MAJMUNI U NOVOJ ODISEJI: Izložba skulptura i slika Jelene Božović Đorđević i Stefana Stankovića Perića
KADA su prikazi majmuna u umetnosti u pitanju, najčešća asocijacija je serijal slika u kojima im je naš velikan Mića Popović, dao posebnu ulogu, ali i početne sekvence čuvenog filma Stenlija Kjubrika "Odiseja u svemiru 2001.", uz zvuke Riharada Štrausa, i njegove simfonijske poeme "Tako je govorio Zaratustra".

Bugi - vugi, Stefana Stankovića Perića, Foto promo
Kao arhetipski simbol lukavosti i pokvarenosti, ali i urbane kulture i subkulture, kao i opšte društvene dekadencije, majmuni su se upravo pojavili kao glavni motiv zajedničke postavke skulptura i slika Jelene Božović Đorđević i Stefana Stankovića Perića. Izložva koju su nazvali "Odiseja 2024", do srede 18. decembra, objedinila je tako, kroz lik majmuna, uvek aktuelna priča o egzistencijalizmu, strastima i bizarnostima globalnog društva.
Sam naziv izložbe, kako primećuje likovni kritičar Maja Živanović, upućuje na kritički glas umetnika prema društvenoj stvarnosti, interpretiran u prožimajuću seriju od 18 slika i osam skulptura. A lajt motiv majmuna je, kako kaže, svojevrsna metafora devijantnog društva koje "ništa ne vidi, ne čuje i ne govori".

Foto promo
- U artikulaciji Jelene Božović Đorđević gipsani patinirani majmuni dominiraju prostorom crnim, srebrnim i metalik kolorima, sa "igračkama" (najčešćim) u vidu pištolja i bokserskih rukavica, ali i zanimljivim poigravanjima sa simbolikom jajeta, kao i motivom kičastog balon-psa savremenika Kunsa- ističe Živanovićeva. - Jelenine ekspresivne skulpture intrigiraju posmatrača promišljenim vizuelnim i taktilnim senzacijama zanimljive hrapave teksture i različitih emocionalnih stanja, konkretizovanih izrazom lica ili pokreta portretisanih - od melanholije i inertnosti, do pakosti i cinizma. Na taj način pokazuju gramzivu prirodu primitivizma u iskonskom obliku. Neki od animalaca naglašenih šaka i stopala, su pogledom u direktnoj interakciji sa posmatračima, dok drugi žmure navodeći na razmišljanja o pasivnoj agresiji.
Deo sveta oko nas
Dok je kompleksnost u jednostavnosti, za Živanovićevu, najbolji način da se definišu naizgled naivne i banalne sekvence sa akrilnih slika Stefana Stankovića Perića, u kojima "kolo vode" majmuni u delikatnoj korespodenciji, apostrofirane mimike, predstavljeni u grupama ili individualno:
- Redukovanim sredstvima i kontrastiranim monohromatskim paternima, u žanr scenama susreta uličnih grafita i komunikacija, akcentovane žute, plave, crvene i pink boje - vladaju zloba, dosada, potištenost ali i znatiželja etiketiranih. U drugom planu, u većini kompozicija prisutni su antipodi u vidu bombi i pištolja, ali i sunca, zvezda i prasića.

VELIKI PREOKRET U NAJBRUTALNIJEM RATU: Uz pomoć Putina pao glavni grad, Rusija dobija vojnu bazu od neprocenjivog značaja?
DOGODIO se preokret u najbrutalnijem ratu i to zahvaljujući Vladimiru Putinu, predsedniku Rusije. Naime, sudanske oružane snage zauzele su Kartum izbacivši iz delova sudanskog glavnog grada pobunjenike iz Snaga za brzu podršku. Reč je o važnoj prekretnici u sukobu koji tu afričku zemlju pustoši već dve godine.
31. 03. 2025. u 08:39

AMERIKA SPREMA VELIKI UDAR: Bombarderi "ubice" ciljaju nuklearne elektrane u Iranu (FOTO)
Sjedinjene Države su rasporedile stelt bombardere B-2 Spirit u vojnu bazu Dijego Garsija u Indijskom okeanu, potez koji bi navodno mogao biti povezan sa pripremama za potencijalni napad na iransku nuklearnu infrastrukturu.
29. 03. 2025. u 19:25

TEŠKI TRENUCI: Otkriven uzrok smrti Željka Rutovića
JEDAN je od retkih učesnika filma "Vidimo se u čitulji" koji su preživeli, preminuo je u Italiji.
31. 03. 2025. u 12:59
Komentari (0)