ODRŽIVI MARKETING: Put ka budućnosti koja brine o svima
U SAVREMENOM društvu, tema održivosti sve više prožima različite sfere naših života. Dok se često fokusiramo na održive izvore energije ili hrane, koncept održivog marketinga ostaje relativno nepoznat široj javnosti, uprkos njegovoj sve većoj važnosti.

Foto: Shutterstock
Održivi marketing predstavlja pristup poslovanju koji nastoji da usmeri kompanije, brendove i društvo ka održivoj budućnosti. Njegov cilj je da podstakne svest, aspiracije, i akcije koje su neophodne za očuvanje ekonomskih i sociokulturnih sistema. Ovaj oblik marketinga preuzima odgovornost za svoje delovanje, osiguravajući dugoročno blagostanje svih učesnika u procesu, kako navodi Kembridž Institut za održivo liderstvo.
Jednostavno rečeno, marketing je alat koji se koristi za predstavljanje proizvoda i obrazaca potrošnje sa ciljem ostvarivanja profita. U srži održivog marketinga leži poštovanje etičkih načela. On podrazumeva kreiranje i komunikaciju vrednosti u interesu svih koji doprinose uspehu kompanije – od potrošača i klijenata, preko investitora i medija, do organizacija civilnog društva.
- S obzirom na napredak tehnologije i sveprisutnost veštačke inteligencije, potrošači se često osećaju zbunjeno. Zato je ključno da društvo preuzme ulogu regulatora, postavljajući mehanizme zaštite i osiguravajući njihovu primenu- ističe dr Galjina Ognjanov profesorka marketinga na Ekonomskom fakultetu u Beogradu.
Uticaj održivog marketinga
Marketinški stručnjaci moraju da shvate da tradicionalne prakse često doprinose negativnim posledicama. Održivi marketing, s druge strane, zahteva preuzimanje odgovornosti za različite aspekte na koje utiče, uključujući finansijske, fizičke, psihološke, sociološke, kulturne i etičke dimenzije.
Transformacija marketinga ka održivoj budućnosti podrazumeva redefinisanje njegovih ciljeva i uloge. Ovo uključuje promenu u načinu na koji se marketing praktikuje, usmeravanje veština i kompetencija marketinških stručnjaka ka održivosti, te ponovno ulaganje u industrijsku kreativnost i inovacije sa ciljem postizanja održivih rezultata.
Održivi marketing ima značajnu ulogu u pokretanju kompanija i potrošača ka novim ekonomskim obrascima
Uticaj održivog marketinga se ogleda u sledećem:
- Prihvatanje novih paradigmi o profitu i razvoju
- Postizanje organizacionih ciljeva koji doprinose društvenom i ekološkom napretku Merenje važnih faktora i postavljanje pravih ciljeva
- Podsticanje inovacija koje služe društvu
- Mobilizacija svih zainteresovanih strana za podršku održivim praksama
Održivi marketing predstavlja promenu paradigme u smeru koji je u skladu sa potrebama našeg sveta, gde je održivost cilj koji nas ujedinjuje. On nije samo alat za poslovni uspeh već i sredstvo za postizanje dugoročne koristi za celo društvo i planetu. Prepoznavanjem i prihvatanjem svoje odgovornosti, kompanije mogu postati lideri u stvaranju održive budućnosti.

PUTIN PRIHVATIO PREKID VATRE NA 30 DANA UZ JEDAN USLOV: "Primirje bi odgovaralo Ukrajini, ruske snage u ofanzivi na svim delovima fronta"
RUSKI predsednik Vladimir Putin rekao je danas na konferenciji za medije sa beloruskim predsednikom Aleksandrom Lukašenkom da Rusija pristaje na prekid vatre sa Ukrajinom na 30 dana, ali samo ako ono dovede do dugoročnog mira.
13. 03. 2025. u 16:53 >> 17:05

IZ KREMLjA OTKRILI: Pojavljivanje Putina u vojnoj uniformi znači samo jedno
POJAVLjIVANjE ruskog predsednika Vladimira Putina u Kurskoj oblasti u uniformi je signal koji govori o odlučnosti da se u najskorije vreme završi operacija oslobađanja Kurske oblasti, rekao je portparol Kremlja Dmitrij Peskov novinaru Pavlu Zarubinu za TV „Rusija 1“.
13. 03. 2025. u 15:32

TRAMPOVA UNUKA JE PRAVA SENZACIJA: Najskromnija i najlepša u porodici, bavi se neobičnim sportom (FOTO)
IAKO obično najviše pažnje privlače deda, baka i tetka Ivanka, kada se našla na bini pored Donalda trampa tokom pobedničkog govora nakon izbora svi su primetili lepu Kai, u sjajnoj, šljokičastoj haljini.
13. 03. 2025. u 15:53
Komentari (0)