MATEMATIKA JE ČISTA POEZIJA KADA SE ZAVOLI: Nastavnik iz OŠ "Dr Jovan Cvijić" u Smederevu najbolji u Srbiji i jedan od 50 najboljih na svetu

Ljiljana Begenišić

19. 02. 2025. u 11:19

Inovativnost, kreativan pristup nastavi, pokretanje značajnih projekata, posvećenost rešavanju obrazovnih izazova... sve ovo u radu sa svojim đacima primenjuje nastavnik matematike Andreja Pavlović, a to je doprinelo da bude najbolji u Srbiji.

МАТЕМАТИКА ЈЕ ЧИСТА ПОЕЗИЈА КАДА СЕ ЗАВОЛИ: Наставник из ОШ Др Јован Цвијић у Смедереву најбољи у Србији и један од 50 најбољих на свету

privatna arhiva

On je i jedan od 50 najboljih nastavnika na svetu sa kojima se nedavno družio u Dubaiju na ceremoniji na kojoj je biran najbolji svetski predavač. Pobedu je odneo kolega iz Saudijske Arabije, ali je naš Andreja Pavlović stekao još jedno veliko iskustvo, ali i brojna poznanstva sa nastavnicima širom sveta sa kojima je moguće raditi i neke zajedničke projekte.

- To što sam plasiran među 50 najboljih nastavnika i nije tako malo, to je kao Novak Đoković ili Nikola Jokić i oni su među 50 najboljih na svetu - šaljivo nam kaže ovaj nastavnik nakon povratka iz Dubaija.

Iznoseći zapažanja sa tog skupa, on ističe da nastavnici koji su se "takmičili" nisu više tako mladi i da je ocenjivan njihov učinak tokom dugogodišnjih profesorkih karijera.

- Tamo je bila nastavnica iz Francuske koja je davno otpočela projekat "Doručak u učionici" koji je kasnije prihvaćen širom Francuske, ili nastavnik iz Kolumbije koji je u okviru nastave sa decom reciklirao 100.000 tona otpada od kafe... Tu je i nastavnik koji gradi hotele pored škole u kojima mogu da borave deca koja su daleko od kuće... To su projekti od ogromnog značaja za čitavu društvenu zajednicu.

 

Jutjub-kanal "Profa"

Andreja Pavlović ima svoj jutjub-kanal na kome je poznat po nadimku Profa:

- Jutjub-kanal "Profa" nastao je iz želje da u moru loših sadržaja, zajedno sa učenicima, ponudimo nešto drugačije - korisno, edukativno i zanimljivo. Iako je snimanje danas nešto ređe, aktivnost na kanalu je i dalje velika. Pregledi, komentari i poruke podrške pokazuju da je sadržaj i dalje potreban i da je postao važan resurs za mnoge. Drago mi je što je kanal prevazišao početnu ideju i postao mesto gde matematika dobija novi oblik - pristupačan, razumljiv i inspirativan za sve.

Ipak, mnoge inovativne projekte u nastavi primenjuje i Andrija, što ga je preporučilo za "plasaman" među najbolje na svetu, a njegovu posvećenost prepoznale su i naše prosvetne vlasti, pa je dobio i prestižnu Svetosavsku nagradu za zalaganje i značajna postignuća u radu sa đacima iz oblasti matematike.

Pavlović kaže da ova priznanja nisu samo njegov uspeh već i uspeh svih njegovih učenika, kolega i zajednice koja veruje u snagu obrazovanja.

- Očekujem da ovaj moj uspeh inspiriše nastavnike u Srbiji da se usude na promene i da pokažu da se obrazovanje ne meri samo brojem ocena, već uticajem koji ostavljamo na generacije koje dolaze - ističe Pavlović.

On smatra da je ono što ga je uvelo u društvo najboljih spremnost da tradicionalno učenje pretvori u dinamičan i angažovan proces, u kome učenici ne usvajaju samo znanje, već ga primenjuju i oblikuju za budućnost.

Pavlović predaje matematiku u OŠ "Dr Jovan Cvijić" u Smederevu, a njegov uspeh je još značajniji jer uspeva da približi predmet koji je "bauk" za đake svih generacija.

- Matematika nije bauk, već jezik logike i otkrića - problem je u načinu na koji je predstavljamo - pojašnjava on. - Da bi je učenici zavoleli, moramo je spustiti sa neba apstrakcije na zemlju stvarnosti, pokazati im kako je prisutna u svemu oko nas, od muzike i umetnosti do prirode i tehnologije. Kroz zanimljive primere, matematičke zagonetke, povezivanje sa stvarnim životom i tehnologijom, ona postaje razumljiva i primamljiva. Koristim projekte, kvizove, pa čak i poeziju kako bih matematiku približio učenicima.

Ovaj nastavnik ima drugačiji pristup i kada je ocenjivanje u pitanju. Kaže da na njegovim časovima nema klasičnog usmenog odgovaranja, jer ne veruje da znanje treba meriti tako što će jedan učenik stajati pred tablom, a ostali pasivno slušati.

- Umesto toga, kroz analizu nekog problema, postavljam veliki broj pitanja tokom časa, vodeći računa da svi učenici budu uključeni - ističe nastavnik. - Zadatke na tabli ne radimo po prozivci, već isključivo ako učenik želi da izađe. Važno mi je da u učionici vlada atmosfera u kojoj nema straha od greške, već podsticaj za razmišljanje. Zajedno analiziramo različita mišljenja greške i načine ispravljanja, pa tako matematika postaje dijalog, a ne ispitivanje.

Pavlović radi i na brojnim projektima, pa nam nabraja neke od njih:

- Upravo smo završili projekat "Moja teorema", u kojem su učenici osmišljavali svoje teoreme po uzoru na Marfijeve zakone, povezujući matematiku sa svakodnevnim životom. Razvijamo projekat "Ugljenični otisak moga grada", koji uključuje više nastavnika i istražuje kako lokalna industrija i svakodnevne navike utiču na životnu sredinu.

Pre nekoliko dana, na inicijativu đaka, dogovorili su se da školskim hodnicima i stepenicama daju imena kao da su ulice u gradu - "jer ako škola već jeste njihova druga kuća, zašto ne bi imala i svoj mali grad?".

Ovaj nastavnik mladim kolegama poručuje da budu strpljivi, dosledni i da ne dozvole da ih početni izazovi obeshrabre, te da je važno da uče od svojih učenika isto koliko i oni uče od njih. A šta bi poručio učenicima?

- Ne bojte se grešaka, one su samo koraci ka znanju. Ne učite zbog ocena, već zbog sebe, jer znanje koje steknete niko vam ne može oduzeti. Budite uporni, radoznali i nikada ne dozvolite da vam neko kaže da nešto ne možete.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

PRŠTALO NA SVE STRANE: Srbi i Hrvati se potukli u Beogradu (FOTO/VIDEO)