ERA KOJI JE ŠTAMPAO SILE: Skulpture Petra Vukovića pred Beograđanima (FOTO)
DIGITALNA revolucija je objedinila fizičku, digitalnu i biološku sferu života, ljudski rod već živi u četvrtoj, neuporedivoj sa bilo kojim pređašnjim ljudskim iskustvom, ona je istorijski presedan jer se razvija ne linearnim, već eksponencijalnim tempom.
N.J.
Petar Vuković (37), industrijski dizajner i umetnik iz Užica, kroz skulpture i crteže, kako kaže – štampa sile od kojih je današnji svet sačinjen.
Ovih dana, od 15. do 25. decembra, publika dela talentovanog Ere može videti u Galeriji „Ozon“ (Dorćol plac), a samostalna izložba je naslovljena „Štampač koji je štampao sile“.
- Dela su karakteristična po tome što sam uporedo sa razvojem ideja, razvijao i tehnologiju za njihovo stvaranje, ona nije standardizovana u umetničkoj praksi. Stvaram od kompozita kamena, porcelana, plastike, metala… Prva uspela skulptura „Zmija“, bila je u početku eksperiment koji istražuje način uspostavljanja kontrolisanog društva, primenom generalnog, repetitivnog algoritma - ističe Vuković, zaljubljenik u inovacije, dizajn, umetnost i nauku – Poznavanje i razmišljanje o ovom algoritmu smatrao sam važnim, kako bismo znali da uspostavimo dovoljno ljudskosti u današnjem svetu. Ostale skulpture i crteži, nastavak su ovog razmišljanja.
Sama tehnika izrade odgovara idejama koje delo prezentuje. Skulpture su „izašle“ iz trodimenzionalnog štampača. Na publici je da odgoneta šta je to živo u onome što mašina daje, uz mogućnost istorijskog poređenja kompozita sa tradicionalnim materijalima poput papira, kamena…
N.J.
- Brz tempo sadašnje tehnološke revolucije i traka za moć, čoveku ne ostavljaju dovoljno vremena da sagleda celinu, previđa je, a ljudskom biću je potreban odgovor o smislu. Dešava se tako, da se ljudi zatvaraju, a to nije dobro. Bolje je istražiti ove brzo menjajuće pojave i izazove – dodaje Vuković – Iz ove avanture, kroz proživljavanje i suočavanje sa silama života, čovek mora izaći kao pobednik. Ključ za pobedu ljudskosti je umetnost.
Vukovićeva dela odlikuju univerzalnost, kodiranje procesa modernog vremena, igra netipičnih materijala, detalja i boja, višeslojnost, preplitanje analogija, a kroz skulpturu, tu je i taktilna mogućnost da se oste procesi života i stvaranja.
Preporučujemo
GOSTOVANjE MUZEJA GRADA BEOGRADA U GRČKOJ: Izložba ikona "Od Krita do Dunava" u Solunu
14. 12. 2022. u 19:04
VIOLINOM KROZ MUZEJ: Koncert Lane Zorjan, na repertoaru Mendelson i Sen-Sans
12. 12. 2022. u 17:23
"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku
PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.
07. 12. 2025. u 13:36
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (1)