FORMIRANA RADNA GRUPA ZA ŽELEZNICU: Ko će voziti brze vozove?
MINISTAR saobraćaja Tomislav Momirović sastao se danas sa sindikatima železničkih preduzeća i direktorima preduzeća Infrastruktura železnice Srbije, Železnice Srbije, Srbija Voz i Srbija Kargo na konstitutivnoj sednici Radne grupe "Železnica 2025", koja će se baviti rešavanjem problema zaposlenih radnika u železničkim preduzećima.

Foto: infrazs.rs
Formiranje Radne grupe je reultat pregovora četiri železnička sindikata sa premijerkom Anom Brnabić i resornim ministrom. Oni su prošle nedelje organizovali i protest ispred zgrade preduzeća, a odustali su od odlaska pred zgradu Vlade Srbije, zahvaljujući pregovorima sa premijerkom i ministrom Momirovićem.
Cilj rada Radne grupe je da predloži rešenja za probleme na koje su ukazali predstavnici sindikata radnika železnice vezi analize, izrade i primene Metodologije obračuna zarada, unapređenje poslovanja železničkih preduzeća, kroz bolje upravljanje i odnos sa korisnicima, unapređenje komunikacije sa direktorima železničkih preduzeća, na temu sudskih postupaka i prinudne naplate, veće transparentnosti u načinima angažovanja radnika i ulaganja u razvoj i obrazovanje zaposlenih.
U odnosu na ostala javna preduzeća, železnička preduzeća imaju najveći broj zaposlenih sa niskom stručnom spremom čija je zarada ispod minimalne zarade i to oko 40-50 odsto zaposlenih, pa je postignuta saglasnost da se mora pronaći način kako da se podigne postojeća cena radnog sata.
Ministar Momirović istakao je da je neophodno da svi zajedno nađu adekvatno rešenje i pođu od zajedničkog interesa, a to je da se značajno poboljša stanje železničkih preduzeća i zaposlenih radnika sa ciljem da se reše problemi koji su se godinama gomilali, a koji značajno opterećuju poslovanje preduzeća i posledično materijalni status zaposlenih. Momirović je napomenuo da bez investicija u zaposlene, povećanja plata i ulaganja u njihova znanja dovodimo rad železnice u pitanje, jer postoji mogućnost da neće biti radnika koji će voziti brze vozove u Srbiji.
- Posle decenija stagniranja svedoci smo istorijskih investicija u železnicu, vrlo brzo ćemo imati najmoderniju i najbržu prugu u Istočnoj Evropi. Taj projekat i druge investicije neće ispuniti svoj smisao ako zaposleni u železnici ostanu na socijalnom nivou na kakvom su danas - rekao je Momirović.
Predstavnici sindikata zahvalili su se na razumevanju, angažovanju u razgovorima i prethodno obavljenim sastancima predsednici Vlade Ani Brnabić i ministru Momiroviću, ističući da su posle dužeg vremena u mogućnosti da direktno razgovaraju sa predstavnicima vlasti o problemima socijalnog pitanja radnika železnice.
U Štrajkačkom odboru se nadaju da će Radna grupa sprovesti sve što je obećano, a u slučaju da se to ne dogodi, nastaviće protestni štrajk do ispunjenja zahteva.

(MAPA) KRAJEM LETA ČEKA NAS KATASTROFA: Morske temperature na rekordnom nivou, veliki rizik od razornih oluja
ISTORIJSKI toplotni talas koji je zahvatio Mediteran i Evropu podigao je temperaturu mora na rekordne nivoe, povećavajući rizik od razornih poplava i ekstremnih vremenskih nepogoda širom južne Evrope u narednim mesecima, piše sajt Severe Weather Europe.
01. 07. 2025. u 13:58

"MOGLO BI UMRETI 4.500 LjUDI" Ova zemlja je najugroženija na Zapadnom Balkanu, hitan sastanak u SZO zbog vrućina u Evropi
JUŽNA Evropa suočava se sa žestokim toplotnim talasom - temperature prelaze 40 stepeni Celzijusa, a u španskoj pokrajini Uelva izmereno je rekordnih 46 stepeni, što je najviša junska temperatura u istoriji zemlje. Istovremeno, Italija, Grčka, Portugalija i Zapadni Balkan takođe beleže rekordne vrućine, praćene šumskim požarima i ljudskim žrtvama.
01. 07. 2025. u 11:45

AGENT MOSADA U POLITIČKOM VRHU SIRIJE: Vešanje izraelskog špijuna snimano i prenošeno uživo (FOTO/VIDEO)
MNOGI ga smatraju najboljim izraelskim špijunom ikada. Sa lažnim identitetom sirijskog muslimana rođenog u Libanu, Eli Koen je imao jedan cilj - da kao operativac Mosada sazna poverljive informacije koje će koristiti Izraelu.
01. 07. 2025. u 12:48
Komentari (1)