MAJMUNI U NOVOJ ODISEJI: Izložba skulptura i slika Jelene Božović Đorđević i Stefana Stankovića Perića
KADA su prikazi majmuna u umetnosti u pitanju, najčešća asocijacija je serijal slika u kojima im je naš velikan Mića Popović, dao posebnu ulogu, ali i početne sekvence čuvenog filma Stenlija Kjubrika "Odiseja u svemiru 2001.", uz zvuke Riharada Štrausa, i njegove simfonijske poeme "Tako je govorio Zaratustra".

Bugi - vugi, Stefana Stankovića Perića, Foto promo
Kao arhetipski simbol lukavosti i pokvarenosti, ali i urbane kulture i subkulture, kao i opšte društvene dekadencije, majmuni su se upravo pojavili kao glavni motiv zajedničke postavke skulptura i slika Jelene Božović Đorđević i Stefana Stankovića Perića. Izložva koju su nazvali "Odiseja 2024", do srede 18. decembra, objedinila je tako, kroz lik majmuna, uvek aktuelna priča o egzistencijalizmu, strastima i bizarnostima globalnog društva.
Sam naziv izložbe, kako primećuje likovni kritičar Maja Živanović, upućuje na kritički glas umetnika prema društvenoj stvarnosti, interpretiran u prožimajuću seriju od 18 slika i osam skulptura. A lajt motiv majmuna je, kako kaže, svojevrsna metafora devijantnog društva koje "ništa ne vidi, ne čuje i ne govori".

Foto promo
- U artikulaciji Jelene Božović Đorđević gipsani patinirani majmuni dominiraju prostorom crnim, srebrnim i metalik kolorima, sa "igračkama" (najčešćim) u vidu pištolja i bokserskih rukavica, ali i zanimljivim poigravanjima sa simbolikom jajeta, kao i motivom kičastog balon-psa savremenika Kunsa- ističe Živanovićeva. - Jelenine ekspresivne skulpture intrigiraju posmatrača promišljenim vizuelnim i taktilnim senzacijama zanimljive hrapave teksture i različitih emocionalnih stanja, konkretizovanih izrazom lica ili pokreta portretisanih - od melanholije i inertnosti, do pakosti i cinizma. Na taj način pokazuju gramzivu prirodu primitivizma u iskonskom obliku. Neki od animalaca naglašenih šaka i stopala, su pogledom u direktnoj interakciji sa posmatračima, dok drugi žmure navodeći na razmišljanja o pasivnoj agresiji.
Deo sveta oko nas
Dok je kompleksnost u jednostavnosti, za Živanovićevu, najbolji način da se definišu naizgled naivne i banalne sekvence sa akrilnih slika Stefana Stankovića Perića, u kojima "kolo vode" majmuni u delikatnoj korespodenciji, apostrofirane mimike, predstavljeni u grupama ili individualno:
- Redukovanim sredstvima i kontrastiranim monohromatskim paternima, u žanr scenama susreta uličnih grafita i komunikacija, akcentovane žute, plave, crvene i pink boje - vladaju zloba, dosada, potištenost ali i znatiželja etiketiranih. U drugom planu, u većini kompozicija prisutni su antipodi u vidu bombi i pištolja, ali i sunca, zvezda i prasića.

RULjA IZVUKLA BRITANCA IZ STANICE I ZAPALILA GA: Policija nije reagovala iz straha za sopstvenu bezbednost
BRITANSKI državljanin preminuo je od posledica teških opekotina nakon što ga je, prema navodima lokalnih medija, grupa ljudi izvukla iz policijske stanice i zapalila na ulici, javlja Skaj njuz.
22. 04. 2025. u 12:01

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

Halid Bešlić "težak" 13 miliona €, a živi od kirije - "uvalio" se u kredit
"SADA iznajmljujem sve i živim od kirije, tako je najbolje."
21. 04. 2025. u 18:56 >> 18:56
Komentari (0)