KO GNJAVI NE MOŽE U BRZU TRAKU: Predlog da se zabrani vožnja preticajnom linijom sa manje od 100 na sat
VOŽNjU preticajnom trakom brzinom manjom od 100 ili 110 kilometara na čas trebalo bi zakonom zabraniti.

Foto P. Milošević
To je juče izjavio v. d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak i najavio da će taj predlog uputiti Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a dalje i Ministarstvu unutrašnjih poslova, i na kraju Vladi Srbije.
Drobnjak je istakao da je kretanje brzinom ispod 100 kilometara na čas nebezbedno koliko i prebrza vožnja i da pojedini vozači ugrožavaju bezbednost saobraćaja tako što voze previše sporo preticajnom trakom na auto-putu.
- Ne vode dovoljno računa, odnosno ne gledaju u retrovizor da li neko ide iza njih. Nije mi jasno, svi misle da je njihov auto-put i voze preticajnom trakom, ne prateći da li neko ide iza i da li treba da se sklone - objasnio je Drobnjak na TV K1.
- Uvek se nerviram zbog toga kada vozim, ali odlučio sam da predložim resornom ministarstvu za saobraćaj da se to i zakonski reguliše. Sada policija ne može da zaustavi nekog na auto-putu i kazni ga zato što vozi sporo preticajnom trakom. Ali, može da se donese zakonska odredba i da se kaže - ne smeš da voziš ispod 100 ili 110 preticajnom trakom. Nisam to još predložio, ali predložiću, evo, to je ideja.
Prvi čovek "Puteva" nije jedini kojeg nerviraju vozači koji mile u preticajnoj traci, a sa njegovim mišljenjem saglasan je i profesor Milan Vujanić, stručnjak za bezbednost saobraćaja.
- Drobnjak ima dobre ideje i ova se može realizovati, ali je za to potrebno vreme - smatra profesor Vujanić.
- Tehnički je ta vrsta propisa izvodljiva, ali je stvar zakonodavstva. Izmene su spor proces i traju dugo. Predloženo rešenje nije loše. Najgore za bezbednost saobraćaja je kada je brzina vozila heterogena.
KAMERE ZA KAMIONE NA IBARSKOJ
DIREKTOR "Puteva" je ponovio i da se razmatra naplata putarine na magistralama za teške kamione i to putem video-nadzora, a pre svega na Ibarskoj gde je zbog velikog broja teretnjaka nebezbedan saobraćaj.
- Naplata putarine naterala bi kamione teže od 12,5 tona da koriste auto-put. Gledamo da postavimo portale da snime vozilo kad negde uđe na magistralu i gde izađe. Tako ćemo da vidimo koliko kilometara je prešlo i dobiće fakturu da to plati - naveo je Drobnjak.

Zoran Drobnjak, Foto Tanjug
- Taj sistem se razlikuje od vinjeta, jer se putarina opet plaća po pređenom kilometru.
Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da ni u drugim zemljama ne postoji zabrana vožnje brzinom ispod 100 kilometara na čas, ali napominje da je ovo pitanje delimično regulisano saobraćajnom signalizacijom.
- U Italiji i Nemačkoj postoji zabrana preticanja za kamione, što znači da teretnjaci ne smeju jedni druge da pretiču - objašnjava Božović.
- Oni značajno usporavaju saobraćaj i preticanje nekad traje kilometrima. Ako ste prinuđeni da idete iza kamiona ne možete krenuti sa 110 kilometara na čas, jer je njegova brzina 90, pa će to biti i brzina automobila. Ima smisla da se na pojedinim deonicama, kao u pojedinim zemljama Evropske unije, zabrani preticanje sporim vozilima. To jeste dobar predlog, jer je tamo dao rezultate.
Božović napominje i da se iza kamiona koji se pretiču stvaraju kolone vozila, koja po njegovom povratku u desnu traku pokušava da se rasformira i to prilično nespretno, tako da jedni ubrzavaju većim ubrzanjem od drugih i da se oni koji ubrzavaju sporije kasno vraćaju u desnu traku, pa u toj razlici u kretanju nastaju i saobraćajne nezgode.

"TO JE ISTINA" Ilon Mask hitno reagovao na objavu Viktora Orbana o USAID-u (VIDEO)
MAĐARSKI premijer Viktor Orban nazvao je na društvenoj mreži Iks organizaciju USAID čudovištem stvorenim da slomi, sruši i nagriza slobodu i nezavisnost nacija, nakon čega je milijarder Ilon Mask na to odgovorio "istina".
23. 02. 2025. u 15:10

SUTRA ĆE BITI OBJAVLjENO: Najveći udar na Rusiju od početka rata
BRITANSKI ministar spoljnih poslova Dejvid Lami izjavio je danas da će u ponedeljak objaviti listu mera u okviru novog, velikog paketa sankcija Rusiji, preneli su danas britanski mediji.
23. 02. 2025. u 10:05

KINEZ SE ZAMONAŠIO NA SVETOJ GORI Dobio ime Amfilogije i poručuje: "Nikada nisam bio srećniji, osim možda kao dete"
ŽIVOTNE priče koje se kriju iza monaha na Svetoj Gori predstavila je grčka televizija "Skaj" u emisiji "PrimeTime". Pred kamerama su se našli jedan Kinez koji je postao monah, jedan student iz Soluna koji je odmah nakon diplome izabrao monaštvo, monah koji živi u samoći poslednje 24 godine.
23. 02. 2025. u 11:28
Komentari (1)