INTERVJU Ivan Stanković: Moj gost mora da bude brend
IVAN Stanković poznat je široj javnosti, pre svega, kao marketinški stručnjak. Sa čuvenim kreativcem Draganom Sakanom, 1990. godine osniva prvu multinacionalnu agenciju za Jugoistočnu Evropu Saatchi&Saatchi, najpre u Srbiji ali i u svim zemljama regiona.
Smatra se začetnikom novog pristupa klijentima i uvođenjem modernog svetskog iskustva u planiranju i korišćenju medija. Diplomirani je ekonomista, a postdiplomske studije završio je na Fakultetu dramskih umetnosti. Odnedavnno je i poznato TV lice, kao autor emisije "Šta sam tebi i ko sam sebi" koja se emituje na K1 TV, i koja je vrlo brzo postala veoma gledana od strane publike i hvaljena od medijskih znalaca. Dragoceno, višedecenijsko iskustvo ovog mulitalentovanog inetelektualca dovelo je njegov "tokšou" do prepoznatljivosti i potvrde da u televiziji kao mediju može da se osmisli uvek nov, svež i kreativan koncept.
Profesor je na Fakultetu dramskih umetnosti ibio predavač na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu. Njegovi sagovornici su ličnosti koje su prepoznatljive javnosti, sa kojima deli etičke vrednosti, nikada političari i estradne ličnosti, bez obzira koliko bili prisutni i poznati. Tvrdi da je ključni element za stvaranje dobrog brenda u ljudskom obliku - autentičnost.
* Kako je došlo do ideje za saradnju sa K1 TV i vaše autorske emisije "Šta sam tebi i ko sam sebi"?
- Ideja je došla od strane vlasnika K1 Željka Joksimovića i Manje Grčić. Oni su procenili da im treba neko novo lice, pozvali su me i ubedili da "nikad nije kasno" za novi početak. Veoma je bitno što su mi dodelili scenaristu Dušana Bulića kao saradnika, koji je bio glavni motor postavljanja ovakve emisije. Iskren da budem, i sam sam iznenađen uspehom i gledanošću ove emisije.
* Veliki broj gledalaca vas je do sada znao kao osobu koja se bavi marketingom, a sada ste TV lice. Da li se u projektu koji radite na K1 TV doživljavate kao novinar, voditelj, istraživač, neko ko pokušava da gledaocima predstavi psihološki profil sagovornika?
- Sebe nikad ne posmatram na takav jedan introspektivan način. Ja samo radim i uživam u tome, trudeći se da se ne obrukam, da uradim interesantnu emisiju i da predstavim sagovornika na jedan drugačiji način. Sagovornici osećaju moju dobronamernost i zato se "otvaraju", na čemu sam im veoma zahvalan.
* U emisiji vam pomažu i istraživanja koja radite (koja su novina u ovoj formi emisija) vezana za određenu ličnost - vašeg sagovornika. Koliko vam ona daju smernice u kom će pravcu teći razgovor?
- Sam format emisije je novitet i sličan ne postoji, što mi je veoma drago. Kada smo formulisali temu emisije, da razgovaramo sa ljudima kao brendovima, normalno je bilo da ja primenim neka znanja iz moje oblasti i tada smo krenuli sa istraživanjima. Uz ogromnu pomoć direktora za strateško planiranje u "Komunisu", dr Dušana Simića, adaptirali smo postojeće upitnike koji se koriste za istraživanje klasničnih proizvoda kao brendova i krenuli. Odgovori su odlične smernice za razgovor, jer, neretko, daju i veoma neočekivana saznanja, koja iznenađuju sagovornike. Često su i zabavni, nekada neprijatni, ali ljudi tako misle. Koliko i koja ću pitanja i odgovore da koristim, uvek zavisi od samog toka razgovora.
* Kako pravite odabir ljudi koji će sesti preko puta vas? Šta oni moraju da poseduju, šta moraju da predstavljaju?
- Ljudi moraju da budu stvarno brendovi. A jedna od osnovnih karakteristika brenda jeste poznatost. Moraju da imaju integritet, ličnost i da ja mogu sa njima da komuniciram. Od početka smo se dogovorili da nema estrade i politike, tako da mi je izbor, na neki način, sužen, a, s druge strane, nemam obavezu da razgovaram sa ljudima sa kojima ne želim. I tu sam vrlo zahvalan menadžmentu sa K1 koji mi daju apsolutno slobodu oko izbora gostiju.
* Vaši sagovornici su uglavnom ličnosti koje jako retko daju intervjue ili gostuju na televizijama. Zašto pristaju da dođu baš kod vas?
- Na početku su to bili ljudi sa kojima sam ja privatno dobar i koji me dobro poznaju i sigurni su da ih neću dovesti u neprijatnu situaciju. S vremenom, tu listu sam proširio, emisija je stekla određeni status, gde su sigurni da će imati pozitivan efekat. Ključan element je da su sigurni da nemam negativne namere i da će to, iznad svega, biti jedan prijatan i drugačiji razgovor. A to je za mene ogromna odgovornost.
* Uveli ste jednu dramaturški, rediteljski zanimljivu atmosferu u svoje emisije. Sve izgleda vrlo dramatično. Mnogima se čini kao da je reč o duodrami. Prigušena svetla, "tišina od koje bole uši", gledaoci upijaju svaku izgovorenu reč, i ne promakne im nijedna grimasa, govor tela sagovornika. Sjajne uzbudljive najave za emisije, odlično izmontirane. Da li je do ovakve TV forme došlo spontano ili je sve precizno smišljeno?
- Za vizuelizaciju je zadužena kreativno-produkciona ekipa K1, na čelu sa kreativnim direktorom Igorom Basorovićem. Ja sam došao na gotovo. Čitava produkcija izgleda svetski i ljudi koji nisu odavde i ne razumeju srpski impresionirani su kako sve to izgleda. U prvoj sezoni smo imali publiku, koja je, ponekad, i suviše često aplaudirala, pa su se neki gledaoci žalili. "Zahvaljujući" koroni, taj smo problem rešili na obostrano zadovoljstvo, tako da se sada snima bez publike, što omogućava da razgovor bude spontaniji.
* Radite treću sezonu. Da li neku emisiju možete da izdvojite kao posebnu, koja je na vas ostavila najsnažniji utisak?
- Prvu emisiju sam snimio sa Jovanom Joksimović i tu sam imao najveću tremu. Bio je dogovor da to bude pilot, nakon kojeg ćemo doneti odluku da li se ulazi u produkciju ili ne. Ali, kad sam došao na snimanje, u studiju je bila publika, Jovana tip-top sređena i vrlo prijateljski nastrojena da mi olakša debi. Možda je ta neka obostrano pozitivna energija i doprinela da to bude najgledanija emisija na Jutjubu, sa gotovo petsto hiljada pregleda.
* Delujete pomalo hladno, distancirano, kao domaćin ste sa svojim sagovornicima brutalno direktni. Šta ih opušta, otvara, koji je to "tajni ključ" koji posedujete, pa se neki i rasplaču, govore o stvarima o kojima nikada i nikome nisu?
- Ja sam i inače, u privatnom životu, odličan slušalac, umem da saslušam na kvalitetan način svoje prijatelje. To, verovatno, gosti i osećaju, tako da razgovor teče vrlo spontano. Na tome sam im i zahvalan. Ali, iznad svega - gost je zvezda oko koje se sve vrti. Voditelj je samo taj koji omogućava gostu da se pokaže u svom najboljem ili realnom izdanju.
* Objasnite onima koji ne znaju šta ste hteli da poručite publici nazivom emisije "Šta sam tebi i ko sam sebi"?
- To je suština emisije. Kako me drugi doživaljavaju, a ko sam ja, u stvari. Percepcija prema stvarnosti. To može da bude jednako, a često je kompletno različito. I to je ideja, da se u razgovoru pokuša otkriti da li je slika koju ljudi imaju o gostu adekvatna njegovoj ličnosti.
* Šta ste vi nama, a ko ste sebi?
- To mi vi morate otkriti i reći.
ALARMANTNO! "PRIPREMITE ZALIHE ZA 72 SATA": Evropa pred katastrofom, a ove zemlje u opasnosti
U IZVEŠTAJU o civilnoj i vojnoj spremnosti Evrope, koji je objavljen u sredu, navodi se kako bi stanovnici Evropske unije trebalo da prikupe zalihe neophodnih potrepština u slučaju izbijanja rata ili neke druge velike opasnosti, piše "Njuzvik".
04. 11. 2024. u 16:15
PUTINU U POMOĆ STIŽE NAJELITNIJA VOJSKA: Šta je "Olujni korpus", jedna od najmoćnijih specijalnih jedinica na svetu
SEVERNOKOREJSKA pojačanja dolaze usred naznaka da se Rusija bori s popunjavanjem svojih snaga.
30. 10. 2024. u 12:37
KRILI LjUBAV: Bane Mojićević PRIZNAO za vezu sa Milenom Ćeranić
PEVAČ Bane Mojićević iznenadio priznanjem.
04. 11. 2024. u 13:02
Komentari (0)