ŽENE PRIČAJU O ŽENAMA: Amerikanci u Srbiji snimili tri žanrovski različita filma namenjena svetskom tržištu

A. POPADIĆ

22. 12. 2022. u 14:35

PONOSNI smo na ideju da damo priliku novim, prvenstveno ženskim filmskim stvaraocima, a na osnovu onog što smo kao produkcija sa svojim timovima uradili ovde u Srbiji u proteklih šest meseci, mogu da kažem i da smo uspeli u tome - kaže Holi Livau, američka producentkinja, koja sa Polom Kampfom i Markom Penelom stoji iza Catalyst Studios, kuće koja je izabrala našu zemlju da ovde snima, montira i radi postprodukciju svojih filmova.

ЖЕНЕ ПРИЧАЈУ О ЖЕНАМА: Американци у Србији снимили три жанровски различита филма намењена светском тржишту

FOTO: Promo

U proteklih pola godine u Srbiji su snimljena tri žanrovski potpuno različita filma namenjena svetskom tržištu, dok je četvrti u pripremi i snima se posle Nove godine. Ideja produkcije Catalyst je da se pruži šansa ženskim autorima pa su tako pomenute filmove - roud muvi Switch and Bait ("Telo"), psihološki triler Follow me ("Prati me") i triler sa elementima horora "Sibil" - režirale žene, uz veliki broj pripadnica lepšeg pola u ekipama sva tri filma.

 - Film "Telo" je svojevrsni roud muvi, akcija sa realističnim pristupom, koje inače i sama volim. Ima dosta prostora za istraživanje rodnih uloga u akcionim filmovima u kojim dominiraju muškarci. Nisam videla mnogo roud muvija gde su dve žene glavni junaci i iskoristila sam priliku da pružim novi pogled na ovu vrstu priče - objasnila je Mišel Salsedo, rediteljka "Tela".

Scenario za ovaj film napisao je Rasel Đuvirc (poznat po filmovima "Čovek iznutra" sa Denzelom Vošingtonom i "Pravično ubistvo" sa De Nirom i Paćinom), a glavne uloge tumače Otmara Marero i Keti Klarkson Hil. U "Telu", Beograd je "igrao" Detroit, a van Beograda snimalo se na lokacijama koje liče na američki srednji zapad. Ostatak ekipe je domaći, direktor fotografije je Ivan Kostić, montažerka Nataša Pantić, scenograf Aljoša Spajić...

POGREBNICA SIBIL

I DžOAN Mičel, rediteljka psihološkog trilera "Sibil", iz Srbije nosi samo najlepše uspomene i planira da se uskoro vrati, ali kao turista. O glavnoj junakinji svog filma, koju tumači Rebeka Kalder, kaže da je "prilično netipična žena - pogrebnica, mentalno nestabilna".
- Moja želja je bila da za razliku od jednodimenzionalnih ženskih likova koje vrlo često viđamo na filmu, stvorim slojevit, intrigantan ženski lik, koji nas kao gledaoce tera na preispitivanje i kad se film završi. Čak iako su neki njeni potezi dosta ekstremni i opasni, volela bih da se zapitamo da li nam se dopada ova žena, da li je ipak razumemo, da li možemo s njom da se povežemo.

Livau, Penel i Kampf su, govoreći nedavno na proslavi kojom su obeležili prvu godinu rada u našoj zemlji, istakli da se odluka da rade i produciraju filmove u Srbiji pokazala kao izuzetan potez. Našu zemlju su izabrali kao bazu za rad, privučeni preporukama svojih kolega koji su ovde već snimali, podsticajima koje je uvela Vlada Srbije, kao i raznovrsnom geografijom.

Rediteljka Siri Rodnes objasnila je da je film "Prati me" psihološki triler, ali ima i elemente drugih žanrova. Po njenim rečima, uživala je tokom rada u Srbiji.

 - Naravno, to nije prošlo bez izazova s obzirom na to da ne govorim jezik i nisam upoznata sa kulturom. Međutim, moj tim je bio izuzetan, svi su sjajni, počevši od Bojane Andrić, direktorke fotografije filma koju doživljavam kao prijateljicu koju znam ceo život, pa do svih drugih neverovatno talentovanih saradnika sa kojima se nadam da ću ponovo imati priliku da radim u budućnosti - iskrena je Siri Rodnes, koja je za glavnu glumicu u svom debitantskom filmu dobila Koni Nilsen, zvezdu filmova "Gladijator" i "Čudesna žena".

Članovi ekipa dobili su zasluženi odmor tokom praznika, ali se početkom godine vraćaju u Beograd kako bi nastavili dalji rad na filmovima, montažu i postprodukciju, i "upakovali" ih za svetsku publiku. 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ALTA BANKA PROSLAVILA SLAVU SVETOG ARHANGELA MIHAILA: Tradicija u cilju očivanja vrednosti