GRADIĆEMO BRZU PRUGU I DO NIŠA: Umesto pet sati, putovanje sat i 20 minuta
PREDSEDNIK Aleksandar Vučić juče je najavio da je doneta odluka da se krene u izgradnju nekoliko velikih infrastrukturnih projekata, među kojima je i rekonstrukcija šina za vozove koji će ka jugu Srbije juriti 200 kilometara na čas.

Novosti
Predsednik je izjavio da će u naredna tri meseca biti potpisan ugovor o izgradnji, a da će se već 2023. železnicom od prestonice do Niša stizati za sat i dvadeset minuta. Ova trasa je duga oko 250 kilometara, a vozovima je trenutno potrebno čak pet sati da je pređu.
Izgradnja brze pruge za velike brzine je najznačajniji i najvredniji građevinski projekat u Srbiji, a u toku su radovi na dve deonice na severu zemlje, dok je početak radova na trećoj odložen zbog virusa korona.
Prve dve deonice, od Beograda do Stare Pazove i od Stare Pazove do Novog Sada, trebalo bi da budu završene do kraja 2021. godine, za kada je i najavljeno da će se od prestonice do Novog Sada stizati za 30 minuta.
Prvi deo od stanice Beograd Centar do Stare Pazove, u dužini od 34,5 kilometara, gradi kineski konzorcijum China Railway International i China Communications Construction Company. Vrednost ugovora je 350,1 milion dolara, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita kineske Eksim banke.
PREĐU 30 KILOMETARA ZA SAT
DUŽINA pruge Beograd - Niš iznosi 244 kilometra, a izgrađena je kao jednokolosečna pruga i puštena u saobraćaj 1884. godine. Ona predstavlja sastavni deo evropske železničke mreže, Koridora 10, i od najvišeg je značaja za domaći i međunarodni saobraćaj u Srbiji. U delu pruge od Velike Plane do Niša, nakon njene izgradnje, postepeno je dograđivan drugi kolosek. U ovom trenutku samo je deonica Stalać - Đunis jednokolosečna. Na pojedinim deonicama poput Velika Plana - Gilje ili Paraćin - Stalaćica, vozovi idu od 30 do 100 kilometara na sat.
Na ovoj pruzi neće biti pružnih prelaza. Biće uređene železničke stanice Novi Beograd, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova, a predviđena je i izgradnja nove stanične zgrade Zemun. Stajalište Tošin bunar biće izmešteno na novu lokaciju, a izgrađena dva nova - Altina i Kamendin.
Radovi na rekonstrukciji i modernizaciji otvorene pruge Stara Pazova - Novi Sad u dužini od 36,2 kilometra počeli su u martu 2018. godine. Vrednost ugovorenih radova je 247,9 miliona dolara, a rok za izvođenje je 48 meseci. Ovu deonicu gradi kompanija ruskih državnih železnica.
POČELI I MAĐARI
POLOVINOM jula počela je i rekonstrukcija mađarske deonice brze pruge Budimpešta - Beograd. Ministar inovacija i tehnologije Mađarske Laslo Palkovič je izjavio da se očekuje da će rekonstrukcija biti završena do 2025. godine.
- Rekonstrukcija ove železničke linije će omogućiti Mađarskoj da postane deo najbrže rute za robu koja se prevozi između Grčke i zapadne Evrope - rekao je Palkovič.
Ugovor vredan 943 miliona evra za izgradnju treće deonice potpisan je sa kineskim konzorcijumom China railway international i China communications construction company", dok je ugovor o finansiranju potpisan sa kineskom Eksim bankom. Bilo je planirano da radovi počnu u martu 2020. godine, ali, zbog pandemije virusa korona, koji je paralizovao pola sveta, još nisu startovali.
Preporučujemo

HOROR NA AUTO-PUTU: Pronađeno 20 tela, četiri obezglavljena visila sa mosta (FOTO)
DVADESET tela, od kojih su neka bila obezglavljena, pronađena su na mostu iznad auto-puta u delu Meksika gde se sukobljavaju frakcije narko-kartela Sinaloa, saopštile su juče meksičke vlasti, prenosi CBS News.
01. 07. 2025. u 09:31

HAMNEI PREVARIO TRAMPA: Amerika gađala prazno nuklearno postrojenje?
VISOKI iranski izvori rekli su Reutersu da je većina visoko obogaćenog uranijuma na lokaciji Fordo uklonjena pre američkog napada.
22. 06. 2025. u 10:37

"SLAGALICA" OVO NE PAMTI: Takmičar od besa polupao taster
KVIZ "Slagalica" retko ima nesvakidašnje situacije tokom emitovanja, ali se neobični trenuci dešavaju, kao i u svakom programu uživo.
29. 06. 2025. u 14:51
Komentari (9)