TRI BISA I OBEĆANJE PUBLICI: Stefan Milenković na 55. "Mokranjčevim danima"
PUBLICI 55. „Mokranjčevih dana“ u Negotinu treće festivalske večeri predstavio se Stefan Milenković uz klavirsku saradnju sjajne Hilde Švan.

Foto: S.M.J.
Milenkovića, kome je ovo bio i peti nastup na negotinskim muzičkim svečanostima Mokranjcu u čast, publika je vraćala na scenu čak tri puta, uz obećanje da neće čekati celu jednu deceniju, koliko je proteklo od prethodnog gostovanja na „Mokranjčevim danima“, da ponovo dođe u Negotin.
- Odrastao sam uz „Mokranjčeve dane“. To me uvek vraća u to jedno vreme, u kojem se toliko toga promenilo i u istoriji naše zemlje, ali i u mojoj ličnoj istoriji, način sviranja, pristup muzici, mnogo toga. Ovde se vraća, u jednu tradiciju, u takvo jedno vreme koje je bilo kardinalno u mom razvitku i zato mi je i veća odgovornost da sviram u Negotinu. Šalim se delimično kad kažem da je ovo jedan od najstašnijih festivala u smislu da ima odnegovanu publiku da svako ko je ko u klasičnoj muzici dolazi ovde i živi sa ovim festivalom – kaže Stefan Milenković.

Foto: S.M.J.
Neposredan, šarmantan, predusretljiv, Milenković, koji je prvi put u Negotinu nastupao kao četrnaestogodišnjak pre ravno 30 godina, za prvi deo koncerta odabrao je dve sonate za violinu, Hendlovu u De-duru i Bramsovu u de-molu, obrazlažući publici istoriju svake od kompozicija, dok se u drugom delu delu koncerta odlučio za dela Vijenjavskog, Sen-Sansa, Sarasatea, lagana, a kompleksna i virtozna.
- Išao sam u jednom klasičnom, tradicionalnom pravcu, čak i kao sam format resitala sa prvim delom koji je malo teži, duže su forme, treba biti svežiji za slušanje drugim koji je malo laganiji, a opet tehnički teži za violinistu gde se pokazuje upravo, bravura, virtuoznost i mogućnosti same violine i to je bilo to, jedan zaista klasičan format bar za mene - dodaje Milenković.
Iako je, veli, ove kompozicije i koncerte izveo nebrojeno puta, mnogo se toga promenilo od početka njegove karijere koju posmatra kao proces koji teče i neprestan rad na sebi.

Foto: S.M.J.
- Promenila se interpretacija mog života. Puni se čaša iskustva ne samo muzičkog, nego i ljudskog i to se sve apsolutno odražava kroz ono što radim na sceni. Mislim da dela treba upoznati sa svih aspekata, u svakoj dimenziji, znati njihovu istoriju, kontekst, a sa druge strane ga treba učiniti svojim, svirati ga na svoj način i ne plašiti se istovremeno istorije i tradicije. Ljudi dolaze da čuju jedno delo koje je svirano doslovno milijardu puta ali ne dolaze samo zbog toga, već i da čuju umetnika. Zato je važno da radimo ne samo na muzici koju sviramo, nego i na sebi – dodaje još uvek najmađi diplomac Muzičke akademije u Beogradu, na kojoj je magistrirao sa 19 godina, a od oktobra i profesor na Muzičkoj akademiji u Novom Sadu u kojoj će primiti svoju prvu klasu studenata.
BONUS VIDEO - NAGRAĐENI U VENECIJI I BEOGRADU: Sa akterima filma "Oaza", štićenicima doma "Sremčica"
Preporučujemo

ŠPANIJA PROGLASILA VANREDNO STANjE
MINISTARSTVO unutrašnjih poslova Španije proglasilo je vanredno stanje nakon današnjeg nestanka struje.
28. 04. 2025. u 21:32

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

NE MOŽE DA SAKRIJE TUGU: Darko Lazić potpuno slomljen, javno se oglasio (FOTO)
PEVAČ se prisetio svog pokojnog oca...
28. 04. 2025. u 19:35
Komentari (1)