MLEČNI PUT OD SNOVA KAO TEMA: Koncept 59. Bijenala u Veneciji - inspiracija dela Karingtonove
ODLOŽENO za sledeću godinu, zbog toga što je svoj red prepustilo najvećoj svetskoj smotri arhitekture (2020. pandemija kovida 19 oduzela joj je termin, pa je trenutno u toku), 59. Bijenale umetnosti u Veneciji, dobilo je krajem minule sedmice temu koja će tradicionalno objediniti postavke u nacionalnim paviljonima i izložbu na poziv umetničkog direktora smotre.

Roberto Ćikuto i Ćećilija Alemani
Italijanska istoričarka umetnosti, sa prebivalištem u Njujorku, Ćećilija Alemani, inspirisana radom britansko-meksičke slikarke i književnice, nadrealistkinje Leonore Karington (1917-2011), muze i ljubavnice Maksa Ernsta, opredelila se za naslov jednog njenog dela - "Mleko od snova". Reč je o seriji snolikih ilustracija neobičnih priča, prvobitno započetih na zidovima autorkine kuće, koje će kasnije preneti u knjižicu istog imena. Te priče opisuju magičan svet u kom se život stalno revizualizuje kroz prizmu imaginacije, i u kome sve može da se menja, transformiše, od jednog postaje drugo.
- Ali, to je i alegorija o veku koji je na pojedinca obrušio veliki pritisak, gurajući i samu Karingtonovu u izbeglištvo iz života: bila je zatvorena u duševnu bolnicu, postala je objekat fascinacije i požude, ali i zapanjujuće moćna i mistična figura, koja neprestano beži od ograničenja fiksiranog identiteta - objašnjava svoj koncept umetnička direktorka Bijenala. - Kada bi je pitali o njenom poreklu, Karingtonova je govorila da je ona proizvod majčinog susreta sa mašinom, iz koga je nastao bizaran spoj ljudskog, životinjskog i mehaničkog, što je većim delom obeležilo njeno pisanje i slikanje. Izložba "Mleko od snova" uzima Leonoru Karington i njena vanzemaljska stvorenja, ali i mnoge druge transformisane figure, kao pratioce na putovanje kroz metafore tela i definicije čovečnosti.
Temu je izabrala posle višemesečnih razgovora sa umetnicima:
- Pitanje koje se stalno nametalo je kako predstaviti sadašnji trenutak u istoriji u kom je sam opstanak vrsta doveden u pitanje, ali i kako objediniti sumnje koje prožimaju nauku, umetnost i mitove našeg vremena - poručuje Ćećilija Alemani.
PROIZVOD NAŠEG VREMENA
PREDSEDNIK Bijenala u Veneciji, Roberto Ćikuto, koji je na tom mestu nasledio Paola Baretu, procenio je kako bi sa današnjeg stajališta, sledeće Bijenale umetnosti trebalo da otkrije nove, održivije načine opstanka, u odnosu između ljudskih jedinki i univerzuma u kom živimo. On je podsetio i da je tema koju je postavio kustos tekućeg Bijenala arhitekture, Hašim Sarkis, "Kako ćemo živeti zajedno":
- Obe teme su proizvod sadašnjeg vremena, u kom nema nikakve sigurnosti i koje opterećuje čovečanstvo velikom odgovornošću.

VEŠTAK OTKRIO JEZIVE DETALjE O DEČAKU UBICI: Evo zašto je Kosta pucao na čuvara škole, nije ga potreslo saznanje koga je sve ubio
ZAKLjUČILI smo da je Kosta bio sposoban da upravlja svojim postupcima u vreme izvršenja zločina i da ta sposobnost nije bila bitno smanjena. Postoji jedna kratkotrajna ometenost, za period u učionici za koji on kaže da nema sećanja, ali on je sve radio po planu. To ukazuje da je on upravljao svojim postupcima.
05. 06. 2025. u 17:05

"OL STAR" SE MENjA IZ KORENA, Nikola Jokić će dobiti priliku da zablista kao nikada! (VIDEO)
NBA liga je donela odluku da iz korena promeni format "ol-star" meča, potvrdio je komesar lige Adam Silver.
04. 06. 2025. u 21:50

VRTOGLAVA SUMA: Koliku nacionalnu penziju prima Ljiljana Blagojević
JEDNA od naših najistaknutijih dramskih umetnica Ljiljana Blagojević otišla je u penziju, a nalazi se među dvadesetčetvoro umetnika, koji će primaju nacionalnu penziju za doprinos kulturi.
07. 06. 2025. u 11:30
Komentari (0)