NACIONALNI SAVET POSLE ŠEST GODINA: Vladino telo koje rešava ključne probleme potrošača obrazovano početkom februara
NACIONALNI savet za zaštitu potrošača, Vladino telo predviđeno Zakonom iz 2014. godine, a koje je ključno za rešavanje svih pitanja i problema koji su od izuzetnog značaja za građane, formirano je tek 4. februara ove godine.

Arhiva
U radu Nacionalnog saveta učestvuju predstavnici svih ministarstava koji su bitni za ovu oblast, Privredne komore Srbije, šest predstavnika udruženja za zaštitu potrošača i redovni profesori Ekonomskog i Pravnog fakulteta.
Mladen Alfirović iz NOPS-a kaže da njihova organizacija godinama postavlja pitanje zašto to telo ne funkcioniše i ističe da bi trebalo što pre da počne da radi.
- Taj savet učestvuje u rešavanju svih bitnih pitanja i problema za potrošače na nacionalnom nivou, među kojima su, na primer, poskupljenje struje i osnovnih životnih namirnica, konkurencije na tržištu... - objašnjava Alfirović. - Posebno je značajno njegovo funkcionisanje u oblasti bezbednosti proizvoda i hrane, gde postoji opasnost po zdravlje potrošača i u takvim situacijama se hitno sastaje. Sada smo imali slučaj sa uvozom susama sa visokim sadržajem pesticida ili ranije pojavu mesa nepoznatog porekla, a takvih afera je prethodnih godina bilo mnogo u svim segmentima.
Iako je predviđeno da i predstavnik NOPS-a učestvuje u radu novoformiranog Nacionalnog saveta, sa ovom organizacijom tim povodom, još niko nije kontaktirao. Alfirović navodi da se prethodni nije sastajao od 2014. godine, odnosno od usvajanja novog Zakona o zaštiti potrošača. U Sektoru za zaštitu potrošača Ministarstva turizma i trgovine navode da je prvi Nacionalni savet osnovan u novembru 2012. godine.
- U toku svog saziva razmatrao je brojna pitanja, kao što je bio slučaj sa aflatoksinom u mlečnim proizvodima i posledicama poplava u Srbiji u maju 2014. godine, bavio se stalnim izazovima u ovoj oblasti kroz usvajanje Strategije i Nacrta zakona o zaštiti potrošača - kažu u nadležnom sektoru.
NAJBOLjA REŠENjA
U nadležnom sektoru Ministarstva trgovine navode da je učešće predstavnika potrošača kroz njihova udruženja u radu Nacionalnog saveta jedna od najznačajnijih koristi, jer je na taj način omogućeno sagledavanje problema iz različitih perspektiva. Namera je, kako ističu, da se i u ovom sazivu aktuelizuju pitanja koja muče potrošače i da se u međusobnom dijalogu različitih strana pronađu najbolja rešenja.

DžEJ DI VENS UDARIO NA ZELENSKOG: To što on radi je apsurdno
U INTERVJUU za internet portal UnHerd , američki potpredsednik Džej Di Vens nazvao je napade ukrajinskog predsednika Volodimira Zelenskog na SAD „neproduktivnom retorikom“ i „apsurdnim“.
15. 04. 2025. u 10:27

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

"SINA SMO SAHRANILI U NIKŠIĆU" Željko Samardžić o najvećoj životnoj tragediji: "To je bila tuga za sve nas"
PEVAČ progovorio o bolnoj temi.
15. 04. 2025. u 10:18
Komentari (0)