TENDER ZA IZVOĐAČA RADOVA U OKTOBRU: Evo kada počinje izgradnja auto-puta od Niša ka Prištini

Z.R.

02. 09. 2020. u 13:38

U MARTU sledeće godine trebalo bi da počne izgradnja još jednog koridora.

ТЕНДЕР ЗА ИЗВОЂАЧА РАДОВА У ОКТОБРУ: Ево када почиње изградња ауто-пута од Ниша ка Приштини

Foto: Tanjug

Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović izjavila je danas da će u oktobru biti objavljen tender za izgradnju auto-puta Niš-Pločnik, a da se početak izgradnje očekuje početkom sledeće godine.


Mihajlovićeva je istakla da je novac za izgradnju tog auto-puta je obezbeđen. Jedan deo investicije je grant oko 40 miliona evra, 100 miliona evra je ugovor koji je već sklopljen sa Evropskom investicionom bankom i 85 miliona evra iz ugovora koji će biti sklopljen sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj.

- Nadam se da ćemo dobiti izvođača i da će u martu sledeće godine početi radovi na izgradnji auto-puta Niš-Pločnik u dužini od 33 kilometara - rekla je Mihajlović.

-Izgradnja tog auto-puta je važna za kompanije koje bi trebalo da dođu i posluju u tom kraju i za nova radna mesta.

Ova saobraćajnica nadovezaće se na postojeću petlju Merošina na auto-putu E 75 južno od Niša, dok se završava u zoni administrativnog prelaza Merdare. Predviđena je izgradnja još sedam petlji Merošina istok, Prokuplje istok i Prokuplje zapad, Bjeloljin, Kuršumlija, Rudare i Merdare.

Koridor se do Prokuplja pruža po ravničarskom i blago brdovitom terenu, uz projektovanu brzinu od 130 kilometara na čas, osim u zoni Prokuplja gde zaobilazi naselje sa severne strane i ulazi u izrazito brdoviti teren, sa projektovanom brzinom od 100 kilometara na čas. Od Prokuplja do Kuršumlije će vozači moći da razviju maksimalnu brzinu, sve do prevoja Merdare, gde će opet morati da uspore.

Trasa planiranog auto-puta se na prvih 5,5 kilometara poklapa sa postojećim regionalnim putem, uz neophodno proširenje, tako što će se graditi nova leva traka. Posle petlje Merošina istok, Koridor napušta trasu postojećeg državnog puta i prostire se paralelno sa njim sa severne strane na udaljenosti između 250 i 1.600 metara. Dalje bi trasa trebalo da ide obilaznicom oko Prokuplja, koja bi tek trebalo da bude izgrađena. Po izlasku iz tunela u severozapadnom delu Prokuplja, Koridor se vraća u dolinu reke Toplice sve do Pločnika, gde se završava prvi sektor auto-puta Niš - Priština.

U drugom sektoru, posle Pločnika nalaze se tri planirane petlje. U Kuršumliji će biti veza sa naseljem Brzeće i Kopaonikom, a u Rudaru isključenje za Prolom banju, Đavolju varoš i Radan planinu. Poslednja petlja će biti u neposrednoj blizini administrativnog prelaza.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

SRAMNO PISANJE BRITANACA: Udarili na Mareja zbog Đokovića