KRLEŽA,STO GODINA KASNIJE: "Šarlota Kasteli" u režiji Branislava Mićunovića na sceni Beogradskog dramskog pozorišta
KRLEŽA se vraća na beogradsku scenu: predstava "Šarlota Kasteli" po motivima drame "Gospoda Glembajevi" (u adaptaciji i režiji Branislava Mićunovića) premijerno će biti izvedena u subotu, 28. septembra, na Velikoj sceni "Olivera i Rade Marković" Beogradskog dramskog pozorišta.
Ovog puta u fokusu će biti Šarlota, oko koje će se "vrteti" svi ostali piščevi likovi. Ali, neće to biti samo Glembajevi, reditelj je u svoje čitanje Krležine junakinje i drame uneo i ostala dela ("U Agoniji" i "Leda"), kao i njegovu prozu, poeziju, eseje. U svakom slučaju, kako je juče rečeno, biće to Krleža od "A" do "Š"...
- Šarlota je slojevita i inspirativna, zrno iz koga sve počinje, s biografijom od siromašne devojčice do samog vrha društva - ističe Isidora Simijonović, koja igra naslovnu ulogu. - S druge strane, Mićunović je veoma vešto i hrabro ukomponovao i druga Krležina dela u predstavu, a mi smo se trudili da zadržimo piščev jezik i govor, ali i da njegovo delo "prepoznamo" u našem vremenu.
Reditelj Mićunović ističe da je Krleža, i posle gotovo sto godina od nastanka drame (1929), "ogromna persona" čija aktuelnost ne prolazi.
- Čovek se, u međuvremenu, nije mnogo promenio, ostale su iste teme. Mada, neće to biti onakvi "Glembajevi" kakvi su već viđeni na našim scenama... Šarlota Kasteli je u promiskuitetnoj vezi sa velikim brojem lica koja se kreću oko nje i to se da izvući iz drame. U tom smislu nisam ništa "dodovao" što Krleža već nije rekao. Prirodno je da gradeći ovaj lik osluškujete i sve te erotsko-psihološke vibracije. Šarlota ukazuje na poziciju žene danas, juče, sutra. U našoj predstavi je ova žena, obeležena problematičnim moralom, u suštini je mnogo iskrenija i etičnija od svog okruženja koje je ravnodušno, ogrezlo u apatiji, ubistvu, krvi...
U ovakvom čitanju Krleže, kako je rekao Mićunović, našao je sličnosti sa skandinavskom dramaturgijom (Strindbergom i Ibzenom) u čijim dramama je često žena u fokusu, njen položaj i limiti koje društvo nameće.
Dramaturg Dragana Tripković kaže da su tokom procesa bili vođeni preciznom rukom reditelja, koji je glumačku igru doveo na sam vrh pozorišnog umeća:
- Prolazili smo kroz nepregledan prostor Krležinih načina na koji je posmatrao ženu, pisao o njoj, ne samo u "Glembajevima" nego i drugim delima - "Vučjak", "Adam i Eva", "Kristofor Kolumbo"... Mićunović je od početka imao jasan zadatak da Krležino delo komunicira sa savremenim trenutkom.
Ekipa predstave
UZ Isidoru Simijonović, u predstavi igraju Marko Gvero, Andrija Kuzmanović, Dunja Stojanović, Pavle Pekić, Milan Zarić, Amar Ćorović i Danijel Sič. Za klavirom je Stefan Ćirić.
Scenograf je Aleksandar Denić, kostimograf Tatjana Radišić, kompozitor Stefan Ćirić, scenski govor potpisuje Radovan Knežević, a scenski pokret Marija Milenković.
"SRAM TE BILO, OAFE ŠICE" Mask žestoko odgovorio Šolcu zbog onoga što je rekao u Davosu
AMERIČKI milijarder Ilon Mask poručio je nemačkom kancelaru Olafu Šolcu da treba da ga bude sramota nazvavši ga "Oafom Šicom".
22. 01. 2025. u 08:22
"NEMA VIŠE MIRA" Nemački general dao alarmantnu izjavu o ratu sa Rusijom
VIŠE nema mira između Rusije i Nemačke, rekao je general Bundesvera Andre Bodeman u intervjuu za BR24, prenosi RIA Novosti.
20. 01. 2025. u 12:50
KO ĆE ZAMENITI ŽIKU JAKŠIĆA? "Ja najbolje znam šta želim od toga"
"SIGURAN sam da niko ne može da zadovolji moje zahteve i viziju kako ja to zamišljam."
21. 01. 2025. u 19:19
Komentari (0)