VOJVODA JE OTPUTOVAO U NJUJORK, STIŽE NOVI GLAVNI JUNAK: Ekskluzivno "TV novosti" na setu 5. sezone popularne krimi-drame "Gospođica Skarlet"

NIKOLA DRAŽOVIĆ

17. 05. 2024. u 12:01

NA pola puta od Beograda do Pančeva nalazi se veliki deo Londona, britanske prestonice, koji je majstorski sagrađen kao mesto gde se odvija čitav život i intrigantna dramaturgija veoma popularne serije. Za ulazak u ovaj grad mere su još rigoroznije nego u onaj britanski.

ВОЈВОДА ЈЕ ОТПУТОВАО У ЊУЈОРК, СТИЖЕ НОВИ ГЛАВНИ ЈУНАК: Ексклузивно ТВ новости на сету 5. сезоне популарне крими-драме Госпођица Скарлет

Foto Ivana Karić

U ovom slučaju ne pomaže ni viza, a strogu "carinu" možete proći samo uz ekskluzivan poziv. A baš takav dobila je ekipa "TV novosti" od produkcije serije "Gospođica Skarlet i Vojvoda", koja već četvrtu godinu u studijskom kompleksu kompanije "Vork in progres" (Work in Progress), u holivudskim uslovima snima jednu od najpopularnijih kostimiranih krimi-serija na svetu koja se i kod nas emituje na kanalu Epik drama (četvrtkom u 21.00).

I već sa prvim korakom na set ove epohe zaboravljamo da smo u Srbiji. Nalazimo se u centru Londona. S leve strane nam je Skotland jard, desno je čuveni crveni izlog detektivske kancelarije gospođice Elajze Skarlet, a nakon što smo propustili kočiju sa konjima u kojoj se po kaldrmisanoj cesti ljuljuška otmena londonska dama, sunčajući svoj aristokratski bledi ten na aprilskom srpskom Suncu, dolazimo i do elitnog naselja u kom se nalazi Elajzina kuća sa prepoznatljivim crvenim ulaznim vratima. Na ulicama ovog viktorijanskog Londona situacija je prilično užurbana.

Statisti sa zadatkom čekaju na znak da krenu - u akciju. Snima se scena koja treba da dočara gungulu na londonskim ulicama u toku najvećeg viktorijanskog "špica". Rediteljka daje signal. Ulicu je odjednom ispunio beli dim, tipičan za maglovitu londonsku atmosferu, kroz koji smo kao u nekom vremeplovu zagazili u potpuno drugi vek. Muškarci u debelim zimskim kaputima i odelima, sa visokim cilindrima na glavama, kao i dame u raskošnim haljinama sa kitnjastim torbicama i šeširima sa svih strana nas okružuju. Dve kočije susreću se pred nama na Trafalgar skveru, a nešto dalje u baru čuje se svađa muškaraca.

Foto Ivana Karić

Kejt Filips i Stjuart Martin

- To je novi glumac. On je zamenio Stjuarta Martina u novom ciklusu - objašnjava nam naš vodič na setu, otkrivši nam jednu od najvećih ekskluziva sezone čijem snimanju upravo prisustvujemo.

Skarlet je ostala bez Vojvode, budući da glavni glumac više nije deo projekta. To se odrazilo i na sam naziv ove kostimirane drame, te, kako saznajemo na setu, u nastavku će se serija zvati samo "Gospođica Skarlet". To, ipak, ne znači da je Kejt Filips ostala bez muškog partnera. Vojvodino mesto u kancelariji Skotland jarda popuniće Aleksander Blejk, novi policijski inspektor i bivši oficir kog u seriji tumači glumac Tom Djurant Pričard.

- Velika mi je čast što sam postao deo ove serije, a još veće profesionalno zadovoljstvo što mi se ukazala da igram sa Kejt Filips. Moram priznati da sam imao tremu kada smo se našli prvi put zajedno u kadru, jer je teško biti na visini glumačkog zadatka kada vam se pred očima ostvaruje jedan od najvećih profesionalnih snova - iskreno je prokomentarisao glumac posle prvih snimajućih dana nove sezone.

Foto Sever Zolak

Kejt Filips, Rejčel Nju, Ivan Živković i Tom Djurant Pričard

Za sve one koji se pitaju kako je završena Vojvodina priča u "Skarlet", produkcija je ponudila najjednostavnije rešenje - Vojvoda je dobio premeštaj u Njujork.

- Radujem se nekom novom početku. Elajza je pred novim izazovom, a on se zove Aleksander Blejk. Dopada mi se što je postavka odnosa između dva glavna lika sada drugačija. Do sada je Vojvoda bio zgrožen idejom da žena obavlja muški posao. Aleks, kao što ćete videti, nema taj problem. On u potpunosti prihvata mogućnost da žena može da bude ravnopravna sa muškarcem, ali ima novi problem. Prezire privatne detektive i smatra da su nesposobni da obavljaju policijski posao - otkriva nam Kejt Filips.

Na setu su nas dočekale šouranerka Britanka Rejčel Nju i producentkinja serijala Amerikanka Patrisija Peti Išimoto, koje nam odmah otkrivaju da se posle četiri sezone serije snimljene u Srbiji osećaju kao kod kuće.

Foto Ivana Karić

Rejčel Nju i Patrisija Išimoto

- Veći deo godine provodimo u vašoj zemlji, i potpuno smo se prilagodili životu u Srbiji. Naše porodice dolaze ovde na odmor i veoma im se dopada vaša zemlja. Zbog rasporeda snimanja i naših obaveza na setu, shvatili smo da je tako mnogo praktičnije. Moja ćerka već ima i prijatelje u Srbiji, a nedavno su nas na nekoliko dana posetili i moji roditelji - otkriva nam Patrisija Išimoto. Uprkos tome što posmatračima sa strane ovakav vid života deluje egzotično, kako nam producentkinje otkrivaju, tokom njihovog boravka u Srbiji uglavnom su fokusirane samo na posao.

- Nažalost, nemamo previše slobodnog vremena za turističke ture. Videli smo neke od najvažnijih znamenitosti u Beogradu i okolini, kako tokom šetnji, tako i dok smo snimali na lokacijama u gradu. Na setu provodimo i do 12 sati svakog dana, tako da posle svega ostane malo vremena za uživanje - iskrena je Rejčel, dok Peti dodaje da su na nju najsnažniji utisak ostavili ljudi u Srbiji.

- Sa njima sve deluje tako lako. Zrače ogromnom pozitivnom energijom i veoma su srdačni. Ono u čemu posebno uživam u vašoj zemlji je vaša hrana. Svakome ko dolazi u Srbiju preporučila bih da obavezno proba ajvar - kaže Patrisija.

Ono po čemu se novije sezone "Skarlet i Vojvode" razlikuju jeste činjenica da se sve više scena snima u eksterijeru i van studija.

Foto Ivana Karić

- Da, sve češće izlazimo iz studija i to nas raduje. Najviše snimamo u Pančevu, u lokalnom muzeju, jer Pančevo ima izuzetno očuvanu arhitekturu koja odgovara viktorijanskom Londonu. Dosta radimo i u Beogradu. Snimali smo na Kalemegdanu, nedavno smo bili na Avali, snimali smo i u podzemnim tunelima... U principu, na svim mestima koja imaju onu mračnu i mističnu atmosferu koja odgovara radnji naše serije - kaže Rejčel Nju, dok njena koleginica opisuje i jednu, kako je ocenila, od najzahtevnijih scena na kojoj su radili od dolaska u Srbiju.

- Radnja te epizode u seriji se odvija u luci. Tamo je telo pronađeno i trebalo je napraviti tu scenu na otvorenom. Za ove potrebe naši scenografi su otišli da pokupe šajku u okolini Novog Sada, a specifično je to što su je do seta dovezli niz reku. Vreme je bilo veoma loše, što je idealno odgovaralo scenariju, ali se zato naš tim namučio, jer im je trebalo 16 sati da dovezu čamac na set - podelila je iskustvo sa nama Patrisija.

Zanimljivo je i to da osim stranih glumaca, Rejčel i Patrisije, ostatak tima koji radi na seriji čine uglavnom naši ljudi. Kako nam producentkinje otkrivaju, nikada nisu posumnjale u to da će naši kinematografi odgovoriti visokim standardima svetske produkcije.

Foto Ivana Karić

Miloš Kodemo

- Peti nikada nije sumnjala. Od prvog dana je bila uverena da smo napravili pravi potez i da će stručnjaci u Srbiji ponuditi isti kvalitet u produkciji kao i bilo gde u svetu. Imala sam neke sumnje, bio je to veliki izazov. Prvu sezonu snimali smo u Irskoj, gde je ova industrija već ozbiljno razvijena i uspostavljena. Budimpešta, Prag, pa čak i Bugarska i Rumunija su mi bile poznate kao destinacije gde se snimaju strane serije i filmovi, ali nisam znala šta da očekujem od Srbije. Međutim, već nakon prvog video-poziva i konferencijskog sastanka sa ekipom koja će raditi na seriji sve moje sumnje su nestale. Znala sam da razgovaram sa ozbiljnim profesionalcima koji će ponuditi vrhunski kvalitet - ističe šouranerka serije, dok njena koleginica naše ljude smatra izuzetno snalažljivim i spremnim da u rekordnom roku odgovore svakom izazovu.

- Sarađujemo sa sjajnim iskusnim profesionalcima poput reditelja Ivana Živkovića i Miloša Kodema, a uposlili smo i mnoge mlade stručnjake koji pružaju podjednak nivo ozbiljnosti. Veoma smo zadovoljni uslovima koje imamo u Srbiji - zaključuje Patrisija Išimoto.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

MALI BIOSKOP U MALOM GRADU: Fondacija Mozzart pomogla rad bioskopa „Cinema Punto“ u Šidu