ODRŽIVI RAZVOJ

MEĐUNARODNI DAN BEZ PAPIRA: Prilika da se ukaže na važnost očuvanja šuma
MEĐUNARODNI dan bez papira je prilika da se ukaže na potrebu smanjenja potrošnje papira i time doprinese očuvanju šuma, smanjenju emisije ugljen-dioksida i uštedi energije.
06. 11. 2023. u 09:00UN cilj 9, 13, 15

SVETSKI DAN KLIMATSKIH PROMENA: Zaštitimo našu planetu od globalnog zagrevanja
SVETSKI dan klimatskih promena se obeležava 4. novembra sa ciljem da se podigne svest o problemu globalnog zagrevanja i posledicama po život na Zemlji.
03. 11. 2023. u 16:43UN cilj 13

MEĐUNARODNI DAN REZERVATA BIOSFERE: Čuvari prirode i biološke raznovrsnosti
HITNOST rešavanja ekoloških problema postaje sve jasnija: imamo samo jednu planetu i ona je u opasnosti. Naš odnos sa prirodom i sa drugim živim bićima treba radikalno preispitati i promeniti jer moramo da stvorimo istinski zajednički svet.
02. 11. 2023. u 10:23UN cilj 14, 15

MEĐUNARODNI DAN NEGE I PODRŠKE: Aktivna briga za dobrobit svih ljudi
IMAJUĆI u vidu potrebu za ulaganjem u sistem pružanja nege i stvaranjem odgovornih, jakih i inkluzivnih sistema koji uključuju puno poštovanje ljudskih prava, a sa ciljem priznavanja, vrednovanja, smanjenja i preraspodele neplaćene nege i podrške, Generalna skupština Ujedinjenih nacija je odlučila da 29. oktobar proglasi Međunarodnim danom nege i podrške.
30. 10. 2023. u 11:31UN cilj 3, 8, 17

DIGITALNI SVET: Globalna nedelja medijske i informacione pismenosti
U SAVREMENOM društvu, mediji i informacije igraju veliku ulogu u oblikovanju našeg znanja, stavova i vrednosti. Svakodnevno smo izloženi brojnim medijskim i digitalnim porukama koje nam prenose različite informacije, ideje i uticaje. Zato je važno da budemo medijski i informaciono pismeni, odnosno da imamo sposobnost da kritički analiziramo, vrednujemo i koristimo medijske i informacione sadržaje.
27. 10. 2023. u 10:00UN cilj 9

ISTINE I ZABLUDE O ZELENOM MARKETINGU: Ekološka odgovornost ili marketinški trikovi
ZELENI marketing je pojam koji se odnosi na marketinške aktivnosti koje imaju za cilj da promovišu proizvode ili usluge koji su ekološki prihvatljivi ili koji doprinose očuvanju životne sredine.
26. 10. 2023. u 11:25UN cilj 9, 12

Misao meseca
Svetski dan muzike, koji se obeležava 21. juna, slavi univerzalni jezik koji prevazilazi granice, kulture i generacije. Muzika ima moć da inspiriše, leči i ujedinjuje ljude širom sveta. Njena povezanost sa ciljevima održivog razvoja (SDG) ogleda se u doprinosu zdravlju i blagostanju (Cilj 3), kvalitetnom obrazovanju (Cilj 4), rodnoj ravnopravnosti (Cilj 5), smanjenju nejednakosti (Cilj 10) i promociji inkluzivnih zajednica (Cilj 11).
Kroz muzičko obrazovanje deca razvijaju empatiju, saradnju i kreativnost. Muzika promoviše mentalno zdravlje, posebno u ranjivim grupama, i pruža prostor za izražavanje identiteta. Ona podstiče dijalog među kulturama i podiže svest o globalnim izazovima. Zajedničko stvaranje i slušanje muzike jača društvenu koheziju i doprinosi stvaranju inkluzivnog društva.
U svetu koji se suočava s krizama, muzika ostaje snažan alat za izgradnju boljeg, pravednijeg i održivijeg sveta.