PUT U BOLJU BUDUĆNOST: "Moravski koridor" je šansa za razvoj privrede kraljevačkog kraja

G.Ć.

05. 05. 2021. u 20:46

- SKORAŠNjI početak izgradnje deonice „Moravskog koridora“, od Adrana nadomak Kraljeva do Mrčajevaca, stvoriće brojne mogućnosti i za druge investicije i razvoj privrede kraljevačkog kraja. Po završetku radova, auto-put od Preljine do Pojata koji će u dužini od 112 kilometara spojiti koridore 10 i 11, predstavljaće pravu žilu kucavicu centralne Srbije i priliku da se privuku novi strani, ali i domaći investitori.

ПУТ У БОЉУ БУДУЋНОСТ: Моравски коридор је шанса за развој привреде краљевачког краја

Foto: G. Šljivić

Ovako u nekoliko rečenica, gradonačelnik Kraljeva dr Predrag Terzić ukratko pojašnjava značaj novog auto-puta čija će trasa kroz kraljevački kraj proći u dužini od 54 kilometara spajajući grad na Ibru modernom, brzom i bezbednom saobraćajnicom sa Preljinom i Čačkom na zapadnom, i Kruševcem i Pojatama na istočnom kraku.

- Naš cilj je da maksimalno iskoristimo sve mogućnosti koje nam pruža država svojim ulaganjima. Kada izgradimo privremeni radnički kamp sa kanalizacionom i vodovodnom mrežom, internetom i sigurnim snabdevanjem električnom energijom, praktično taj prostor pripremamo za izgradnju buduće, nove industrijske zone neposredno uz auto put. Kada imate spremnu kompletnu infrastrukturu i pristup modernoj saobraćajnici, veoma malo je potrebno da na tom mestu budu izgrađeni proizvodni pogoni – dodaje gradonačelnik Terzić.

Foto: G. Šljivić

Prema njegovim rečima, dolazak novih investitora, praktično će značiti i otvaranje novih radnih mesta i stvaranje boljih uslova za život meštana Kraljeva i okoline.

- Uz razvoj industrije i poljoprivrede, nadamo se da će, uz Aerodrom „Morava“ u neposrednoj blizini, auto-put biti i snažan zamajac domaćem turizmu – naglasio je prvi čovek grada na Ibru. - Atraktivne kulturno-istorijske i turističke destinacije kojima je bogat ovaj kraj postaće svima dostupnije. Do Vrnjačke Banje kao prestonice našeg kontinentalnog turizma, Kopaonika, Goča, doline vekova u klisuri Ibra sa srednjovekovnim manastirima, obližnjih etno sela i sve popularnije rudnjanske visoravni, stizaće se brže, lakše i bezbednije.

Foto: G. Šljivić

REGULACIJA ZAPADNE MORAVE

ISTOVREMENO sa izgradnjom prvog digitalnog auto-puta u Srbiji radiće se i regulacija korita i toka Zapadne Morave u dužini od 68 kilometara čime će se sprečiti katastrofalne posledice poplava koje su ovaj kraj zadesile tokom nekoliko minulih godina.

- Pomoravska sela biće potpuno zaštićena od plavljenja. Znamo koliko nam je nevolja to izazvalo u prethodnom periodu. I ovdašnjim poljoprivrednicima će to mnogo značiti jer neće morarti da strepe da će bujica uništiti sav njihov rad i trud – kaže Terzić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti