ĐACI KUVAJU I UČE KALIGRAFIJU: Od petog do osmog razreda učenici biraju slobodne aktivnosti

Lj. B. - D. M.

01. 08. 2024. u 15:37

OSIM "ozbiljnih" predmeta koji obavezno moraju da se uče, đaci od petog do osmog razreda imaju i predmete koji ih "relaksiraju", a koje biraju u okviru slobodnih nastavnih aktivnosti.

ЂАЦИ КУВАЈУ И УЧЕ КАЛИГРАФИЈУ: Од петог до осмог разреда ученици бирају слободне активности

arhiva

Osmislilo ih je Ministarstvo prosvete u saradnji sa nadležnim zavodom, pa tako deca na ovim časovima mogu da uče o domaćinstvu, medijskoj pismenosti, preduzetništvu... Takođe, postoje i aktivnosti koje su škole samostalno uvele jer se đacima naročito sviđaju pa tako oni mogu da planinare, bave se atletikom, kaligrafijom...

Procedura je takva da učenici u svakom razredu, od petog do osmog, biraju jedan od tri programa koji škola nudi, programi su obavezni, sa fondom od jednog časa nedeljno, a uspeh se izražava opisnom ocenom i ne utiče na opšti uspeh, pa ih to deci čini posebno privlačnim.

U Ministarstvu prosvete kažu da đaci na ovim časovima uče da se bolje snalaze u svakodnevnom životu, ali i da savladaju opšte ishode obrazovanja, razviju ključne i opšte međupredmetne kompetencije.

Istovremeno, roditelji ističu da je lista sa predloženim predmetima zanimljiva i da može štošta da se nauči, ali kao zamerku navode što se časovi održavaju ili kao pretčas ili kao sedmi čas, što deci bude naporno.

A šta najčešće biraju?

U nadležnom resoru kažu da se u petom i šestom razredu najčešće opredeljuju za pet aktivnosti: čuvari prirode, crtanje, slikanje i vajanje, vežbanjem do zdravlja, medijska pismenost i životne veštine, dok u sedmom i osmom, najčešće se odlučuju za domaćinstvo, umetnost, životnu sredinu, preduzetništvo i filozofiju.

Vrline kao životni kompas

PROŠLE školske godine lista slobodnih nastavnih aktivnosti proširena je novim programima - vrednosti i vrline kao životni kompas - čiji je cilj osnaživanje ličnog razvoja učenika, kao i razvoj socijalnih veština značajnih za prosperitet, fizičko i mentalno zdravlje i život u atmosferi uzajamnog uvažavanja i brige jednih za druge.

Takođe, škola ima mogućnost da samostalno razvija i realizuje ovaj program iz oblasti prirodnih ili društvenih nauka, umetnosti, kulture, tehnike, kao i iz drugih oblasti u skladu sa interesovanjima učenika, prostornim i ljudskim resursima. Pa su tako neke od slobodnih nastavnih aktivnosti koje su samostalno osmislile škole, a za koje je iskazana veća zainteresovanost učenika sledeće: planinarstvo - boravak u prirodi, atletika, kaligrafija, kuvanje, veštine komunikacije, strip i karikatura, novinarstvo, modelarstvo, saobraćaj, zdrav, aktivan, srećan, kultura jezičkog izražavanja...

Inače, Planinarski savez Srbije dostavio je Ministarstvu prosvete obrazloženu inicijativu da se program Planinarstvo - boravak u prirodi, koji je ovaj savez pripremio, uvrsti u propisani plan i program nastave i učenja.

- Ministarstvo prosvete i nadležni Zavod sprovode neophodnu proceduru i razmatraju pitanja značajna za realizaciju ove inicijative, kako bi ova slobodna nastavna aktivnost bila spremna za primenu u školama - kažu u ovom resoru.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

NOVE STANICE KARAVANA HUMANOSTI – VELIKA AKCIJA ZA POMOĆ ZDRAVSTVENIM USTANOVAMA NASTAVLJENA U SMEDEREVU I KRALJEVU