KRLEŽA,STO GODINA KASNIJE: "Šarlota Kasteli" u režiji Branislava Mićunovića na sceni Beogradskog dramskog pozorišta
KRLEŽA se vraća na beogradsku scenu: predstava "Šarlota Kasteli" po motivima drame "Gospoda Glembajevi" (u adaptaciji i režiji Branislava Mićunovića) premijerno će biti izvedena u subotu, 28. septembra, na Velikoj sceni "Olivera i Rade Marković" Beogradskog dramskog pozorišta.

foto D.Udovičić
Ovog puta u fokusu će biti Šarlota, oko koje će se "vrteti" svi ostali piščevi likovi. Ali, neće to biti samo Glembajevi, reditelj je u svoje čitanje Krležine junakinje i drame uneo i ostala dela ("U Agoniji" i "Leda"), kao i njegovu prozu, poeziju, eseje. U svakom slučaju, kako je juče rečeno, biće to Krleža od "A" do "Š"...
- Šarlota je slojevita i inspirativna, zrno iz koga sve počinje, s biografijom od siromašne devojčice do samog vrha društva - ističe Isidora Simijonović, koja igra naslovnu ulogu. - S druge strane, Mićunović je veoma vešto i hrabro ukomponovao i druga Krležina dela u predstavu, a mi smo se trudili da zadržimo piščev jezik i govor, ali i da njegovo delo "prepoznamo" u našem vremenu.

foto N.Skenderija
Reditelj Mićunović ističe da je Krleža, i posle gotovo sto godina od nastanka drame (1929), "ogromna persona" čija aktuelnost ne prolazi.
- Čovek se, u međuvremenu, nije mnogo promenio, ostale su iste teme. Mada, neće to biti onakvi "Glembajevi" kakvi su već viđeni na našim scenama... Šarlota Kasteli je u promiskuitetnoj vezi sa velikim brojem lica koja se kreću oko nje i to se da izvući iz drame. U tom smislu nisam ništa "dodovao" što Krleža već nije rekao. Prirodno je da gradeći ovaj lik osluškujete i sve te erotsko-psihološke vibracije. Šarlota ukazuje na poziciju žene danas, juče, sutra. U našoj predstavi je ova žena, obeležena problematičnim moralom, u suštini je mnogo iskrenija i etičnija od svog okruženja koje je ravnodušno, ogrezlo u apatiji, ubistvu, krvi...
U ovakvom čitanju Krleže, kako je rekao Mićunović, našao je sličnosti sa skandinavskom dramaturgijom (Strindbergom i Ibzenom) u čijim dramama je često žena u fokusu, njen položaj i limiti koje društvo nameće.
Dramaturg Dragana Tripković kaže da su tokom procesa bili vođeni preciznom rukom reditelja, koji je glumačku igru doveo na sam vrh pozorišnog umeća:
- Prolazili smo kroz nepregledan prostor Krležinih načina na koji je posmatrao ženu, pisao o njoj, ne samo u "Glembajevima" nego i drugim delima - "Vučjak", "Adam i Eva", "Kristofor Kolumbo"... Mićunović je od početka imao jasan zadatak da Krležino delo komunicira sa savremenim trenutkom.
Ekipa predstave
UZ Isidoru Simijonović, u predstavi igraju Marko Gvero, Andrija Kuzmanović, Dunja Stojanović, Pavle Pekić, Milan Zarić, Amar Ćorović i Danijel Sič. Za klavirom je Stefan Ćirić.
Scenograf je Aleksandar Denić, kostimograf Tatjana Radišić, kompozitor Stefan Ćirić, scenski govor potpisuje Radovan Knežević, a scenski pokret Marija Milenković.

RULjA IZVUKLA BRITANCA IZ STANICE I ZAPALILA GA: Policija nije reagovala iz straha za sopstvenu bezbednost
BRITANSKI državljanin preminuo je od posledica teških opekotina nakon što ga je, prema navodima lokalnih medija, grupa ljudi izvukla iz policijske stanice i zapalila na ulici, javlja Skaj njuz.
22. 04. 2025. u 12:01

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

Halid Bešlić "težak" 13 miliona €, a živi od kirije - "uvalio" se u kredit
"SADA iznajmljujem sve i živim od kirije, tako je najbolje."
21. 04. 2025. u 18:56 >> 18:56
Komentari (0)