BRIDELI DLANOVI POSLE IZVOĐENJA „SIMONA BOKANEGRE“ : Veliki uspeh ansambla Narodnog pozorišta Zagrebačkom operskom festivalu

Vukica STRUGAR

23. 09. 2024. u 14:42

PUBLIKA Hrvatskog narodnog kazališta oduševljeno je desetominutnim aplauzom pozdravila ansambl predstave „ Simon Bokanegra" našeg Narodnog pozorištak, čijim se izvođenjem preksinoć završilo drugo izdanje Zagrebačkog operskog festivala.

БРИДЕЛИ ДЛАНОВИ ПОСЛЕ  ИЗВОЂЕЊА „СИМОНА БОКАНЕГРЕ“ :  Велики успех ансамбла Народног позоришта Загребачком оперском фестивалу

foto V.V.S.

Ovakvom reakcijom, tradicionalno uzdržana publika, pokazala je šta misli o visokim dometima beogradskih umetnika, ali i koliko je dugo čekala da se to gostovanje ostvari. Od poslednjeg susreta u glavnom gradu Hrvatske prošle su čak 42 godine, a upravo ove dve operske kuće važile su za najrespektabilnije u nekadašnjoj Jugoslaviji. I to nije jedina zanimljivost proteklog gostovanja: Beograđani su stigli na festival sa Verdijevom delom koji se najređe izvodi, pa je i kod nas prvi put postavljeno na scenu (16.maja), za više od sto godina operske istorije nacionalnog teatra.

Gosti iz Srbije došli su u „punom“ sastavu, predviđeni direktorom Opere Željkom Lučićem i rediteljem predstave Mariom Pavlom del Monakom, koji su se na kraju izvođenja sa ansamblom poklonili gledalištu , a zagrebačka publika i nakon trosatnog izvođenja dugo im nije „dozvolila“ da odu sa pozornice…

foto V.V.S.

- Posle četrdeset godina „apsistencije“, evo nas u Zagrebu. Balet i Drama već su gostovali u HNK, a Opera prvi put – kaže za „Novosti“ proslavljeni bariton Željko Lučić - Ovaj nastup ima višestruki značaj, i kulturni i umetnički, ali i poltički. Ako nastavimo saradnju na ovakvom nivou, onda je to jako lep početak. „Simon Bokanegra“ je trenutno naša najreprezenttivnija predstava i nadam se da će biti još ovakvih ostvarenjaa.

Na pitanje kako se umetnik svetskog glasa oseća na čelu Opere, a samim tim i na gostovanju u drugom svojstvu, Ličić odgovarae:

- Malo mi je čudno, da vam pravo kažem. Moje tridesetogodišnje iskustvo i karijera bila je drugačija: uvek sam ja bio taj koji se sprema za predstavu, u uoči nastupa već bih razmišljao o sceni i šta ću da uradim. Ovog puta sam j sa strane i čudan mi je osećaj. Ali, prilagodiću se. Festival nije takmičarskog karatera, ipak smo se predstavili u najboljem mogućem svetlu. Poznajući svoj ansambl, znao sam da će dati sve od sebe. Inače, Opera HNK uskoro nama dolazi u goste sa Gotovcem i „Erom s onoga svijeta“, 15. i 16. oktobra, pa ćemo se potruditi da im uzvratimo ovu lepu dobrodošlicu.

foto Narodno pozorište Beograd

Zagrebački festival počeo je 9.septembra, a na njegovom programu bile su i opere "Rigoleto" (HNK Zagreb), "Rinaldo" (Poljska kraljevska opera), "Karmen" (SNG Maribor) i "Služavka gospodarica"  (Teatre Principal de Palma i Hrvatski barokni ansambl).

- Uzbuđenje je veliko. Beogradska opera zatvorila je festival posle trinaest dana njegovog trajanja. Malo smo „osluškivali“ i pre izvođenja, tokom probe, a naravno pratimo beogradsku Operu i bili smo već u prilici nešto odgledati – rekla nam je Željka Barišić Pulig, direktorka Opere HNK, koja je studije FMU završila u Beogradu (u klasi profesora Ljubiše Petruševskog) i prva je žena na čelu ovog sektora u dugogodišnjoj istoriji Hrvatskog narodnog kazališta. - Inače, i prethoni učesnici bili vrlo su ujednačenog kvaliteta. Sve su to nacionalna pozorišta, jedna bolja od drugih. ... Željko Lučić je prošle sezone bio poseban gost naše Opere, celu sezonu je ovde pevao, imao je koncert i neke uloge, a već smo se dogovorili i za ovu sezonu. Ovde je veoma voljen, zaisto smo svi sretni kad dolazi. Tako da njegovo prisustvo veoma znači, i jednima i drugima.

Podela u predstavi

"Simon Bokanegra" je delo koje zauzima posebno mesto u Verdijevom stvaralačkom opusu, a karakterišu ga "nadahnuta melodioznost i istančani osećaj za scensku dramatiku".

Na zagrebačkom izvođenju, pod dirigentskom palicom Aleksandra Kojića, u naslovnoj ulozi nastupio je Dragutin Matić, a u podeli su i Dragoljub Bajić, Evgenija Jeremić Pokrajac, Stevan Karanac, Milan Obradović, Stefan Pavlović, Andreja Kalezić i Marko Kostić. U predstavi učestvuje Orkestar i Hor Narodnog pozorišta u Beogradu. Ova opera u tri čina sa prologom realizovana je u programskoj saradnji sa Slovenskim narodnim gledališčem Maribor

Pre ovog nastupa, ansambl Narodnog pozorišta gostovao je u HNK 1982. sa operom Bruna Bjelinskog "Orfej dvadesetog vijeka", pod dirigentskom vođstvom Nikolaja Žličara i u režiji Dejana Miladinovića.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
DNEVNIK STEPINCA ZAGREB KRIJE DECENIJAMA: Intervju - Prof. dr Predrag Ilić, autor trotomne studije o zločinima u NDH

DNEVNIK STEPINCA ZAGREB KRIJE DECENIJAMA: Intervju - Prof. dr Predrag Ilić, autor trotomne studije o zločinima u NDH

O NEKADAŠNjEM zagrebačkom nadbiskupu Alojziju Stepincu (Brezarić, 1898 - Krašić, 1960) i njegovoj ulozi u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj tokom Drugog svetskog rata, objavljen je u Republici Hrvatskoj ogroman broj istoriografskih i hagiografskih knjiga, zbornika radova, feljtona, članaka, ali ne i njegov dnevnik u pet knjiga, koji je vodio od 30. maja 1934. do 13. februara 1945. godine.

15. 12. 2024. u 13:55

Komentari (0)

PANATINAIKOS ĆE IGRATI FAJNAL FOR U ABU DABIJU: Ataman provocira pred meč protiv Olimpije