zbog toga ne bi imali problem na tehničkom pregledu.

Druga sporna odredba odnosi se na neujednačenost sile kočenja, odnosno ovalnost, koja ne sme da bude veća od 20 odsto. Stručnjaci smatraju da je taj kriterijum previše strog i da se primenjuje jedino u Nemačkoj, dok evropskom direktivom nije propisana njegova vrednost. Naš sagovornik ističe da je ovo kompleksna materija, pogotovo kada je reč o smanjenju zagađenja. Kako ukazuje, država planira od sledeće godine da subvencioniše kupovinu vozila standarda evro 6 u cilju smanjenja zagađenja. Međutim, sada se prilikom uvoza ne obavljaju provore koje se odnose na izduvne gasove.

Član Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije Andrija Vujičić komentarisao je nedavno da je ovalnost kočnica veoma strogo postavljena, na oko 20 odsto, što nije predviđeno čak ni evropskom direktivom, koja uređuje delatnost tehničkog pregleda. On ukazuje i na problem za sva vozila sa pneumatskim kočionim sistemom, a to su najčešće ona veće mase, kamioni i autobusi.

Pratiće podatke

NADLEŽNI će naredne dve godine pratiti podatke sa tehničkih pregleda, naročito one koji se tiču ovalnost kočnica. Proveravaće na tehničkim pregledima da li je tehnologija merenja neujednačenosti sile kočenja dobra i da li su normativi propisani za ovalnost dobri.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Dolce Vita na obali Save: Stanovi na ovoj lokaciji su za one koji žive svoje snove

Dolce Vita na obali Save: Stanovi na ovoj lokaciji su za one koji žive svoje snove

Možete li da zamislite lepotu svakodnevice koja počinje na obali Save do koje stižete laganom šetnjom kroz jedinstvenu luksuznu pešačku zonu, a završava se ispijanjem vina na vašoj prostranoj terasi s pogledom na reku ili u vrhunskom restoranu do kog stižete peške? U istom danu ste s lakoćom obavili posao, odradili trening, uživali u kupovini novih komada garderobe najluksuznijih brendova u neposrednom komšiluku, a stigli ste i da sa decom provedete vreme u zelenilu, jer se sve što vam treba nalazi nadohvat ruke.

14. 05. 2024. u 10:00

Komentari (2)

REŠILI DA KAZNE - SAMI SEBE! Ova zemlja je povukla najluđi potez od uvođenja sankcija Rusima