OMAŽ NASLEĐU ZA BUDUĆNOST: Balet Narodnog pozorišta na Beogradskom festivalu igre

Marina Mirković

27. 03. 2024. u 06:15

KAO jedina domaća produkcija koja se našla na programu ovogodišnjeg Beogradskog festivala igre, večeras od 20 časova izvodi se triptih u produkciji Narodnog pozorišta - tri savremena baletska dela objedinjena pod naslovom "INFINITAS".

ОМАЖ НАСЛЕЂУ ЗА БУДУЋНОСТ: Балет Народног позоришта на Београдском фестивалу игре

Narodno pozorište

Triptih premijerno izveden povodom jubileja beogradskog Baleta, potpisuju renomirani savremeni koreografi Maša Kolar, Miloš Isailović i Igor Kirov dajući novo viđenje kompozicija Petra Konjovića, Enrika Josifa i Stanojla Rajičića. Stvaranjem na muziku kompozitora koji su inspirisali čuvene baletske umetnike Dimitrija Parlića, Veru Kostić i Miru Sanjinu, autori daju omaž nasleđu Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu.

- Odlučila sam se za formu triptiha u želji da s jedne strane prikažem raznovrsnost savremenog koreografskog stvalaštva, a s druge strane da obnovimo sećanje nabaletsko nasleđe našeg pozorišta i velikane baletske i muzičke umetnosti. Kao što i sam naslov sugeriše, nastavljamo lanac i trajemo u vremenu, prošlom, sadašnjem i budućem -kaže Ana Pavlović, umetnička direktorka Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu.

Priznanje

SOLISTKINjA ove predstave Ivana Savić Jaćić nagrađena je priznanjem "Smiljana Mandukić" koje dodeljuje Udruženje baletskih umetnika Srbije za najbolju interpretaciju savremenog igračkog izraza.

U godini proslave stogodišnjice postojanja baletskog ansambla, predstavljaju se sadašnje baletske snage i daje doprinos savremenoj umetnosti u Srbiji.Baletski triptih kroz rad tri regionalno etablirana koreografa, započet na temeljima baletske istorije, donosi stilski i izražajno različite plesne kreacije kreirane za baletski ansambl Narodnog pozorišta i pokazujebogatsvo izraza baleta kao umetnosti.

Makedonski koreograf Igor Kirov u svojoj koreografiji "Poema", na muziku Stanojla Rajičića i snimak izvođenja Beogradske filharmonije, istražuje koncept potrage za slobodom duše koja nikad ne prestaje da sanja. Žudnja je glavni pokretač u koreografiji srpskog koreografa Miloša Isailovića, a muzika baletskog dela Enrika Josifa "Ptico, ne sklapaj svoja krila" izvedena je kroz tri muzička medija koji čine originalni snimak Orkestra Narodnog pozorišta iz vremena nastanka ovog baleta, klavirsko izvođenje Vladimira Gligorića i muzičke deonice kojeje komponovala Irena Popović po motivima znamenitog kompozitora. Pristup hrvatske koreografkinje Maše Kolar bazira se na srpskom nacionalnom muzičkom i plesnom nasleđu na muziku Petra Konjovića, "Simfonijski triptihon" uz snimak izvođenja Beogradske filharmonije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve
ĐOKOVIĆ PODELIO TAJNU USPEHA: Evo kako se Novak izoluje kada je publika protiv njega