PAD PRODAJE RAZLOG ZA ODLUKU NAKON 30 GODINA: Automobilski div napustio najveće svetsko tržište
MICUBIŠI Motors (Mitsubishi Motors ) zvanično se povukao iz Kine, čime je okončano gotovo 30 godina prisustva na tržištu koje je nekada smatrano ključnim za rast.

Foto: Profimedia
Nakon što je 2023. prekinuo proizvodnju vozila u okviru zajedničke saradnje s GAC-om, japanski proizvođač sada je zatvorio i poslednje poglavlje - dugogodišnju saradnju s kompanijom Shenyang Aerospace Mit. Engine. Mfg., koja je proizvodila motore za Micubiši i brojne kineske marke.
Povlačenje je posledica niza nepovoljnih trendova: pad prodaje, snažna lokalna konkurencija i visoki carinski nameti ozbiljno su uzdrmali poslovni model brenda u Kini.
Micubiši je kao razlog naveo "brzu transformaciju" kineske auto-industrije, u kojoj tradicionalni proizvođači sve teže pariraju domaćim proizvođačima elektrifikovanih modela.
Japanska kompanija počela je da proizvodi automobile u Kini 2012. godine kroz partnerstvo sa GAC-om. Model Outlander postao je simbol uspeha, a prodaja je dostizala i 144.000 vozila godišnje. Ipak, već 2023. Micubiši je napustio zajednički poduhvat sa GAC-om, što je bila jasna naznaka kraja.
Situacija se dodatno pogoršala 2025. godine, kada je Mitsubishi zabeležio dramatičan pad operativne dobiti od čak 84 odsto u prvom kvartalu. Glavni udarac zadali su američki carinski nameti, koji su kompaniju koštali oko 14,4 milijarde jena (oko 87 miliona evra), prema izveštaju Nikkei Asia.
Operativna dobit pala je na svega 5,6 milijardi jena (35,5 miliona evra).
Dok se tržište Severne Amerike čini stabilnijim, s rastom od 5 odsto, naročito u Meksiku i Kanadi, jugoistočna Azija, koja i dalje ostaje najvažnije tržište za Micubiši, beleži pad prodaje od 8,5 odsto. Dogovor Japana i SAD-a o smanjenju carina sa 25 na 15 odsto mogao bi pomoći u budućnosti, ali uprava za sada nije promenila procene dobiti za fiskalnu godinu koja se završava u martu 2026., prenosi Jutarnji.
Mitsubishijev izlazak iz Kine tako simbolično zatvara jedno poglavlje u kojem su japanski proizvođači negovali velike ambicije na najvećem svetskom tržištu automobila.
(Telegraf)
Preporučujemo

HRVATSKA DOBILA OPOMENU IZ EU: Imaju rok od dva meseca, inače idu na Evropski sud pravde
HRVATSKA je u oktobarskom paketu postupaka zbog povrede prava Evropske unije dobila jedno obrazloženo mišljenje i jednu službenu opomenu, piše hrvatski Indeks.
08. 10. 2025. u 14:28

BRITANCI U STRAHU: "Isplivali tajni dokumenti, Putin planira nuklearni napad na 32 lokacije u Evropi"
KAKO strahovi od pretnje koju Rusija predstavlja evropskoj bezbednosti nastavljaju da rastu, zabrinutost zbog šireg konflikta i nuklearnog oružja i dalje tinja. Vladimir Putin redovno maše "nuklearnim sabljama" od kako je Rusija u februaru 2022. napala Ukrajinu, upozoravajući Zapad zbog njegove podrške Kijevu, piše britanski Express.
08. 10. 2025. u 07:55

"ETO ME BRZO KOD TEBE, STARI MOJ" Halidova žena teško podnela vest o smrti pevača
SEJDA Bešlić teško je podnela smrt svog životnog saputnika Halida Bešlića, koji je premunuo u 72. godini života u Sarajevu. Kada su joj saopštili da je pevač preminuo, tužnim rečima je prokomnetarisala "Eto mene brzo kod tebe, stari moj", piše Kurir. Njene reči kidaju srce i dušu.
08. 10. 2025. u 07:47
Komentari (0)