PIĆE KOJE ZNAČI USPEH U KRIZI: Šta se dešava na tržištu popularnog pića

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

21. 07. 2024. u 23:00

PRODAJA šampanjca snažno je pala u prvoj polovini godine budući da su građani manje trošili, a trgovci su nagomilali zalihe, izvestili su proizvođači danas, poručivši vinogradarima da beru manje grožđa.

ПИЋЕ КОЈЕ ЗНАЧИ УСПЕХ У КРИЗИ:  Шта се дешава на тржишту популарног пића

Foto Profimedia

Proizvođači su u razdoblju od januara do juna prodali 106.7 miliona flaša šampanjca, za 15.2 posto manje nego lani.

-Sumorna globalna geopolitička i ekonomska situacija kao i inflacija opterećuju ličnu potrošnju", rekao je predsednik lobističkog udruženja "Champagne Houses" Dejvid Čatilon u saopštenju koje je objavilo udruženje proizvođača "Comitee Champagne". Prodaju koče i zalihe koje su trgovci nagomilali u 2021. i 2022, dodao je Čatilon.

Ovogodišnjoj berbi u Šampanju naškodili su pak loši vremenski uslovi, uključujući mraz i vlagu, koja je pogodovala razvoju plesni, izvestilo je udruženje. Proizvođači su zato odredili maksimalni prinos grožđa od 10.000 kilograma po hektaru, niži za 12.3 posto nego u prošloj godini, prenosi Indeks.

Šampanjac je za razliku od drugih vina uglavnom kombinacija više berbi. Zalihe se u dobrim godinama obnavljaju i mogu nadoknaditi slabiju berbu.

Mraz i plesan naškodili su berbi u Šampanju i 2021. godine, kada je prinos bio za 25 slabiji od petogodišnjeg proseka i ubrano je najmanje grožđa 35 godina unazad. Berba obično počinje oko 10. septembra. Udruženje proizvođača nije objavilo prognozu prodaje i izvoza u ovoj godini, piše B92.

sputnikportal.rs

BONUS VIDEO - TAJNO ORUŽJE RUSKOG RAKETNOG SISTEMA: JARS izvodi vežbe kamuflaže i kontradiverzije

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

DELIJE NE MOGU DA DOĐU SEBI! Vanredno saopštenje navijača Crvene zvezde posle onog što se desilo na Marakani (VIDEO)