KA NOVOM SADU BRZI VOZ NA SPRAT: Završena javna nabavka za kompozicije za modernu prugu, evo koliko ćemo platiti “Štadlerove” vagone

З. Р.

07. 04. 2021. u 09:22

BRZOM prugom između Beograda i Novog Sada saobraćaće "Štadlerovi" vozovi na dva nivoa. Odluka o dodeli ugovora doneta je u ponedeljak, a švajcarska kompanija jedina je poslala ponudu na tenderu Ministarstva saobraćaja, koji je okončan 15. marta.

КА НОВОМ САДУ БРЗИ ВОЗ НА СПРАТ: Завршена јавна набавка за композиције за модерну пругу, ево колико ћемо платити “Штадлерове” вагоне

Na šinama, najverovatnije, "Štadlerovi" vagoni

Srbija će tri elektromotorna voza za brzine 200 kilometara na sat platiti 62.197.200 evra sa PDV-om.

Ova cena je za oko deset miliona evra veća od procenjene vrednosti, koja je bila navedena u javnoj nabavci. U obrazloženju za višu cenu ponuđač je naveo dodatne troškove i kratko vreme isporuke.

- Poskupljenje cena za komponente voza dobavljači objašnjavaju rastom cena svih materijala na globalnom tržištu zbog uticaja epidemije - navedeno je u Odluci o dodeli ugovora. - Nesumnjivo je da je na povećanje cene uticalo i veoma kratko vreme isporuke, jer proizvodnja ovakvih vozova traje oko dve godine, kao i količina naručenih vozova. Zahtevano je da u cenu voza uđe i elektro i mašinsko projektovanje, projektni menadžment, transformator i ostale dodatne komponente.

Tender za nabavku tri kompozicije je raspisan u februaru. Predsednik Aleksandar Vučić je početkom marta nagovestio da će brzom prugom voziti švajcarske kompozicije, kao i da će karta za ovo putovanje između Beograda i Novog Sada koštati osam evra, odnosno oko hiljadu dinara.

Izgradnja brze pruge između Beograda i Novog Sada košta oko 850 miliona dolara, a radove izvode kineske i ruske kompanije. Deo je projekta železničke saobraćajnice koja bi trebalo da poveže Beograd i Budimpeštu. Ruska kompanija "RŽD Internešnel" gradi najzahtevniju deonicu od Stare Pazove do Novog Sada na kojoj je i vijadukt Čortanovci sa kojeg će biti najlepši pogled na Dunav, kao i tunel dug 2,2 kilometra. Ukupna dužina brze pruge kroz našu zemlju biće 182,3 kilometara.

U BOJAMA ZASTAVE

U TENDERSKOJ dokumentaciji su navedeni detalji koje vozovi koji će saobraćati prvom brzom prugom u Srbiji, moraju da ispune. Dugi su oko 100 metara i moraju imati minimum 300 mesta za sedenje, a biće u bojama srpske zastave. Pod i bočni zidovi moraju biti sa grejnim elementima, prozori sa sigurnosnim staklima, a moraju ispunjavati i uslove toplotne i zvučne izolacije, kao i spoljno i unutrašnje LED osvetljenje. "Štadlerovi" vozovi na dva nivoa imaju 12 kliznih vrata na električni pogon. Pre nego što zaduže nova vozila, mašinovođe iz "Srbija voza" će proći obuku za upravljanje novim kompozicijama, kao i obuku za održavanje.

PRVI STIŽE U OKTOBRU

PRVI voz u Srbiju bi trebalo da stigne u oktobru. Već krajem godine prvi putnici bi mogli da se provozaju ovom trasom brzinom do 200 kilometara na sat. Procena je da bi putovanje između dva grada trebalo da traje oko 27 minuta. Rok isporuke za preostala dva voza je do 31. decembra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (3)

KAD IZGUBI FINALE SKOČIO BIH SA 60. SPRATA: Trener Danila Medvedeva ipak optimista, cilja na novu veliku titulu