"DODIR" ZA RUJNI ZAPIS DUŠE : Izložba slika Snežane Mandić u Kulturnom centru u Novom Sadu (FOTO)
U TRAGANjU za lepotom dodirnite umetnost, poput žednog putnika zastanite na tren i pogledom ispijte rujni zapis duše, nežno dodirnut satenskom belinom.

S.B.
To je jedna od poruka izložbe slika „Dodir“, novosadske umetnice Snežane Mandić, koja je na jedinstven i publici veoma blizak način, otvorena u Galeriji kulturnog centra Vojvodine „Miloš Crnjanski” (Vojvode Putnika 2) u Novom Sadu.
Naime, o stvaralaštvu Mandićeve, govorio je mr Danilo Vuksanović, programski direktor Galerije matice srpske povezan video linkom a čitava ceremonija otvaranja, inače obojena u crveno, začinjena je u Dunavkom parku, kraj saletle, posebnim prikazom latino plesa, kubanskih umetnika.

Foto: S. Bajić
- Slikarstvo Snežane Mandić na putu je razvijenih transformacija materije, boje i konstruktivne linije. Motivi se smenjuju i referišu na lokalno nasleđe, lepotu trenutka stvaranja, i posebno, na simboličnu razradu motiva vinskih čaša i crvene boje, u tečnoj asocijaciji na najčuveniji napitak, u vinskom pripadanju ljudima i bogovima podjednako. Razlozi za prikazivanje likovnih slučajeva pohranjeni su u dinamičnoj analizi zamišljenih ali i doživljenih trenutaka, kojima Snežana Mandić podstiče kod posmatrača ushićenu svečanost u susretu sa atmosferom izvorne životne radosti. Zbog toga je sasvim logično prisustvo naglašenih kolorističkih sudara crvene, bele i crne bojene površine - istakao je mr Danilo Vuksanović.
On je takođe naglasio da pored izduženih staklenih tela vinskih čaša, koje poigravaju ispred naših očiju u kreativnom zanosu, elementi na slikarskim platnima Snežane Mandić potpomognuti su žičanim instrumentima čime se ukupna atmosfera slike pojačava u „zvučnosti” zategnutih akorda. Mesto susretanja i slavljenja života je grad Novi Sad, čiji obrisi Gradske kuće i popularne Katedrale (koja to nije), na nekoliko slika podržavaju pozadinu vinske zdravice, otvarajući još jednu festivalsku godinu grada kulture.

Foto: S. Bajić
- Širina i jednostavnost uvećano kadrirane kompozicije govori o nameri umetnice da zumira predmet svoje fascinacije sa naročitom pažnjom, u gotovo ritualnom sagledavanju motiva. Svojstvo umetničke prirode Snežane Mandić izgrađeno je zapravo na mitološkom bedemu drevnih verovanja čije snažno prisustvo i u aktuelnom času može da nam pojasni, dokaže i potvrdi da se od momenta pronalaska kulture vinove loze ovaj svet nije mnogo izmenio. Pod bradom Dionisa, dvostruko rođenog boga, izviru kreativni zamasi i toči iz kladenca prirodnih darova koji nas okrepljuju, umiruju i katkad, opiju u neumerenoj želji da zaboravimo. Jer, izgleda da je stvarnost oduvek bilo teško pregrmeti. Slike Snežane Mandić okviri su za razumevanje naših verovanja, ljubavi i nadanja. Na njenim stolovima postavljenim u čast ovog životnog nektara, simbola euharistije, uvek ima dovoljno mesta za čoveka. Čoveka koji želi da veruje u bolji svet – zaključio je Vuksanović.

Foto: S. Bajić
Snežana Mandić je rođena 1981. godine u Novom Sadu, potiče iz porodice prosvetnih radnika, a interesovanja za slikarstvo razvijala je uz svog oca, slikara Dimitrija Kolarevića. Završila je Srednju školu za dizajn „Bogdan Šuput”, diplomirala na Akademiji umetnosti u Novom Sadu 2005. godine, Odsek za slikarstvo, u klasi profesora Milana Blanuše, stekla zvanje akademskog slikara i profesora likovne kulture. Zaposlena je na mestu nastavnika u osnovnim školama „Ivan Gundulić” i „Kosta Trifković”, član je Udruženja ULUV-a, a od 2017. godine saradnik je Akademije umetnosti u Novom Sadu te je angažovana na mentorskom radu sa studentima likovnog odseka u okviru metodičke prakse.
Od 2019. godine angažovana je na poslovima savetnika – spoljnog saradnika za likovnu kulturu Ministarstva prosvete, Školska uprava Novi Sad. Organizator je i autor likovnih kolonija na kojima okuplja brojne umetnike, likovne pedagoge i učenike.

Foto: S. Bajić
Ljubav prema umetnosti utkala je u svoje slike na kojima dominiraju motivi arhitekture ali i detalji iz okruženja, građeni kombinovanjem različitih tehnika i materijala, slobodnim potezima, uz dominaciju crvenih tonova. Smenjujući figurativno i apstraktno, stvara prostor u kome se kriju događaji i prizori viđenog i doživljenog. U okviru svog likovnog stvaralaštva izlagala je na brojnim kolektivnim izložbama u zemlji i inostranstvu.
- Vino, verni saputnik radosti i tuge, vekovima teče krvotokom života, a pitomi grad ljuljuška tornjeve crkve uspavankom čednom. Hrapavi tonovi gitare paraju nebo zapisujući veliku tajnu. Blagoslov zdravice ukršta čežnjive ruke dok jasnu istinu gase dodiri. Elegantno odjekuju kristalni zvuci nestajući u penušavoj igri crvenih kapljica. Naziru se senke muteći osećajnu bistrinu ustreptale duše. U kristalnom zamku žive spokoja sati. Rujni vinograd ispijen je jedne rumene večeri. Bahus se ponovo raduje. Živeli – rekla je Snežana Mandić.

VELIKA PROMENA U ŠKOLAMA U SRBIJI: Od danas ništa neće biti isto, odnosi se na roditelje
RODITELjI školaraca u Srbiji od danas dobijaju automatska zvučna obaveštenja kada nastavnik u elektronski dnevnik upiše izostanak deteta sa časa ili novu ocenu. Mada su deca godinama nalazila načine da ne kažu roditeljima baš sva dešavanja u školi, to sada više neće biti moguće.
17. 04. 2025. u 11:29

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

ZVANIČNO - KRAH BRAKA ANE IVANOVIĆ I BASTIJANA: Švajnštajger skinuo burmu (FOTO)
AKO se uopšte i sumnjalo u razvod Ane Ivanović i Bastijana Švajnštajgera, sada dileme više nema.
18. 04. 2025. u 07:51
Komentari (0)