SAMO 35 MINUTA IZMEĐU DVA GRADA: Saobraćaj, a i putnički voz između Subotice i Segedina, treba da krene krajem oktobra
PREMA onome što je do sada urađeno, ova pruga dužine 26,63 kilometra, postavljena još davne 1885, biće jedna od najmodernijih elektrifikovanig evropskih železničkih deonica.

Foto J. L.
- Pruga Subotica - Segedin je izgrađena i od oktobra se kreće sa putničkim saobraćajem, a u naredne dve godine radiće se zajednički pregled putnika na stanici. Od 2025. godine imaćemo zajednički granični prelaz u Segedinu - najavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Teretni saobraćaj između dva bratska grada krenuo je prošlog avgusta, a sada se s nestrpljenjem očekuje i polazak putničkog voza. Železničke stanice na Paliću, Bačkim Vinogradima i Horgošu su u potpunosti obnovljene i u njima su montirani svi neophodni uređaji koji obezbeđuju funkcionisanje železničkog saobraćaja. Na Paliću i Horgošu su izgrađeni pešački pothodnici - podzemni prolazi, a za osobe sa teškoćama u kretanju postoji i lift. Izgrađene su i dve nove železničke stanice, jedna kod Javnog skladišta u Subotici, a druga u Hajdukovu, tako da će sa srpske strane trase voz stajati na pet mesta.
Između Subotice i Horgoša izgrađeno je ukupno 13 železničkih prelaza, svaki je opremljen najmodernijom svetlosnom signalizacijom i automatskom rampom. Ova oprema postavljena je čak i na ukrštanjima pruge sa zemljanim putevima. Pruga se iz Subotice i Horgoša preko državne granice, nastavlja na mađarskoj teritoriji u dužini od 12,6 kilometara do Segedina.
Teretni vozovi na jednoj od najmodernijih pruga u Srbiji, u koju je sa srpske strane uloženo više od 85 miliona evra, saobraćaju brzinom od 100 kilometara na sat, dok će putnički ići i do 120 kilometara na sat. Putovanje između dva grada trajaće nešto više od pola sata.
Predloženo je devet parova polazaka - u tri ujutru, jedan pre podne, jedan po podne, dva predveče i uveče još dva para. To bi i te kako značilo meštanima pograničnih mesta koji svakodnevno prelaze državnu među da bi išli u školu ili na posao.
Ono što je potrebno jeste da se uspostavi sistem carinske i pasoške kontrole između dve države, što je duga i ozbiljna procedura. Težnje su da se pasoška kontrola odvija bez zaustavljanja voza i izlaska putnika, na jednom mestu, u Segedinu. Jer je, složićemo se, nonsens da putovanje traje 35 minuta, a da putnici u Horgošu, sve sa stvarima izlaze i uzlaze iz voza i čekaju na kontrolu.
Počelo posle Orbanove posete
PODSETIMO, "Modernizacija pruge Subotica - Horgoš" počela je 18. oktobra 2021. godine u Horgošu, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijera Mađarske. Tada je ovaj projekat predstavljen kao simbol prijateljstva dve susedne zemlje, ali i prethodnica drugog, još većeg projekta izgradnje brze pruge između Beograda i Budimpešte, čija je realizacija, takođe, u punom jeku.
Preporučujemo

SA PROJEKTANTIMA NA VEZI: Priprema se rekonstrukcije pruge Beograd-Niš
08. 05. 2023. u 15:31

OVO SU NOVE CENE GORIVA: Evo koliko ćemo narednih sedam dana plaćati benzin i dizel
25. 08. 2023. u 10:14

GREŠKA ILI POHLEPA? Pakovanje od 360 grama i 1,8 kilograma praška za veš po istoj ceni
25. 08. 2023. u 17:00

RULjA IZVUKLA BRITANCA IZ STANICE I ZAPALILA GA: Policija nije reagovala iz straha za sopstvenu bezbednost
BRITANSKI državljanin preminuo je od posledica teških opekotina nakon što ga je, prema navodima lokalnih medija, grupa ljudi izvukla iz policijske stanice i zapalila na ulici, javlja Skaj njuz.
22. 04. 2025. u 12:01

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

Halid Bešlić "težak" 13 miliona €, a živi od kirije - "uvalio" se u kredit
"SADA iznajmljujem sve i živim od kirije, tako je najbolje."
21. 04. 2025. u 18:56 >> 18:56
Komentari (1)