PROBLEM SAMOĆE: Najbolje pozorišne predstave u 2020.

Драгана Бошковић

05. 01. 2021. u 17:14

U ovoj, zlosrećnoj 2020. godini, kada su se pozorišta lavovski borila sa pandemijom virusa korona, premalim, pa još skraćenim budžetom i sa neprestanim otkazivanjem predstava, zbog haotičnog režima protivepidemijskih mera, sledeće predstave su se izdvojile svojim kvalitetom:

ПРОБЛЕМ САМОЋЕ: Најбоље позоришне представе у 2020.

Novosti

1. Bernhard Šlink/Fedor Šili: "Čitač". Reditelj Boris Liješević. Beogradsko dramsko pozorište

2. Vedrana Rudan/Tatjana Mandić Rigonat: "Dabogda te majka rodila". Rediteljka Tatjana Mandić Rigonat. Atelje 212

3. "Noćni pisac", tekst i režija Jan Fabr. Igra: Slobodan Beštić. Narodno pozorište, Beograd

4. E. Skola/Slobodan Obradović: "Ružni, prljavi, zli". Rediteljka Lenka Udovički. Beogradsko dramsko pozorište

5. Dimitrije Kokanov: "Kretanje". Rediteljaka Jovana Tomić.Bitef teatar

Sva izabrana pozorišna ostvarenja su istinito i umetnički vrlo uspešno tretirala današnji gorući problem samoće (izolacije), iz različitih, suštinski srodnih razloga: griža savesti zbog izdaje ("Čitač"), večiti konflikt dece i roditelja ("Dabogda te majka rodila"), monaška posvećenost stvaraoca, ("Noćni pisac"), izopštenost zbog zločinjenja ("Ružni, prljavi, zli"), nepovezanost sa sobom samim i svetom oko sebe ("Kretanje").

Kako smo, u "Novostima", prve četiri predstave ocenili u Pozorišnoj kritici, dodajmo o "Kretanju" Bitef teatra, da je u pitanju imerzivno pozorište, u kome se publika, u grupama od sedam ljudi kreće od prostora do prostora Bitef teatra i od teme do teme, u kojima, odreda, samuju likovi i pojave, objekti (pa i jedna bašta), beznadežno odvojeni od životnog toka, koji bi podrazumevao uspešnu komunikaciju i ostvareni kontakt. U klaustrofobičnom, skučenom prostoru, ideja kretanja, kao osnove empatije je svedena na nekretanje, zaglavljenost u sopstvenu učaurenu poziciju, još gore, u svoju ontološku usamljenost pulsara na kraju svemira. Publika se sa izvođačima (Aleksandar Đinđić, Ana Mandić, Jelena Ilić, Milica Stefanović, Pavle Mensur) gleda oči u oči, dodiruje, klimaju glavom jedni drugima, odobravajući. Ipak, sedam gledalaca nepovratno odlazi iz problema tog izvođača, bez rešenja, ostavljajući ga u tami i muci.

Predstave su indikativne za pozorišniu umetnost danas i ovde.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

DELIJE NE MOGU DA DOĐU SEBI! Vanredno saopštenje navijača Crvene zvezde posle onog što se desilo na Marakani (VIDEO)