ODRŽIVI RAZVOJ

DIGITALNI SVET: Globalna nedelja medijske i informacione pismenosti
U SAVREMENOM društvu, mediji i informacije igraju veliku ulogu u oblikovanju našeg znanja, stavova i vrednosti. Svakodnevno smo izloženi brojnim medijskim i digitalnim porukama koje nam prenose različite informacije, ideje i uticaje. Zato je važno da budemo medijski i informaciono pismeni, odnosno da imamo sposobnost da kritički analiziramo, vrednujemo i koristimo medijske i informacione sadržaje.
27. 10. 2023. u 10:00UN cilj 9

ISTINE I ZABLUDE O ZELENOM MARKETINGU: Ekološka odgovornost ili marketinški trikovi
ZELENI marketing je pojam koji se odnosi na marketinške aktivnosti koje imaju za cilj da promovišu proizvode ili usluge koji su ekološki prihvatljivi ili koji doprinose očuvanju životne sredine.
26. 10. 2023. u 11:25UN cilj 9, 12

ODRŽIVA ARHITEKTURA I GRADNJA: Važno je preuzeti odgovornost za uticaj koji vršimo na životnu sredinu
ARHITEKTURA je oblast koja nema budućnosti bez održivosti jer je veliki uticaj koji ona vrši kroz razna polja njene primene. Sve veća proizvodnja građevinskog materijala, intenzivnija izgradnja stambenih, poslovnih, industrijskih objekata negativno utiču na globalni ekosistem. Zato je izuzetno važno preuzeti odgovornost za uticaj koji arhitektura i gradnja vrše na životnu sredinu.
25. 10. 2023. u 11:14UN cilj 7, 11

SVETSKI DAN BORBE PROTIV RAKA DOJKE: Podizanje svesti o ovoj bolesti i podrška ženama
SVETSKI dan borbe protiv raka dojke obeležava se svake godine 24. oktobra sa ciljem podizanja svesti o ovoj bolesti koja pogađa milione žena širom sveta. Rak dojke je najčešći maligni tumor kod žena i drugi vodeći uzrok smrti od raka u svetu.
24. 10. 2023. u 13:31UN cilj 3

SVETSKI DAN UJEDINJENIH NACIJA: Simbol nade za globalno jedinstvo
SVETSKI dan UN obeležava se svake godine 24. oktobra i predstavlja priliku da se promoviše važnost Ujedinjenih nacija u očuvanju mira, sigurnosti i saradnje među narodima širom sveta. Ovaj datum ima poseban značaj, jer je 24. oktobra 1945. godine stupila na snagu Povelja Ujedinjenih nacija.
24. 10. 2023. u 12:39UN cilj 17

BREND POSLODAVCA: Ključ za unapređenje zapošljavanja
BRENDIRANjE poslodavca postaje sve važnije na današnjem konkurentnom tržištu rada. Kada postanete prepoznati i poznati kao atraktivan poslodavac, vaša sposobnost da privučete, zadržite i motivišete talentovane zaposlene značajno se poboljšava.
23. 10. 2023. u 12:21UN cilj 5, 8

Međunarodni dan smanjenja otpada – 30. mart
Obeležavanjem Međunarodnog dana „nultog otpada“ UN želi da podstakne pojedince, organizacije i države da prepoznaju i deluju na smanjenje ekološkog otiska.
„Zero waste“ koncept postaje sve važniji jer njegova primena ima za cilj smanjenje otpada, očuvanje resursa i minimiziranje uticaja na životnu sredinu. Neophodno je smanjiti količine otpada na deponijama i u prirodi i promovisati reciklažu i cirkularnu ekonomiju.
Ovogodišnja tema „Ka nultom otpadu u modi i tekstilu“ naglašava potrebu za akcijom u ovom sektoru kako bi se smanjio otpad i unapredila cirkularna rešenja. Brz rast proizvodnje i potrošnje tekstila nadmašuje napore održivosti u sektoru, izazivajući ozbiljne ekološke, ekonomske i društvene uticaje. Proizvodnja odeće se udvostručila od 2000. do 2015. godine, a ipak se u svetu generiše 92 miliona tona tekstilnog otpada. Ovo je jednako kamionu za smeće punom odeće koja se spaljuje ili šalje na deponiju svake sekunde.
Svake godine tekstilni sektor proizvodi 2-8 procenata globalnih emisija gasova staklene bašte i koristi 215 triliona litara vode, što je ekvivalent 86 miliona olimpijskih bazena.
Bez hitne akcije, procenjuje se da će proizvodnja komunalnog otpada porasti na 3,8 milijardi tona godišnje do 2050.