ZAPOSLENI SU OSNOVNA SNAGA KOMPANIJE: Razvoj kroz zadovoljstvo i usavršavanje

Novosti online

20. 09. 2023. u 10:34

ZAPOSLENI su vitalni deo svake organizacije, često nazivani "srcem" ili "dušom" kompanije. U modernom poslovnom okruženju, ključna komponenta održivog razvoja je fokusiranje na posvećenost, zadovoljstvo i kontinuirano usavršavanje zaposlenih, jer posvećeni zaposleni predstavljaju temelj stabilnog i prosperitetnog društva.

ЗАПОСЛЕНИ СУ ОСНОВНА СНАГА КОМПАНИЈЕ: Развој кроз задовољство и усавршавање

Foto Pixabay free images

Posvećeni zaposleni nisu samo produktivniji, već su i ključni partneri u ostvarivanju dugoročnih organizacijskih ciljeva. Fokus na pospešivanje posvećenosti utiče na zadržavanje zaposlenih, a samim tim sprečava česte promene u radnom okruženju, što je od velike važnosti za sveukupnu stabilnost kompanije. Takođe, na ovaj način omogućavamo da se izgradi pozitivna korporativna kultura, koja pozitivno utiče na sve zaposlene i njihove karijere, ali i na reputaciju kompanije, privlačeći nove talente i klijente.

Istraživanja pokazuju da napredne obuke i razvoj veština imaju dubok uticaj na održivi razvoj. Moderne industrije se brzo menjaju, zahtevajući nova znanja, veštine i kompetencije od zaposlenih. Kroz kontinuirano obrazovanje, ljudi postaju agilniji i spremniji da se prilagode promenama. Ovo povećava konkurentske prednosti firme i omogućava joj da ostane relevantna u dinamičnom poslovnom okruženju.

Osim toga, ulaganje u obrazovanje kadrova podržava razvoj zajednice i društva. Obučeni i veštiji pojedinci doprinose inovacijama, ekonomskom rastu i povećavaju kvalitet radne snage u širem kontekstu. To se ogleda u većem društvenom blagostanju.

Dakle, briga o posvećenosti i zadovoljstvu zaposlenih, kao i njihovom kontinuiranom usavršavanju ne samo da jača kompanije, već i služi kao osnova za održiv razvoj šire zajednice.

Odgovorne kompanije i održivi razvoj

Zaposleni su, takođe, i ključni akteri u stvaranju prosperitetnije budućnosti za sve nas. Stoga značajno mogu da utiču na ostvarenje pojedinih ciljeva održivog razvoja:

Cilj 3 – dobro zdravlje i blagostanje

Cilj 4 - kvalitetno obrazovanje

Cilj 5 - rodna ravnopravnost

Cilj 8 –dostojanstven rad i ekonomski rast

Cilj 9 - industrijalizacija, inovacije i infrastruktura

Cilj 16 – mir, pravda i snažne institucije

Zaposleni su neosporno vitalna snaga svake kompanije. Firme koje prepoznaju vrednost svojih zaposlenih i deluju odgovorno prema njima ostvaruju dugoročni uspeh, unapređujući ne samo svoje poslovanje već i društvo u celini.

Kako doći do talentovanih kandidata

Forum za odgovorno poslovanje primećuje da je mladima u Srbiji sve više bitno da budu deo neke šire društvene misije koja je u skladu sa njihovim uverenjima. Ova promena u stavovima i vrednostima mladih generacija odražava se i na njihov izbor karijere i poslodavaca. Mnogi mladi traže poslove u kompanijama koje ne samo da ostvaruju ekonomske ciljeve, već takođe aktivno doprinose dobrobiti zajednice i zaštiti životne sredine.

Ova potreba za dubljim smislom u radu nije samo trend među mladima u Srbiji, već je zastupljena širom sveta. Poslodavci su sve više svesni važnosti društvene odgovornosti i održivog poslovanja, jer to privlači talentovane i motivisane zaposlene. Pored toga, programi za mlade, deljenje znanja sa mladima i priprema za prvo radno iskustvo nisu samo ulaganja u potencijalne zaposlene, već investicija u celu zajednicu

Primer iz prakse možemo videti u kompaniji NIS, koja pruža šansu mladim talentovanim ljudima da učine prve karijerne korake u kompaniji. Jedna od mogućnosti za mlade je i program „NIS Energy“ u kom mogu učestvovati diplomci i master studenti odabranih fakulteta, u skladu sa potrebama biznisa.

Pored rada sa mentorima, polaznike ovog programa očekuju i praktična obuka, teorijska predavanja od strane vodećih stručnjaka iz industrije, ali i treninzi takozvanih „soft“ veština.

Važnost ovog programa prepoznata je i u javnosti. Naime, program „NIS Energy“ dobitnik je nagrade "Digital Awards"za HR Employer branding online kampanju, koja je dodeljena u okviru konferencije #Digital2023.

Foto: Shutterstock

Ukratko, sasvim je logično da eksterni stejkholderi prepoznaju kompanije koje dele iste vrednosti kao zajednica u kojoj posluju i da se iz tih razloga radije odlučuju za poslovanje sa njima ili opredeljuju za brendove takvih firmi. Samim tim, one su atraktivnije i za mlade talente sa tržišta rada. Pored toga, svojim pozitivnim odnosom prema zaposlenima i njihovom usavršavanju ove kompanije doprinose formiranju održive i prosperitetnije zajednice.


 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Dolce Vita na obali Save: Stanovi na ovoj lokaciji su za one koji žive svoje snove

Dolce Vita na obali Save: Stanovi na ovoj lokaciji su za one koji žive svoje snove

Možete li da zamislite lepotu svakodnevice koja počinje na obali Save do koje stižete laganom šetnjom kroz jedinstvenu luksuznu pešačku zonu, a završava se ispijanjem vina na vašoj prostranoj terasi s pogledom na reku ili u vrhunskom restoranu do kog stižete peške? U istom danu ste s lakoćom obavili posao, odradili trening, uživali u kupovini novih komada garderobe najluksuznijih brendova u neposrednom komšiluku, a stigli ste i da sa decom provedete vreme u zelenilu, jer se sve što vam treba nalazi nadohvat ruke.

14. 05. 2024. u 10:00

Komentari (0)

Dolce Vita na obali Save: Stanovi na ovoj lokaciji su za one koji žive svoje snove